Vraag

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Al een tijdje vraag ik mij af of ik mijn videokwaliteit omhoog moet zetten van HD naar 4k. Het gaat om filmpjes die ik maak in het dagelijkse leven. Tot nu toe heb ik HD aangehouden, omdat dat qua bestandsgrootte nog redelijk te doen is. Maar ik vraag mij af of ik daar later spijt van ga krijgen. Hoe denk jullie daarover?

Alle reacties

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:12
Over wat voor filmpjes hebben we het?
En over welk apparatuur?
Er mist een hoop info om hier wat nuttigs over te zeggen.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:33
Wat voor opslag systeem gebruik je nu?
Over hoeveel data praten we?
En wat voor budget heb je beschikbaar?
Hoe maak je de films?
Een mobiele telefoon op 4K is waarschijnlijk niet de moeite waard tov HD

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
corporalnl schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:53:
Over wat voor filmpjes hebben we het?
En over welk apparatuur?
Er mist een hoop info om hier wat nuttigs over te zeggen.
Familie video's met een smartphone.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar Workflow, beeldbewerking en design want dit heeft vrij weinig met opslag te maken (als je te weinig hebt koop je immers gewoon meer ;) ).

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:49
Hoe kunnen wij inschatten of je ergens later spijt van gaat krijgen? Als het gaat om familiemomenten die je met je telefoon filmt dan vraag ik me überhaupt af of je het verschil gaat zien tussen een HD en een 4K filmpje gezien de lens/sensorformaat/verlichting die je hierbij toepast. Daarnaast is het filmen van dit soort zaken toch vooral zodat je later een manier hebt om het moment beter terug te halen. Daarbij is beeldkwaliteit niet altijd het eerste waar je over gaat klagen. Er zijn genoeg familiemomenten op Super 8mm film vastgelegd en al deze zaken bevatten nog steeds genoeg informatie om de emoties weer te laten stromen bij het terugkijken. Zo'n filmpje is ook een weergave van de stand van zaken op dat moment, dus inclusief technische beperkingen. Just my two cents.
Pagina: 1