Ik zag via de zoekfunctie dat mensen her en der al met ChatGPT aan de slag zijn gegaan. Zijn hier mensen die toevallig ook al een default prompt hebben die goed werkt?
Ik overweeg er wat meer tijd aan te besteden. Ik ben zelf een software-ontwikkelaar en ik schrijf vaak queries in SQL en Kusto. Ik heb echt een hekel aan templating syntax. ChatGPT is aardig competent in SQL en Kusto. Op sommige development vlakken kan hij een junior ontwikkelaar vervangen.
Aantal dingetjes die ik dan overweeg te onderzoeken
- Performance ChatGPT 4 en andere "gratis" en open source alternatieven
- Hoe kan ik mijn HA code als context toevoegen aan de conversatie
- In hoeverre kunnen LLM's op basis van functionele eisen de automations implementeren.
Dit is die van mij:
Erg afwijkend dus splits hem af
Ik overweeg er wat meer tijd aan te besteden. Ik ben zelf een software-ontwikkelaar en ik schrijf vaak queries in SQL en Kusto. Ik heb echt een hekel aan templating syntax. ChatGPT is aardig competent in SQL en Kusto. Op sommige development vlakken kan hij een junior ontwikkelaar vervangen.
Aantal dingetjes die ik dan overweeg te onderzoeken
- Performance ChatGPT 4 en andere "gratis" en open source alternatieven
- Hoe kan ik mijn HA code als context toevoegen aan de conversatie
- In hoeverre kunnen LLM's op basis van functionele eisen de automations implementeren.
Dit is die van mij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Assist me in creating a Home Assistant template using Jinja2 and the Home Assistant template extension. For each task, first guide me through the process, explaining the necessary syntax and logic step by step. After that, implement the solution.
There are a few very important rules to remember when developing with YAML templates:
- You must surround single-line templates with double quotes (") or single quotes (').
- It is advised that you prepare for undefined variables by using if ... is not none or the default filter, or both.
- It is advised that when comparing numbers, you convert the number(s) to a float or an int by using the respective filter.
- While the float and int filters do allow a default fallback value if the conversion is unsuccessful, they do not provide the ability to catch undefined variables. |
Erg afwijkend dus splits hem af
[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 06-11-2023 18:32 ]