Momenteel is mijn huidige pc al weer heel wat jaartjes oud, hij mag bijna zijn tiende verjaardag gaan vieren.
GPU is een paar keer vervangen, maar nu is het eigenlijk wel klaar met de CPU en dus maar een volledige upgrade. Ik ben dus al een tijdje uit de running met het bouwen van nieuwe systemen, dus ik kan wel wat hulp gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Voornamelijk veel office producten tegelijk open kunnen hebben, veel internet tabbladen en hij moet toch ook gewoon af en toe eens een game kunnen spelen zoals Starfield of wellicht GTA VI op den duur.
Ik doe met enige regelmaat ook nog wat werk met Solidworks/3D design programma's voor werk/privé. Dan komt het er ook wel eens van dat er iets gerenderd moet worden. Ook wil ik nog wel eens wat photoshoppen, dus het zou in de toekomst ook zo kunnen zijn dat ik dit voor werk moet doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil max rond de 1800 euro uitgeven, alles moet bij één winkel te bestellen te zijn i.v.m. zakelijke aanschaf en KIA regeling. Mag verder wel gewoon privé gekocht zijn en worden ingebracht, dus gewoon normale consumenten prijzen. Ik kijk nu een beetje naar Megekko, SIComputers of Azerty aangezien die alles van de build die ik op het oog heb verkopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
We beginnen opnieuw, heb wel twee schermen staan, 1080p weliswaar, maar wel een hoge refreshrate van 240Hz (iiyama G-Master GB2590HSU-B1)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf al een set opgesteld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen grote voorkeur, moet gewoon kwaliteitsspul zijn dat weer een jaar of zes mee kan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet specifiek, alles hierboven zegt het eigenlijk al.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, tenzij het op den duur iets oplevert.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf op basis van de BBG en wat andere topics hier al wat samengesteld. Nu wil ik eigenlijk weten of ik niet iets over het hoofd zie en of er niet toch nog iets net slimmer kan.
GPU is een paar keer vervangen, maar nu is het eigenlijk wel klaar met de CPU en dus maar een volledige upgrade. Ik ben dus al een tijdje uit de running met het bouwen van nieuwe systemen, dus ik kan wel wat hulp gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Voornamelijk veel office producten tegelijk open kunnen hebben, veel internet tabbladen en hij moet toch ook gewoon af en toe eens een game kunnen spelen zoals Starfield of wellicht GTA VI op den duur.
Ik doe met enige regelmaat ook nog wat werk met Solidworks/3D design programma's voor werk/privé. Dan komt het er ook wel eens van dat er iets gerenderd moet worden. Ook wil ik nog wel eens wat photoshoppen, dus het zou in de toekomst ook zo kunnen zijn dat ik dit voor werk moet doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil max rond de 1800 euro uitgeven, alles moet bij één winkel te bestellen te zijn i.v.m. zakelijke aanschaf en KIA regeling. Mag verder wel gewoon privé gekocht zijn en worden ingebracht, dus gewoon normale consumenten prijzen. Ik kijk nu een beetje naar Megekko, SIComputers of Azerty aangezien die alles van de build die ik op het oog heb verkopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
We beginnen opnieuw, heb wel twee schermen staan, 1080p weliswaar, maar wel een hoge refreshrate van 240Hz (iiyama G-Master GB2590HSU-B1)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf al een set opgesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 349,- | € 349,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 184,- | € 184,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 7800 XT Gaming OC 16G | € 582,13 | € 582,13 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 71,07 | € 71,07 |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 36,91 | € 36,91 |
| 1 | Toetsenborden | Logitech MX Mechanical (Kailh Choc Brown V2, Qwerty US) | € 132,91 | € 132,91 |
| 1 | Muizen | Logitech MX Master 3S Grafiet | € 92,30 | € 92,30 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 112,90 | € 112,90 |
| 1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 750 watt | € 117,- | € 117,- |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 92,90 | € 92,90 |
| Totaal | € 1.771,12 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen grote voorkeur, moet gewoon kwaliteitsspul zijn dat weer een jaar of zes mee kan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet specifiek, alles hierboven zegt het eigenlijk al.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, tenzij het op den duur iets oplevert.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf op basis van de BBG en wat andere topics hier al wat samengesteld. Nu wil ik eigenlijk weten of ik niet iets over het hoofd zie en of er niet toch nog iets net slimmer kan.
[ Voor 3% gewijzigd door Zinloos1 op 06-11-2023 13:54 ]