Momenteel ervaar ik veel issues met mijn PC welke ik in januari in elkaar gezet heb. Sinds kort krijg ik veel bluescreens. Ik heb mijn hardware nagelopen en kwam destijds uit op een defect ram setje. Deze is vervangen en Windows 11 Pro opnieuw geïnstalleerd. Drivers etc voorzien van de laatste updates. Nu leek het een tijdje (pak hem beet een week) goed te werken. Helaas vandaag weer blue screens (IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL & SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION) Beide lijken te crashen op de NTOSKRNL.exe
Na het herinstalleren van Windows 11 heb ik op mijn CPU en GPU een stress test uitgevoerd. Dit draaide allemaal soepel. SSD lijkt geen issues te geven met een simpele CrystalDiskInfo
Hierna zag ik een update staan van mijn Nvidia driver. Deze lijkt nu ook niet meer te installeren en zegt dat deze corrupt is geraakt. Ook vanaf de Nvidia website krijg ik tijdens installatie een CRC error.
RAM lijkt nu netjes te werken en zit dus even met de handen in het haar. Wie heeft nog tips of tricks hoe dit op te lossen is?
Mijn huidige setup is als volgt:
Na het herinstalleren van Windows 11 heb ik op mijn CPU en GPU een stress test uitgevoerd. Dit draaide allemaal soepel. SSD lijkt geen issues te geven met een simpele CrystalDiskInfo
Hierna zag ik een update staan van mijn Nvidia driver. Deze lijkt nu ook niet meer te installeren en zegt dat deze corrupt is geraakt. Ook vanaf de Nvidia website krijg ik tijdens installatie een CRC error.
RAM lijkt nu netjes te werken en zit dus even met de handen in het haar. Wie heeft nog tips of tricks hoe dit op te lossen is?
Mijn huidige setup is als volgt:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 254,- | € 254,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 184,- | € 184,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti Gaming OC 12G | € 955,11 | € 955,11 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Focus 2 Black TG Clear Tint | € 66,82 | € 66,82 |
1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H150i RGB PRO XT 360mm | € 0,- | € 0,- |
1 | Ventilators | Arctic F12 PWM Zwart, 120mm | € 8,95 | € 8,95 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 154,95 | € 154,95 |
1 | Solid state drives | Kingston NV2 1TB | € 49,99 | € 49,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.793,72 |