Glasvezel en streaming , welke kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanfare
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06-12-2023
Mijn vraag
...
Momenteel heb ik een alles in 1 pakket en is er zojuist glasvezel aangelegd, ik wil dus over op glasvezel maar weet even niet goed bij welke aanbieder ik het beste terecht kan.

...
De situatie; Internet wordt hier erg intensief gebruikt; Vloggen, streamen, gamen etc. Ik kijk geen gewone televisie maar stream het via een Chromecast naar de tv. De andere TV's in huis maken alleen gebruik van Netflix of YouTube.

Aan streaming abbonementskosten zit ik inmiddels op ruim €50 per maand. Netflix, YouTube, Spotify, NPO start , Discovery Plus , Prime.
Momenteel betaal ik voor alles in totaal €90 euro, ik heb het goedkoopste internet pakket en dat is zo nu en dan weleens te merken.

Tevens is het handig om een extra wifipunt toe te voegen

Wat zou voor mij een voordelige optie zijn? Odio hoor ik alleen maar ellende over dus die sla ik liever over.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 22:26
Welke aanbieders zijn er beschikbaar op jouw glasvezel en wat zijn de prijzen van hun aanbod? Verschilt namelijk soms per netwerk.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:23
Qua bandbreedte is het allemaal niet zo spannend, wat je noemt. Al ligt het er vooral aan, hoeveel (streams) je tegelijk wilt doen.

Hier geeft men voor HBO in 4k aan, dat je 50 Mbit (per stream) zou moeten hebben, maar de andere bronnen hebben het over 25 Mbit (per stream) voor 4k.

Uitgaande van glasvezel is upload volgens mij overal gelijk aan download, dus vloggen en eventueel streamen vanuit jouzelf is dan ook geen probleem. (Zelfs met een 100 Mbit abbo kun je makkelijk 2 upstreams tegelijk laten lopen).

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:13
fanfare schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:45:
Mijn vraag
Momenteel heb ik een alles in 1 pakket en is er zojuist glasvezel aangelegd, ik wil dus over op glasvezel maar weet even niet goed bij welke aanbieder ik het beste terecht kan.
Welk pakket heb je nu? En bevalt dat? Zo ja: Zoek bij een glasvezelprovider een pakket wat in de buurt komt van of beter is dan wat je nu hebt.
De situatie; Internet wordt hier erg intensief gebruikt; Vloggen, streamen, gamen etc. Ik kijk geen gewone televisie maar stream het via een Chromecast naar de tv. De andere TV's in huis maken alleen gebruik van Netflix of YouTube.
Hoeveel streams tegelijk? Zie de eerdere berekeningen over de streams. Je zal niet altijd de volledige snelheid van de verbinding nodig hebben.
Momenteel betaal ik voor alles in totaal €90 euro, ik heb het goedkoopste internet pakket en dat is zo nu en dan weleens te merken.
Je weet dat je met 50 euro voor streaming ongeveer 40 euro voor het alles in 1 pakket. Aangezien je aangeeft geen normale tv meer te kijken kan je ook overstappen op alleen internetpakketten.

Je geeft aan dat het nu te merken is. Welk pakket heb je nu?
Tevens is het handig om een extra wifipunt toe te voegen
Dat zou niet afhankelijk moeten zijn van de provider. Je hebt genoeg systemen waarbij je losse AP's kan toevoegen aan het netwerk.