Wij willen waarschijnlijk een Philips tv kopen omdat wij denken dat de Ambilight een groter verschil maakt in de kijkervaring dan de beeldkwaliteit (indien jullie daar niet mee eens zijn dan hoor ik dat graag). Ik kan echter niet vinden hoe dit werkt. Wij willen namelijk waarschijnlijk een Nvidia Shield kopen maar ik vraag mij af of de Ambilight dan nog werkt. Heeft iemand hiermee ervaring?
Vraag
Alle reacties
Ja, ambilight werkt gewoon, ongeacht de bron. De TV analyseert het beeld en past daar de ambilight op aan
Ambilight is leuk, maar ik zou sowieso beeldkwaliteit op de eerste plek zetten. Ambilight is het geheel (licht) er omheen waar je niet direct naar kijkt, je beeld wel. Het geeft idee dat je tv net iets groter is/je iets meer in de beleving zit, maar dat idee krijg je ook wel meer als je naar bijv een degelijke oled kijkt ipv een lcd tv...
Ambilight ingebouwd in tv (philips) werkt prima, en ook met aparaten die je inplugt op de hdmi (shield). Andere optie is de Philips Hue tv lightslang met hdmi capture unit er bij, kost paar euro, werkt wel makkelijk met een hdmi ding.
3de optie is zelfbouw, maar daar zitten wat meer haken en ogen aan, zelf led (strips) solderen, aansturing maken en oplossing voor hdmi zoeken (is genoeg info over te vinden)
Ambilight ingebouwd in tv (philips) werkt prima, en ook met aparaten die je inplugt op de hdmi (shield). Andere optie is de Philips Hue tv lightslang met hdmi capture unit er bij, kost paar euro, werkt wel makkelijk met een hdmi ding.
3de optie is zelfbouw, maar daar zitten wat meer haken en ogen aan, zelf led (strips) solderen, aansturing maken en oplossing voor hdmi zoeken (is genoeg info over te vinden)
Het is maar wat je prettig vind.
Zelf ooit phillips gehad met ambilight, ding met 2 maand verkocht. nooit weer.
Waarom zou je überhaupt wat licht aan de zijkant voorkeur geven dan beeld kwaliteit?
vreemde prio.
Maar met de huidige info die je ons geeft kunnen we ook niets.
Succes met je tv!
Waarom zou je überhaupt wat licht aan de zijkant voorkeur geven dan beeld kwaliteit?
vreemde prio.
Succes met je tv!
Ik vind Ambilight wel fijn maar daar hoef je geen Phillips tv voor te kopen er zijn ook losse goed werkende oplossingen voor zoals bv govee
Ik heb een OLED met Ambilight, echt fantastisch, zou niets anders willen.
Overigens snap ik de beeld kwaliteit reacties niet, er zitten gewoon LG OLED panelen in. Waarvan in sommige reviews naar voren komt dat de beeldprocessing zelfs beter is.
@IIIIIIIIIIII } Ik heb overigens een nVidia Shield Pro i.c.m de philips oled, dat werkt perfect.
Dat jij vervolgens hier Ambilight komt afzijken voegt juist vrij weinig toe
Overigens snap ik de beeld kwaliteit reacties niet, er zitten gewoon LG OLED panelen in. Waarvan in sommige reviews naar voren komt dat de beeldprocessing zelfs beter is.
@IIIIIIIIIIII } Ik heb overigens een nVidia Shield Pro i.c.m de philips oled, dat werkt perfect.
Met het verkeerde been uit bed gestapt? TS vraagt iets en is redelijk volledig in zijn vraag. Werkt Ambilight met een Shield?Eskimoo schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:37:
Het is maar wat je prettig vind.
vreemde prio.
Succes met je tv!
Dat jij vervolgens hier Ambilight komt afzijken voegt juist vrij weinig toe
[ Voor 64% gewijzigd door Inverted_World op 08-11-2023 10:44 ]
@Inverted_World
Ieder zijn voorkeur wat betreft tv en mogelijkheden.
Waarom zou je voor minder beeldkwaliteit kiezen? je wil toch juist mooi beeld? en beste prijs/kwaliteit?
Welke tv hij heeft of wil kopen is onbekend.
Verder is de vraag duidelijk, en volledig. want hij vraagt geen tv advies dus prima!
Enkel vraag ik mij af, of hij de juiste tv gaat halen, en daar ook daadwerkelijk goed onderzoek in heeft gedaan, en het juiste haalt uit zijn budget.
We zijn immers hier om iedereen de beste prijs/kwaliteit tips te bieden.
Ja dat was niet zijn vraag, maar meedenken is wellicht niet verkeerd.
Daarnaast wordt er 1 regel over ambilight verteld, dus ik kom niet alleen dat afzeiken, anders had ik wel meer info gegeven.
Waarom zou je voor minder beeldkwaliteit kiezen? je wil toch juist mooi beeld? en beste prijs/kwaliteit?
Verder is de vraag duidelijk, en volledig. want hij vraagt geen tv advies dus prima!
Enkel vraag ik mij af, of hij de juiste tv gaat halen, en daar ook daadwerkelijk goed onderzoek in heeft gedaan, en het juiste haalt uit zijn budget.
Daarnaast wordt er 1 regel over ambilight verteld, dus ik kom niet alleen dat afzeiken, anders had ik wel meer info gegeven.
Vreemde reactie, je wilt de beste prijs/kwaliteit en tips bieden? Je zeurt echter enkel iets af en komt daarbij dus niet met advies, tips of alternatieven. Daarbij vroeg TS niet om advies en gaf geen budget mee.Eskimoo schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:54:
@Inverted_World
Ken jij uberhaupt de Philips OLED's? Ik vind het verwonderlijk dat je het een verschrikkelijke TV vond, dat doet mij denken dat je in het goedkope segment zat toen je er zelf één had. De Philips OLED zijn de betere panelen en TV's. I.c.m een Shield Pro al helemaal een leuke combinatie.
Ik ben heel erg benieuwd wat jij zou aanbevelen, want ik weet 100% zeker dat mensen geen verschil zien tussen een Philips OLED en LG OLED. En een beter scherm dan OLED is er momenteel niet, of in ieder geval nauwelijks betaalbaar.
Je reactie was echter een beetje kort door de bocht. Er zit een significant verschil tussen de LCD panelen en OLED panelen die Philips/TPV gebruikt.Eskimoo schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:54:
@Inverted_World
Zoals @Inverted_World aangeeft zijn de OLED panelen van LG. Deze zijn qualitatief perfect, en mocht je het willen kan je uiteraard altijd zelf nog met de instellingen spelen.
De LCD-TV's van Philips zijn over het algemeen inderdaad wat fletser dan de concurrenten, al is het bovensegment best aardig.
Het is natuurlijk goed dat je OP hier op wijst, maar dit had ook op een hele andere manier gekund als in: "Hey, let op. Ik heb zelf een Philips LED-TV gehad en ik vond het beeld niet geweldig. Verdiep je anders ook even in de andere merken."
Daarnaast mag je je ook best wat inleven in het feit dat ieder persoon een eigen voorkeur heeft. Wat de één belangrijk vindt, gaat misschien niet voor de ander op omdat diegene meer waarde hecht aan de uistraling.
Ik heb die combo. Heel tevreden mee!IIIIIIIIIIII schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:51:
Wij willen waarschijnlijk een Philips tv kopen omdat wij denken dat de Ambilight een groter verschil maakt in de kijkervaring dan de beeldkwaliteit (indien jullie daar niet mee eens zijn dan hoor ik dat graag). Ik kan echter niet vinden hoe dit werkt. Wij willen namelijk waarschijnlijk een Nvidia Shield kopen maar ik vraag mij af of de Ambilight dan nog werkt. Heeft iemand hiermee ervaring?
Ik had eerst een tv met losse "ambilight" oplossing. Maar dat werkend krijgen met een losse mediaplayer is gedoe of kost een hoop geld. Dus ik ben erg blij met deze combi, ik wil niet meer anders 😊
liever 65" OLED dan 55" ambilight. Die 10" extra diagonaal zorgt voor een grotere beleving.
Waarom dan niet een 65" Philips OLED? Dan heb je én OLED én ambilight. Ondanks dat ik geen voorkeur heb voor Philips is een Philips OLED een prima keuze. In de basis geeft elke OLED een zeer goede beeldkwaliteit. Uiteraard is er onderling in de merken verschil door de processing, maar in de basis is OLED gewoon goed.107mb schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:06:
liever 65" OLED dan 55" ambilight. Die 10" extra diagonaal zorgt voor een grotere beleving.
Persoonlijk zou ik wel met een zeer grote boog om de Philips LCD's heen lopen. Dan gaat ambilight wel echt ten koste van de beeldkwaliteit wat ik persoonlijk nooit zou doen. Maar ik begrijp mensen die dat wel doen, want ambilight is echt wel een toffe feature en niet iedereen is zo'n beeldpurist.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
haha, ik heb de TV (65" oled) aan een zwarte muur hangen. Ambilight heeft dus weinig nut.Hulleman schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:19:
[...]
Waarom dan niet een 65" Philips OLED? Dan heb je én OLED én ambilight. Ondanks dat ik geen voorkeur heb voor Philips is een Philips OLED een prima keuze. In de basis geeft elke OLED een zeer goede beeldkwaliteit. Uiteraard is er onderling in de merken verschil door de processing, maar in de basis is OLED gewoon goed.
Persoonlijk zou ik wel met een zeer grote boog om de Philips LCD's heen lopen. Dan gaat ambilight wel echt ten koste van de beeldkwaliteit wat ik persoonlijk nooit zou doen. Maar ik begrijp mensen die dat wel doen, want ambilight is echt wel een toffe feature en niet iedereen is zo'n beeldpurist.
@Inverted_World
Ik kom niet met advies omdat dat niet wordt gevraagd.
Maar wat wel van waarde zou kunnen zijn voor hem, aangezien zijn reactie is, beeldkwaliteit is voor mij minder prio, wat ik vreemd vind
Ook noem jij nu Philips oled, maar ook dat wordt helemaal niet genoemd.
Daarnaast zeg ik ook helemaal niet dat philips oled slechter is al LG oled.
Überhaupt nooit LG genoemd. Ik zeg enkel is wat mijn mening is als bijzaak over ambilight.
Dus al je tekst is gebaseerd op jou vermoeden.
Kortom, hier heeft TS niets aan.
Maar wat wel van waarde zou kunnen zijn voor hem, aangezien zijn reactie is, beeldkwaliteit is voor mij minder prio, wat ik vreemd vind
Überhaupt nooit LG genoemd. Ik zeg enkel is wat mijn mening is als bijzaak over ambilight.
Oftewel, het topic staat op de verkeerde plekEskimoo schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:00:
Ik verhuis hem de goede kant op: BGK > TPM
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Tja dat zeg je er niet bij he107mb schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:27:
[...]
haha, ik heb de TV (65" oled) aan een zwarte muur hangen. Ambilight heeft dus weinig nut.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Mijn tip: Reageer volgende keer gewoon nietEskimoo schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:00:
@Inverted_World
Je begint wel over je slechte ervaring met een Philips TV met Ambilight, maar zegt er niet bij welke. Schiet allemaal weinig op.
Ik gaf daarintegen gewoon antwoord op de vraag van TS omdat ik een Philips Ambilight én een Shield TV Pro heb.
Kortom, hier heeft TS niets aan.. Hou toch op met die zure reacties.
Pagina: 1