voegen keramische tegels vernieuwen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-06 18:59
Wij hebben voor 3 jaar de tuin helemaal opnieuw laten maken. Bij de Tegelvoegen zit er een tegelhars in maar deze blijkt niet goed te zijn. na 3 jaar zijn er overal wel stukjes eruit en ben totaal niet tevreden over het resultaat. je mag toch verwachten dat voegen iets langer meegaan.

zie foto

Iemand een idee hoe we de voegen weer netjes krijgen ?

Neem aan eruit slijpen? en opnieuw invoegen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFim9kggUtW-yrpWWGpl_rHbAAw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2bTx8U8sYtnzfrTg5LYorgnr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06 15:36
In dit geval lijkt eruit halen en opnieuw voegen inderdaad de beste methode. Ik zelf zou slijpen niet aan durven grote kans dat je de tegels ook beschadigd. Er bestaan voegen krabbers ook elektrische https://www.rubi.com/nl/rubiscraper-r674

Zou vooral even goed informeren bij een vakman! En een voegmiddel te gebruiken wat hier wel geschikt voor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:08
Heb je er een idee van wat er mis is gegaan?
Je wil voor buitentoepassingen 100% vulling van tegellijm (geen holtes, kan vocht in komen wat bij vorst breuken geeft); voegen wil je met gelijkmatige diepte en zonder luchtbellen opvullen.

Je zal wel droog en niet te koud weer willen tijdens het voegen en tot het netjes droog is. Zelf voegen is goed te doen, maar is wel even intensief werk.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-06 21:45
Dit is al de zoveelste keer dat ik dit zie icm (keramische) tegels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-06 18:59
Natuur hars erin die lijkt wel waterdoorlatend te zijn maar als het vriest zit je met de gebakken peren. Zodra ik dit had geweten had ik dit niet waterdoorlatend gemaakt.

Zal in de periode april of mei denk ik de voegen eruit halen en proberen iets anders erin te doen zoals
Bostik Voegmortel 1c flex zandkleurig. Of hebben jullie betere tip :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-06 22:02
Hier is idd voegmortel geplaatst (soort zanderige structuur waar water doorheen kan lopen) bij onze keramische tegels en dat ligt er nu 3 jaar in. Nog geen vuiltje aan de lucht in ieder geval :)
Pagina: 1