Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk 4K video's bewerken. Korte video's van 60-90 seconden. Om de 2 dagen 1 ongeveer.
Ik werk met Vegas Pro 19 en DaVinci resolve (originele software).
Met mijn huidige laptop, de Lenovo Ideapad 5 met Ryzen 7 (5700) en AMD onboard video chip haperen de 4K preview video's te veel. Proxy's maken kan, maar is erg omslachtig en duurt allemaal onnodig lang + je kunt geen scherp beeld krijgen in de preview. Belangrijkste is wel vloeiend beeld in het previewscherm. Als het even kan ook op (slomo) 120 of 60FPS. Dat het renderen/exporteren van een videootje dan 10 minuten langer zou moeten duren (ivm mogelijk iets langere processor?) maakt me niet zo veel uit. Standaard schiet ik drone en handmade video's op h265 en 30fps.
Wat is je budget?
Liefst onder de 900,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee vaste plek.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zat zelf te kijken naar:
ASUS Vivobook Pro 16X K3605ZF-N1093W - 16 inch - Intel Core i7 - 16 GB - 512 GB - GeForce RTX 2050
MEDION ERAZER Crawler E40 MD62518 NL - 15 inch - Intel Evo i5 - 16 GB - 512 GB
Ik weet echter alleen niet of deze GPU kaarten RTX 2050 en RTX 4050 vloeiend 4K video laten zien bij edit. Eerste voorkeur gaat dan naar Vivobook ivm OLED (betere kleuren weergave).
Hopelijk krijg ik hier wat meer informatie zodat ik geen miskoop bega.
Alvast heel erg bedankt en hopen op dat lichtje aan het einde van de laptop tunnel. Het aanbod is echt immens waardoor ik eigenlijk niet precies weet waar ik goed aan doe. Betere GPU, betere processor............
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk 4K video's bewerken. Korte video's van 60-90 seconden. Om de 2 dagen 1 ongeveer.
Ik werk met Vegas Pro 19 en DaVinci resolve (originele software).
Met mijn huidige laptop, de Lenovo Ideapad 5 met Ryzen 7 (5700) en AMD onboard video chip haperen de 4K preview video's te veel. Proxy's maken kan, maar is erg omslachtig en duurt allemaal onnodig lang + je kunt geen scherp beeld krijgen in de preview. Belangrijkste is wel vloeiend beeld in het previewscherm. Als het even kan ook op (slomo) 120 of 60FPS. Dat het renderen/exporteren van een videootje dan 10 minuten langer zou moeten duren (ivm mogelijk iets langere processor?) maakt me niet zo veel uit. Standaard schiet ik drone en handmade video's op h265 en 30fps.
Wat is je budget?
Liefst onder de 900,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee vaste plek.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zat zelf te kijken naar:
ASUS Vivobook Pro 16X K3605ZF-N1093W - 16 inch - Intel Core i7 - 16 GB - 512 GB - GeForce RTX 2050
MEDION ERAZER Crawler E40 MD62518 NL - 15 inch - Intel Evo i5 - 16 GB - 512 GB
Ik weet echter alleen niet of deze GPU kaarten RTX 2050 en RTX 4050 vloeiend 4K video laten zien bij edit. Eerste voorkeur gaat dan naar Vivobook ivm OLED (betere kleuren weergave).
Hopelijk krijg ik hier wat meer informatie zodat ik geen miskoop bega.
Alvast heel erg bedankt en hopen op dat lichtje aan het einde van de laptop tunnel. Het aanbod is echt immens waardoor ik eigenlijk niet precies weet waar ik goed aan doe. Betere GPU, betere processor............
[ Voor 12% gewijzigd door chefspecial op 07-11-2023 11:56 ]