pc crashed tijdens het spelen van zware games pc brijft aan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijs_jansen
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-06-2024
pc crashed tijdens het spelen van zware games rdr2 fortnite etc. mijn schermen vallen dan uit maar mijn pc blijft aan. dan start het systeem weer op. ik heb overal gezocht en heb een stress test gedaan op mijn gpu en cpu en de temp was rond de 50 graden op OpenHardwareMonitor. ik ben van mening dat het mijn voeding zal zijn. mijn pc is 1 jaar oud en deed het al sins het begin ik heb het zelf in elkaar gezet.

dit zit in mijn pc,
MSI GeForce GTX 1660 SUPER
Thermaltake Smart RGB 600W PSU / PC voeding
MSI B450 GAMING PLUS MAX moederbord
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200
AMD Ryzen 5 5600X processor
Samsung 980 1TB M.2 SSD

Beste antwoord (via matthijs_jansen op 10-11-2023 15:54)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:27
Voeding sws vervangen want dat is de grootste troep. uitvoering: FSP Hydro G Pro 650 watt is op dit moment een goede koop voor een lage prijs. uitvoering: Super Flower Golden Green SF-550P14XE zou je ook kunnen overwegen. Itt tot wat in de pw staat krijg je de Super Flower Legion GX Pro thuis gestuurd wat voor die prijs ook een goede voeding is.

Ryzen en Corsair RAM is vaak geen goede match. Wat is het exacte model- en versienummer van het RAM?

Is het BIOS van het moederbord up to date?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 15:20
Voeding lijkt me inderdaad het probleem te zijn. Heb je een andere om dit uit te sluiten?

[ Voor 26% gewijzigd door stylzzzz op 06-11-2023 20:36 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
Voeding sws vervangen want dat is de grootste troep. uitvoering: FSP Hydro G Pro 650 watt is op dit moment een goede koop voor een lage prijs. uitvoering: Super Flower Golden Green SF-550P14XE zou je ook kunnen overwegen. Itt tot wat in de pw staat krijg je de Super Flower Legion GX Pro thuis gestuurd wat voor die prijs ook een goede voeding is.

Ryzen en Corsair RAM is vaak geen goede match. Wat is het exacte model- en versienummer van het RAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijs_jansen
stylzzzz schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:35:
Voeding lijkt me inderdaad het probleem te zijn. Heb je een andere om dit uit te sluiten?
nee ik zou wel garantie aan kunnen vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijs_jansen
Uszka schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:46:

https://www.megekko.nl/pr...2x8GB-3200-Geheugenmodule is de ram. ik zou niet weten of de bios up to date is. is dat noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
E3200C16 heb ik nog nooit op de QVL van een AM4 bord gezien. Wat is het versienummer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8I-dkjtTABMDgSRULAHpyTmNuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JOmvOE462ivgzrdz3nYmKe42.jpg?f=fotoalbum_large
ik zou niet weten of de bios up to date is. is dat noodzakelijk?
Zeker noodzakelijk. Recentere BIOS versies verbeteren compatibiliteit en stabiliteit. Niet alleen wat hardware betreft maar ook software zoals Windows en drivers van de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijs_jansen
Uszka schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:08:
[...]

E3200C16 heb ik nog nooit op de QVL van een AM4 bord gezien. Wat is het versienummer?

[Afbeelding]

[...]
Zeker noodzakelijk. Recentere BIOS versies verbeteren compatibiliteit en stabiliteit. Niet alleen wat hardware betreft maar ook software zoals Windows en drivers van de videokaart.
3.32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
3.32 heeft Micron rev H. geheugen IC. Staat hier en daar op een QVL van AM4 dus zou stabiel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingomar
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik heb sinds vandaag gek genoeg exact het zelfde probleem.

AMD ryzen 5 3600
Asrock b450 steele legend moederbord
Corsair 16gb 3200mhz ram
3060 ti videokaart msi
650w cooler master voeding

Heb nu de drivers geupdate en gaat nu al even goed dus hopen dat dat het probleem was

[ Voor 18% gewijzigd door ingomar op 07-11-2023 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingomar
ingomar schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:54:
Ik heb sinds vandaag gek genoeg exact het zelfde probleem.

AMD ryzen 5 3600
Asrock b450 steele legend moederbord
Corsair 16gb 3200mhz ram
3060 ti videokaart msi
650w cooler master voeding

Heb nu de drivers geupdate en gaat nu al even goed dus hopen dat dat het probleem was
Nee toch nog niet opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
ingomar schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:41:
[...]

Nee toch nog niet opgelost
Maak een eigen topic als je problemen met je systeem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijs_jansen
Uszka schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:46:

ik denk dat door de bios te updaten het heeft doen oplossen. bedankt. ik heb nu alleen wat anders minecraft heeft moeite met opstarten van de modpack create above and beyond. ik start het op een hij chrashed vaak bij de loading screen soms kan hij de wereld niet opslaan dan heb ik een corupted world. ik heb tot 10 ram vrij en heb mc 9 ram gegeven ik neem aan dat dat genoeg zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
matthijs_jansen schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:54:
[...]

ik denk dat door de bios te updaten het heeft doen oplossen. bedankt.
En de voeding laat je bij de TT Smart? Is zeer onverstandig namelijk met zo'n tikkende tijdbom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingomar
Uszka schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:24:
[...]

Maak een eigen topic als je problemen met je systeem hebt.
Wat is het doel van een topic dan!?!? Als je letterlijk het zelfde probleem hebt en denkt een oplossing te hebben? Of snap je het niet helemaal?
Pagina: 1