Beste allen,
Ondanks dit mijn eerste post is, ben ik al vaak geholpen door dit forum en zijn users. Dank hiervoor!
Ik heb een gratis warmtedroger opgehaald(werd weggedaan wegens warmtepomp stuk.)
Heb alles uitgemeten en gedemonteerd.
Alles werkt prima.
Ik heb wel vastgesteld dat de lager stuk was. Hierdoor is de trommel tegen de koperen steekleiding van de compressor gekomen. Ik vermoed dat dit zo ver is weggesleten dat het gasmedium is kunnen ontsnappen en dat hierdoor de pomp met te weinig medium/druk geen circulatie krijgt. ( De pomp start en wordt enkel warm aan de rotor/stator)
Model =:strip_exif()/f/image/9NhtBoR9P9GE7nfnZ647Dxch.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tLRpt4KlfzuxOPtGf3zG2jOI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fTnag0EdtTLN3iQDXVmZG2h6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jUceIq1fSA1WxI2yXrN9aSHZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals je op de foto's kan zien zijn de warmtewisselaars als nieuw.
Op het kentekenplaatje zie je welk gas moet gebruikt worden. Ik zou dus dat stukje koper kunnen vervangen en opnieuw opdrukken met gas dat gewoon online kan besteld worden. Het is echter zo dat ik nergens terugvindt hoeveel druk er op het systeem moet komen.
Mijn vraag is dan ook of hier iemand ervaring mee heeft?
Mvg
Tim
Ondanks dit mijn eerste post is, ben ik al vaak geholpen door dit forum en zijn users. Dank hiervoor!
Ik heb een gratis warmtedroger opgehaald(werd weggedaan wegens warmtepomp stuk.)
Heb alles uitgemeten en gedemonteerd.
Alles werkt prima.
Ik heb wel vastgesteld dat de lager stuk was. Hierdoor is de trommel tegen de koperen steekleiding van de compressor gekomen. Ik vermoed dat dit zo ver is weggesleten dat het gasmedium is kunnen ontsnappen en dat hierdoor de pomp met te weinig medium/druk geen circulatie krijgt. ( De pomp start en wordt enkel warm aan de rotor/stator)
Model =
:strip_exif()/f/image/9NhtBoR9P9GE7nfnZ647Dxch.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tLRpt4KlfzuxOPtGf3zG2jOI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fTnag0EdtTLN3iQDXVmZG2h6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jUceIq1fSA1WxI2yXrN9aSHZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals je op de foto's kan zien zijn de warmtewisselaars als nieuw.
Op het kentekenplaatje zie je welk gas moet gebruikt worden. Ik zou dus dat stukje koper kunnen vervangen en opnieuw opdrukken met gas dat gewoon online kan besteld worden. Het is echter zo dat ik nergens terugvindt hoeveel druk er op het systeem moet komen.
Mijn vraag is dan ook of hier iemand ervaring mee heeft?
Mvg
Tim