Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Artikel in laatste editie PCM

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LennartIsHigh
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-04 17:50
Mijn vraag:
Ik ben op zoek naar een artikel uit het laatste nummer van Personal Computer Magazine. Het artikel gaat over het zelf bouwen van een luchtkwaliteitmeter op basis van een ESP-32 met daarop ESP-Home.

Een oom van me is terminaal en heeft geen half jaar meer te gaan. Zijn wens is nog om samen met mij (te beginnen) aan het maken van het in het artikel beschreven instrument. Hij heeft het blad zelf toentertijd gekocht maar als verassing wil ik alvast alle onderdelen bestellen. Ik begrijp dat er inmiddels misschien wel betere manieren zijn om zo’n instrument te maken en samen te stellen maar ik wil me aan dit artikel houden ivm zijn leeftijd en de situatie.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik heb zelf al de nodige kennis (in gebruik) van Home Assistant en ESP-Home. Het gaat me puur om het artikel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Op internet heb ik al naar illegale manieren gezocht om het blad als PDF binnen te halen maar aangezien het slechts om 1 artikel gaat leek het me beter het hier in de community te vragen. Het magazine is dus zoals gezegd al in bezit van mijn oom maar aangezien hij niet in de buurt woont en ik het een verassing wil laten zijn ben ik puur op zoek naar het artikel.

Bij voorbaat dank.

Alle reacties

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:27
Ik zou even contact opnemen met @WHiZZi Die heeft de laatste editie vast liggen. ( en kan je waarschijnlijk verderhelpen)

• LennartIsHigh
Bedankt Stef, maar helaas tot op heden geen reactie van @WHiZZi . Heeft iemand anders dit artikel liggen? Het is helaas een beetje tijd-kritisch vandaar mijn vraag.

[ Voor 8% gewijzigd door LennartIsHigh op 08-11-2023 17:08 ]

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:25

WHiZZi

Museumdirecteurtje

LennartIsHigh schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:07:
Bedankt Stef, maar helaas tot op heden geen reactie van @WHiZZi . Heeft iemand anders dit artikel liggen? Het is helaas een beetje tijd-kritisch vandaar mijn vraag.
Jawel? Ik heb je op dinsdag 7 november 2023 om 16:09 een reactie gestuurd of je wat meer informatie hebt zoals jaargang en nummer dan kan ik gaan zoeken.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

WHiZZi schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:14:
[...]

Jawel? Ik heb je op dinsdag 7 november 2023 om 16:09 een reactie gestuurd of je wat meer informatie hebt zoals jaargang en nummer dan kan ik gaan zoeken.
offtopic:
Hij kan er ook niks aan doen; hij is high.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Minitrooper
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-06 14:03
Niet om PCM (of eendert welk magazine) af te breken, maar ik haal heel veel inspiratie uit de tutorials op deze website: https://randomnerdtutoria...onmental-sensing-service/ -> deze laatste gaat effectief over wat jij misschien zoekt?

• LennartIsHigh
WHiZZi schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:14:
[...]

Dat is vreemd, ik heb geen bericht ontvangen. Het gaat om de laatste editie en die is (als ik het goed heb) van juli 2022.

• LennartIsHigh
Minitrooper schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:17:
Niet om PCM (of eendert welk magazine) af te breken, maar ik haal heel veel inspiratie uit de tutorials op deze website: https://randomnerdtutoria...onmental-sensing-service/ -> deze laatste gaat effectief over wat jij misschien zoekt?
Bedankt voor het meedenken maar het is voor mij van belang dat het om dit artikel uit het magazine gaat. M'n oom gebruik geen tutorials van het scherm maar nog ouderwets op papier. :)
Pagina: 1