Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
ik heb vanaf het moment dat de .EU registratie werd opengesteld voor particulieren een .EU domeinnaam en mailpakket bij mijndomein.nl, nu al 15+ jaar.
vorige week kreeg ik een mail van mijndomein, met als onderwerp: "Peter, we gaan ons bedrijf letterlijk met jou delen".
de header van het mailtje lijkt me legitiem. in het mailtje kennen ze me "sharepoints" toe in "the sharing group" waar mijndomein kennelijk onderdeel van uitmaakt. als ik deze "sharepoints" accepteer vóór 31-12-2023 accepteer kan ik die ná 1-1-2024 tegen een nog te bepalen koers converteren naar "good shares", dat zijn kennelijk certificaten van aandeel. met certificaten van aandeel ben ik wel bekend. ik heb op de website https://thesharinggroup.com/nl/members/mijndomein gezocht naar meer informatie, maar wordt niet veel wijzer.

ik heb sinds die mail nergens iets gehoord of gelezen over deze aktie, ook niet op tweakers.

zijn er mede-tweakers die een dergelijke mail hebben gehad? met name ben ik benieuwd naar:
- is dit een hoax?
- heeft iemand ze al geaccepteerd, en hoe ging het dan verder?
- waar worden deze certificaten geadministreerd?
- waar en hoe zijn ze eventueel verhandelbaar?
- hoe wordt eventueel dividend en/of agio afgehandeld?
- hoe wordt de intrinsieke waarde bepaald tbv de fiscus als de verhandelbaarheid gering is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:27

H-W

Ik heb ook zo'n mail gehad, ben ook al jaren klant bij deze club. Ik heb er nog niet heel goed naar gekeken maar ik weet wel dat dit geen hoax is. Dit soort certificaten wordt beheerd door een STAK (STichting Administratie Kantoor) van de uitgevende partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:47

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb ze ook gekregen en ook al aangemeld. Het is wel weer een typisch project van hun, net te weinig informatie bekend etc.

Na aanmelding wordt het niet veel duidelijker. Je krijgt ook punten voor het aanmelden en compleet maken van je profiel (volgens mij iets van 30 per actie) dus ik vermoed dat de waarde niet heel hoog is?

In het verleden ook wel een paar keer meegedaan aan zo'n investeringsronde en dat was ook altijd prima voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Niet online
Beekforel schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:20:
Ik heb ze ook gekregen en ook al aangemeld. Het is wel weer een typisch project van hun, net te weinig informatie bekend etc.
.........
In het verleden ook wel een paar keer meegedaan aan zo'n investeringsronde en dat was ook altijd prima voor elkaar.
in het verleden ook eens contact met de baas gehad over die private lease auto's. dat zag er best wel aantrekkelijk uit om serieus in te investeren: laag risico en hoog rendement ( toen ).
bottom line:"contract? maak maar over, dan komt alles goed". toen ben ik afgehaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
Mail ook gehad maar ik ga er niets mee doen.
Zou niet weten wat het voordeel hiervan is. Beleg wel gewoon in wereldwijde indexfondsen, in plaats van iets als dit.

Ik heb mij er niet in verdiept maar kan de waarde bijvoorbeeld ook onder 0 terecht komen? Dat zou lekker zijn. "Gratis" sharepoints.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PetervdM
  • Niet online
JEightyFive schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:07:
Ik heb mij er niet in verdiept maar kan de waarde bijvoorbeeld ook onder 0 terecht komen? Dat zou lekker zijn. "Gratis" sharepoints.
de waarde van een ( certificaat van ) aandeel kan nooit negatief worden, hooguit nul. maar als de waarde op 1-1 van enig jaar x is, en het wordt daarna waardeloos mag je toch bij de fiscus aftikken.

[ Voor 14% gewijzigd door PetervdM op 07-11-2023 10:34 ]

Pagina: 1