Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Als je al een analoge lijn hebt liggen, is het HEEL makkelijk aan te sluiten. Alles gaat gewoon kant en klaar met stekkertjes in je analoge aansluiting.
Wat zeg je nu? Is dat echt waar? Dan snap ik er niks meer van. KPN heeft hier laatst ISDN aangelegd (althans, dat was de bedoeling..Op woensdag 05 september 2001 23:24 schreef Helsie het volgende:
Als je al een analoge lijn hebt liggen, is het HEEL makkelijk aan te sluiten. Alles gaat gewoon kant en klaar met stekkertjes in je analoge aansluiting.
Begrijp ik nu goed dat het echt zo simpel is en dat je er alleen maar ff een nieuw stekkertje op moet zetten??
Niet helemaal. De stekker van het punt waar de telefoon het huis binnenkomt blijft hetzelfde. Maar bekabeling tussen de NT1 (isdn omzetter ofzo
) en ISDN telefoons/adapters zijn weldelgelijk anders.
Dan zal het hier nog wel een heel geklooi worden aangezien de rommel hier al zo oud is als telefoonleidingen bestaan...
Kga de KPN wel weer bellen.
Zuigers!
Kga de KPN wel weer bellen.
Zuigers!
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Verwijderd
Het is heel simpel:
De kabel die je huis binnenkomt zal het meestal wel doen. Daaraan komt de NT1. Vervolgens gaat het signaal het huis in. Hier moet je wel kabel voor hebben met VIER aders, dus niet zoals bij analoog kon twee. Dat is meestal aan de hand. Zodra je vieraderige kabel hebt liggen is er geen probleem en kan alles gewoon aangesloten worden, zolang je maar op kleuren let!!! De aansluiting moet als volgt in een RJ45 connector
1 --> niets
2 --> niets
3 --> oranje
4 --> blauw
5 --> blauw/wit
6 --> oranje/wit
7 --> niets
8 --> niets
Je kunt dus gewoon UTP-kabel gebruiken!! Bovenstaand schema is trouwens vanaf de kant gezien waar niet het vasthoud-dingetje zit. Je weet wel dat klikdingetje...
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!!!
De kabel die je huis binnenkomt zal het meestal wel doen. Daaraan komt de NT1. Vervolgens gaat het signaal het huis in. Hier moet je wel kabel voor hebben met VIER aders, dus niet zoals bij analoog kon twee. Dat is meestal aan de hand. Zodra je vieraderige kabel hebt liggen is er geen probleem en kan alles gewoon aangesloten worden, zolang je maar op kleuren let!!! De aansluiting moet als volgt in een RJ45 connector
1 --> niets
2 --> niets
3 --> oranje
4 --> blauw
5 --> blauw/wit
6 --> oranje/wit
7 --> niets
8 --> niets
Je kunt dus gewoon UTP-kabel gebruiken!! Bovenstaand schema is trouwens vanaf de kant gezien waar niet het vasthoud-dingetje zit. Je weet wel dat klikdingetje...
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!!!
Pagina: 1