Warmtepomp bijvullen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarylliaz
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik heb een vraag betreffende onze warmtepomp van Alpha Innotec. Kan iemand me vertellen waar de groene vlakjes en de rode wijzer voor dienen? Ik kan het niet terugvinden in de documentatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apY06OMJ7iUciq9AqrO9ZbAzlK0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MncZuHJrAQbg319GFn0mZVnF.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb al geprobeerd de warmtepomp bij te vullen (de foto is hiervoor genomen). Hierdoor is enkel de zwarte wijzer verplaatst. Hoe zouden de groene vlakjes en rode wijzer moeten staan? En hoe zorg ik daarvoor?

Alvast bedankt en groeten van een first time home owner. :)

Beste antwoord (via Amarylliaz op 07-11-2023 22:53)

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-06 22:55
Die rode is statisch en geeft aan wat je minimale werkdruk moet zijn. Groene vak geeft aan wat de werkdruk zou moeten zijn. Tussen 1 en 2 bar is prima.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-06 22:55
Die rode is statisch en geeft aan wat je minimale werkdruk moet zijn. Groene vak geeft aan wat de werkdruk zou moeten zijn. Tussen 1 en 2 bar is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik interpreteer het als: de zwarte wijzer staat bij voorkeur in het groene vlak zowel met als zonder warmtevraag. De rode wijzer valt in te stellen met het kruisje vanvoor en duidt een minimum druk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:47
Werkdruk is afhankelijk van de hoogte van je installatie, en ook afhankelijk van de locatie van je metertje. Meestal tussen 1 a 2 bar voor een thuisinstallatie.

Door te draaien, kun je dat rode wijzertje verplaatsen. Dat is de indicatie voor je minimaal gewenste werkdruk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:23
En voor alle duidelijkheid: het is de zwarte wijzer die de meetwaarde toont, de rest zijn "extra opties".

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.