Boete, zin om bezwaar te maken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Danny-123
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:31
Hallo allen,

Onlangs heeft mijn vriendin besloten om niet te betalen bij een betaalde parkeervak. Ja dom~ 8)7 . Ze heeft daarbij echter wel 2x op opeenvolgende dagen boetes gekregen terwijl ze het voertuig niet heeft verplaats. Ze heeft hierbij het voertuig op het vak geparkeerd op 23-10 ~10:30 waarbij ze de boete heeft gekregen op 11:45 en vervolgens de dag erop pas weer verplaats rond ~15:00 terwijl de tweede boete op 24-10 11:55 is genoteerd.

Ik ben van mening dat de tweede boete onterecht is, omdat zij niet de mogelijkheid heeft gehad om de voertuig te verplaatsen en pas vandaag kennis is gesteld over beide boetes. Nu is de vraag : Is mijn mening terecht of heeft het volledig geen zin om dit aan te vechten?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via -Danny-123 op 07-11-2023 15:19)

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
https://www.anwb.nl/exper...oor-1-overtreding-mag-dat

maar het staat je vrij in bezwaar te gaan natuurlijk.
ik ben persoonlijk niet zo van het bezwaar maken wanneer ik iets fout heb gedaan.
Maar ieder zijn keus, je kan ook het kledingbudget van je vriendin met 180 euro verminderen voor de december maand.

[ Voor 59% gewijzigd door jack zomer op 07-11-2023 15:03 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

-Danny-123 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:13:
omdat zij niet de mogelijkheid heeft gehad om de voertuig te verplaatsen
Que?

Dan zou je dus voor 1x een boete je auto ergens lang kunnen parkeren omdat je claimt niet te weten fout te zijn. Dat is onzin.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:35
-Danny-123 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:13:
Hallo allen,

Onlangs heeft mijn vriendin besloten om niet te betalen bij een betaalde parkeervak. Ja dom~ 8)7 . Ze heeft daarbij echter wel 2x op opeenvolgende dagen boetes gekregen terwijl ze het voertuig niet heeft verplaats. Ze heeft hierbij het voertuig op het vak geparkeerd op 23-10 ~10:30 waarbij ze de boete heeft gekregen op 11:45 en vervolgens de dag erop pas weer verplaats rond ~15:00 terwijl de tweede boete op 24-10 11:55 is genoteerd.

Ik ben van mening dat de tweede boete onterecht is, omdat zij niet de mogelijkheid heeft gehad om de voertuig te verplaatsen en pas vandaag kennis is gesteld over beide boetes. Nu is de vraag : Is mijn mening terecht of heeft het volledig geen zin om dit aan te vechten?

Alvast bedankt!
Waarom had ze die mogelijkheid niet?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je mag maar 1 boete per dag krijgen. Maar wel meerdere dagen achter elkaar. Anders is het inderdaad lekker goedkoop parkeren :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
https://www.anwb.nl/exper...oor-1-overtreding-mag-dat

maar het staat je vrij in bezwaar te gaan natuurlijk.
ik ben persoonlijk niet zo van het bezwaar maken wanneer ik iets fout heb gedaan.
Maar ieder zijn keus, je kan ook het kledingbudget van je vriendin met 180 euro verminderen voor de december maand.

[ Voor 59% gewijzigd door jack zomer op 07-11-2023 15:03 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-09 14:58
Iedereen wordt geacht de wet te kennen.
Bezwaar maken heeft alleen zin als het onterecht is.
Dat is hier zeker NIET het geval.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:36
Hoezo geen mogelijkheid had om de auto te verplaatsen? Was de plek waar de auto stond tijdelijk niet toegankelijk? Waarschijnlijk bedoel je dat ze niet de moeite wou nemen om correct te pakeren (betalen). Bij dat laatste maak je geen kans bij een bezwaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:27

OMD

Gewoon betalen en wees blij dat het maar 2 dagen was. Als ze 7 dagen geparkeerd had en elke dag een bekeuring had gekregen was het nog meer.

Dure maar harde les.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Danny-123
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:31
Nou gewoon verteld dat zij beide bonnen moet betalen. Zij had de mogelijkheid niet om te verplaatsen omdat ze een dagje weg was, maar de gelinkte ANWB artikel heeft hetzelfde situatie en zegt al genoeg in dit situatie.

Bedankt allen.
Pagina: 1