HK subwoofer maakt statisch geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalzeor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-06 21:46
Hallo beste Tweakers,

Sinds gisteren heb ik een subwoofer die zo nu en dan een statisch geluid maakt met een bepaald interval. Dit geluid is er niet wanneer de sub actief aan staat. Wanneer de sub actief aanstaat (bij het afspelen van muziek) valt de bass weg (na ongeveer 10 seconden muziek) en bouwt de bass zich na enige tijd weer op om vervolgens weer weg te vallen.

De sub maakt het statische geluid ook wanneer er geen aansluiting is met de receiver. Aan de sub kabel of de receiver kan het daarom niet liggen.
Daarnaast lijkt trillen van de vloer invloed te hebben wanneer de bass wegvalt of er een statisch geluid onstaat. Het huis heeft een houten vloer en wanneer ik in de buurt van de sub loop of lichtjes op de vloer stamp ontstaat er ook een statisch geluid.
Er is geen overbelasting of een stroomuitval geweest. Het heeft geen resultaat gehad om de stroom van de sub te halen.

Via het internet blijkt dat de capacitors van een sub invloed kunnen hebben. Deze heb ik gecontroleerd en lijken niet te bulgen.

Hier zijn twee filmpjes van het statische geluid: https://tinyurl.com/7ztskruj

Het gaat om een Harman Kardon TS7.

Iemand een suggestie wat er aan de hand kan zijn en wat ik kan doen om het te repareren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhxspirit
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 11:42
Misschien een te simpele vraag, maar toch even een check! Staat de subwoofer aangesloten op een geaard stopcontact? Ik weet (helaas) uit ervaring dat niet geaarde stopcontacten voor statisch geluid kunnen zorgen op je apparatuur.

Ook ben ik benieuwd of er misschien andere kabels in de buurt van de sub of in de buurt van de kabels van de sub liggen die misschien door slechte kabelshielding deze storing veroorzaakt.

In ieder geval succes! ik hoop dat je een oplossing vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalzeor
Goed dat je het vraagt.

De sub is aangesloten op een contactdoos met aarding. Daarnaast heb ik de sub aangesloten los in de woonkamer van alle andere apparatuur vandaan en ook hier bleef het probleem zich voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhxspirit
Ok jammer, dat zou een goede verklaring zijn. Je zou eventueel nog eens kunnen proberen om het apparaat direct op een stopcontact aan te sluiten (misschien dat de stekkerdoos storing geeft). Of in een andere ruimte plus andere stoppengroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalzeor
Jammer genoeg was het aansluiten op een ander stroomnet geen oplossing. Een lokale audio reparateur wil helaas niet meer beginnen aan het repareren van de Harman Kardon hardware. Dit schijnt op een bepaalde manier gelijmd te zijn (amp en dergelijke) wat veel tijd kost. Misschien maar overwegen om een nieuwe sub te kopen.
Heb je misschien suggesties, iets wat vergelijkbaar is en aan kan sluiten op de HK AVR 171S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:41
Misschien werkt z'n ground loop ding voor je?
Gezien je set is dit niet veeleisend. je kan gewoon op mp wat rondspeuren naar een losse sub.
Staat genoeg van die harman zooi op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhxspirit
Nee sorry, suggesties over goede vervangers heb ik helaas niet.

Mocht je zelf echt gaan hobby-bobben, ik kwam tijdens het googlen nog wel een pagina tegen waar je een specifieke module van deze sub kan inruilen voor een functionerende module.

https://audiocare.nl/ruil...n-sub-ts7-ruilmodule.html

Disclaimer: Ik heb geen kennis of dit je probleem oplost, of deze webshop te vertrouwen is, of deze module in jouw sub past, of dit zelf te repareren is etc etc. Maar ik kon het niet laten om je dit nog mee te geven mocht je heel graag deze sub willen houden en er iets in wilt investeren.

• Dhxspirit
Ik zie toevallig dit tegenkomen op V&A en moest aan dit topic denken:

https://tweakers.net/aanb...-ts7-subwoofer-zwart.html

• Zalzeor
Bedankt voor de reacties. Ik heb de sub bij een reparateur gebracht en wacht reactie af betreft de verwachtte kosten en wat het euvel precies is. Wanneer ik dit weet zal ik het hier ook plaatsen.
Pagina: 1