Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Growatt MOD 5000TL3-XH blijft groen knipperen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bracco
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 29-02-2024
Mijn vraag
...Mijn Growatt blijft groen knipperen zowel overdag als nachts.De pv installatie levert stroom passend bij het jaargetijde.PV installatie 18x460wp in grondopstelling 2 string a 9 panelen aangesloten.
DE eerste week ging de Growatt nachts uit. Savonds en snachts vermeld de Shine App een negatief ver verbruik van -6 tot -11 w.
Geen foutmeldingen.
Graag jullie advies.

PS dank voor de opname in het forum.
Wim

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11 17:49
Wat zegt de handleiding?

Addicted to silent computing

• Bracco
De handleiding zegt Standby cq Warning

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11 17:49
De groene led blijft knipperen in het patroon: 0.5s on, 0.5s off, 0.5s on, 2S off? Dan is het dus status Warning en zou er op het display een code te lezen moeten zijn.

Heb je de omvormer al een keer opnieuw opgestart om te kijken of de fout terugkomt?
Ik denk dat dat staat beschreven onder 12.2 in de handleiding. Tenminste dat kon ik vinden, niet zeker of het exact het juiste type is.

Addicted to silent computing

• Bracco
Er is geen enkele foutmelding geweest sinds in bedrijfstelling 25/10/2023.. En zoals eerder gezegd er wordt elke dag stroom geleverd .

• Bracco
Inmiddels is er door de importeur van Growatt op afstand het een en ander bijgesteld vertelde mij degene die mij de 1/1 installatie heeft geleverd. Nu geen verbruik meer als het donker is.
Wel blijft de omvormer knipperen.
De installateur vertelde dat de omvormer waarschijnlijk zal worden ingeruild tegen een nieuwe als er geen oplossing komt voor het knipperen.

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-09 20:11
Het knipperen blijft zo, dat is niet anders. Dat houdt pas op als er een thuisaccu op aangesloten wordt en deze verbinding heeft met de omvormer.

Het betreft hier een hybride omvormer die 's nachts dus op zoek is naar verbinding met de thuisaccu. Bij mijn weten kan dat niet uitgeschakeld worden.

• Bracco
@RobertV70 dank voor je antwoord. De handleiding vermeldt hier niets over helaas.En de handleiding is ook niet erg duidelijk overigens.Wij hebben geen accu aangesloten.
Ik laat het probleem nu verder oplossen door de installateur.
Ik begrijp overigens ook dat de after-sale service van Growatt in Capelle a/d IJssel zeer matig is.
Maar we wachten verdere acties nu af.......

[ Voor 6% gewijzigd door Bracco op 08-11-2023 19:39 ]

• RobertV70
Ja, wacht het maar af. Ik meen te weten dat het niet opgelost kan worden, heb de vraag zelf ook wel eens bij Growatt neer gelegd en het antwoord was toen nee.

• redbullwaning
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:57
vanaf een bepaalde firmware blijft de omvormer knipperen s' nachts en staat in standby mode.

maar in de openingspost staat: zowel overdag als nachts.
over hoort deze gewoon groen te branden en niet te knipperen.

hoe knippert de led dan:
  1. Inverter status LED color LED status
    Standby Green: 0.5S on and 2S off
    Normal: Green On
    Fault: Red On
    Warning: Green 0.5s on,0.5s off,0.5s on,2S off
    Inverter status: Yellow 1s on and 1s off
:

PVoutput (WH-MDC05H3E5) 12880WP /// SWW Atlantic Explorer v4 270L

• Bracco
Inmiddels is de Growatt gisteren op afstand bijgesteld en overdag brandt het Growatt blaadje groen echter
s, avonds weer groen knipperen.
Sinds vanmorgen geen verbinding meer vd Shine Wifi app en blijft de dongel groen branden hetgeen storing betekent conform de handleiding.
Het goede nieuws is dat de installateur straks voorbij komt.

Vraag zijn er betere omvormers dan Growatt want ik lees her en der grotere en kleinere problemen.
Wat is het minst storingsgevoelige merk?

• RobertV70
Bracco schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:05:
Inmiddels is de Growatt gisteren op afstand bijgesteld en overdag brandt het Growatt blaadje groen echter
s, avonds weer groen knipperen.
Sinds vanmorgen geen verbinding meer vd Shine Wifi app en blijft de dongel groen branden hetgeen storing betekent conform de handleiding.
Het goede nieuws is dat de installateur straks voorbij komt.

Vraag zijn er betere omvormers dan Growatt want ik lees her en der grotere en kleinere problemen.
Wat is het minst storingsgevoelige merk?
Hoe is het nu met je Growatt?
SMA en Fronius zijn de beste string omvormers als je het mij vraagt.

• Bracco
@RobertV70 De Growatt functioneert en levert stroom, maar als het donkers is blijft de omvormer groen knipperen en vermeldt de app een verbruik van - 8 tot -10 w. Dat lijkt me nog steeds niet de bedoeling.Dus Shine Wifi X functioneert ook weer.
Ik heb de installateur al om een nwe omvormer gevraagd.Ik wacht op antwoorden.

[ Voor 6% gewijzigd door Bracco op 12-11-2023 20:10 ]

• RobertV70
Ja, dat blijft zo. Ik geloof niet dat daar een oplossing voor is, maar mocht dat wel zo zijn dan verneem ik dat graag.

• RobertV70
Wat je wel kan doen is hem omruilen voor een MOD 5000TL3-X, dan is dat probleem van het groen knipperende blaadje/lampje 'nachts direct opgelost.

• Bracco
Inmiddels antwoord ontvangen van Growatt via de installateur:
omdat wij een hybride omvormer hebben en geen accu hebben is het stroom verbruik te verklaren.
Shine -Wifi zegt op app dat omvormer uit is, maar geeft wel verbruik aan van -6 tot -10w, en dat verbruik wisselt per dag.
En als je dat per jaar gaat berekenen zou dat wellicht een verbruik zijn per jaar van 10-20kw en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Growatt blaadje blijft groen knipperen nachts.

[ Voor 24% gewijzigd door Bracco op 16-11-2023 11:55 ]

• TheWalrus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-11 15:20
Bracco schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:41:
Inmiddels antwoord ontvangen van Growatt via de installateur:
omdat wij een hybride omvormer hebben en geen accu hebben is het stroom verbruik te verklaren.
Shine -Wifi zegt op app dat omvormer uit is, maar geeft wel verbruik aan van -6 tot -10w, en dat verbruik wisselt per dag.
En als je dat per jaar gaat berekenen zou dat wellicht een verbruik zijn per jaar van 10-20kw en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Growatt blaadje blijft groen knipperen nachts.
Mijn nieuwe MOD6000 doet hetzelfde zie ik. Zoals ik het lees is het normaal gedrag. Wat ik echter erbij heb is dat mijn omvormer niet zichtbaar word in mijn growatt account.

[ Voor 6% gewijzigd door TheWalrus op 08-12-2023 18:59 ]

Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]

Pagina: 1