Type snaarwiel wasmachine

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:05
Misschien bijzondere vraag maar ik vroeg me al een tijdje af waarom er bij de ene wasmachine echt een snaarwiel wordt gebruikt en bij de ander een soort van snaarschijf/metalen plaat. Is dit puur qua kosten of presentaties? Heeft het verder voordelen/nadelen? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4lm2fqqtV7tAJGOxEOhRutQTHw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zDpPzrhLBocuH3CQRXDTo2qF.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwAI5s_1NsaUONcHGhVs9-SK8Dk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4l5WdsyUrTGad7Dx8aLZTu4F.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Maakt niets uit. duurdere merken gebruiken vak meer metaal, goedkopere merken vaak meer kunststof. maar ze zijn allebei niet storingsgevoelig en wasmachine heeft zelden een defect snaarwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Klopt, plastic al vaker gezien maar in dit geval zijn ze allebei van metaal en dat is dan ook mijn vraag. Waarom dat verschil in snaarwiel. Het is dezelfde prijs range en vulgewicht hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 19:18
Volgens mij hebben ze gewoon een manier gevonden om deze wielen goedkoper betrouwbaar produceren. Een gietstalen wiel is duurder dan een diepgetrokken plaatstalen. En dit is volgens mij nu de beste goedkoopste oplossing. Die plaatstalen wielen zag ik vroeger nooit. Kunststof was er ook inderdaad, deze zaten in de allergoedkoopste modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
pennywiser schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:39:
Volgens mij hebben ze gewoon een manier gevonden om deze wielen goedkoper betrouwbaar produceren. Een gietstalen wiel is duurder dan een diepgetrokken plaatstalen. En dit is volgens mij nu de beste goedkoopste oplossing. Die plaatstalen wielen zag ik vroeger nooit. Kunststof was er ook inderdaad, deze zaten in de allergoedkoopste modellen.
Ah, da's wel een goeie idd. Gieten vs. een plaat stansen, nogal een verschil. Maar aan de andere kant, de kans dat er iets met zo'n dikke plaat gebeurt is vrij klein. In zo'n gegoten wiel kunnen natuurlijk altijd haarscheurtjes in komen of wat dan ook. Of iets intern los komen en ertussen schieten tijdens centrifugeren.