Allen,
Sinds kort eigenaar van bovengenoemd systeem en onderstaande specs:
Moederbord: Asus TUF GAMING Z790-PRO WIFI
CPU: Intel Core i7-14700KF
CPU koeler: Corsair iCUE H150i ELITE LCD XT
GPU: INNO3D GeForce RTX 4080 X3
RAM: Corsair Vengeance RGB 32 GB DDR5-6000 Kit
SSD: Kingston NV2 NVMe PCIe 4.0, 4 TB SSD
Voeding: Corsair RM1000x Shift 1000W
Behuizing: Corsair 4000D RGB AIRFLOW
Graag zou ik jullie advies willen over wat met bovenstaande setup de aan te raden "first things to do" zijn.
Gezien de potentie van het systeem lijkt me overklokken een voor de hand liggende optie, echter wil ik alles behalve "extreme" waarden opzoeken.
Wat is aan te raden (welke settings in BIOS) en waar haal ik verhoudingsgewijs het meeste rendement uit?
Zijn er verder andere zaken die de moete waard zijn om meteen aan te pakken en/of te installeren (apps/software of driver checks om te doen?) om het systeem als geheel beter te laten draaien?
Hopelijk is dit overigens het juiste subforum voor dit topic. Alvast bedankt voor jullie input!
Sinds kort eigenaar van bovengenoemd systeem en onderstaande specs:
Moederbord: Asus TUF GAMING Z790-PRO WIFI
CPU: Intel Core i7-14700KF
CPU koeler: Corsair iCUE H150i ELITE LCD XT
GPU: INNO3D GeForce RTX 4080 X3
RAM: Corsair Vengeance RGB 32 GB DDR5-6000 Kit
SSD: Kingston NV2 NVMe PCIe 4.0, 4 TB SSD
Voeding: Corsair RM1000x Shift 1000W
Behuizing: Corsair 4000D RGB AIRFLOW
Graag zou ik jullie advies willen over wat met bovenstaande setup de aan te raden "first things to do" zijn.
Gezien de potentie van het systeem lijkt me overklokken een voor de hand liggende optie, echter wil ik alles behalve "extreme" waarden opzoeken.
Wat is aan te raden (welke settings in BIOS) en waar haal ik verhoudingsgewijs het meeste rendement uit?
Zijn er verder andere zaken die de moete waard zijn om meteen aan te pakken en/of te installeren (apps/software of driver checks om te doen?) om het systeem als geheel beter te laten draaien?
Hopelijk is dit overigens het juiste subforum voor dit topic. Alvast bedankt voor jullie input!