Welke goede muis voor zakelijk gebruik...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 11:31

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Ik ben ICT-beheerder en dus verantwoordelijk voor het bestellen van alle IT-gerelateerde spullen voor al mijn collega's. De afgelopen tijd bestelde ik als standaard muis altijd de Logitech M190. Een goedkope, eenvoudige muis die geschikt is voor zowel links- als rechtshandig gebruik. Ik dacht, met een merk als Logitech kan je niet verkeerd gaan, toch? Helaas zijn ondertussen al flink wat collega's bij me langs geweest voor een nieuwe muis omdat hun M190 na enige tijd problemen kreeg, zoals een knop die niet meer wilde "vasthouden" (lamme switch dus) of een scrollwiel dat van alles deed behalve wat de gebruiker ervan vroeg.

En nu verdwaal ik dus in het bos muizen op zoek naar een nieuwe standaardmuis voor de massa... Wat ik graag wil is:

- Een fullsize muis (ivm ergonomie)
- Zowel linkshandig als rechtshandig te gebruiken
- Draadloos met dongeltje (liever niet bluetooth)
- Liefst met een scrollwiel waarmee snel door een lang document gezwiept kan worden
- Prijs rond de €20 à €30

Als ik in de Pricewatch rondstruin verdwaal ik ook een beetje. Helaas lijkt het erop dat de enige muizen met een "zwiep-scrollwiel" een exclusief rechtshandige Logitech en een kleiner dan fullsize Rapoo zijn. Maar het kan ook zijn dat er andere muizen zijn die dat ook hebben maar waarbij dat vinkje in de pricewatch niet aanstaat waardoor ik die niet goed kan vinden?

Alvast bedankt voor de tips!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Waarom zo'n laag budget?
En waarom moet iedereen dezelfde muis hebben?

Ik zou een budget geven en ze zelf iets laten uitzoeken, of geef een paar verschillende opties waar ze uit kunnen kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Rond dat prijspunt zou ik de M500s (bedraad) of de M705 (draadloos) pakken, maar ook dat zijn vrij generieke muisjes welke in sommige handen na een jaar alweer op zijn.

Ik zou mij iig niet vastpinnen op 1 'universele' muis voor iedereen. ~10% van de bevolking is linkshandig, het aanbod van fatsoenlijke muizen voor rechtshandigen is dan ook vele malen groter.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Ernemmer schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:32:
Waarom zo'n laag budget?

Ik zou een budget geven en ze zelf iets laten uitzoeken, of geef een paar verschillende opties waar ze uit kunnen kiezen.
Ik wil graag een standaard muis hebben die ik standaard op voorraad heb. Ik ben verantwoordelijk voor zo'n 200 werkplekken dus er gaan wel een stuk of 10 muizen per maand doorheen en dan wil ik liever geen gedoe met veel mensen die aparte spullen willen. Als iemand toch per se een specifieke andere muis wil dan bestel ik die wel afzonderlijk natuurlijk, maar ik wil gewoon een goede standaard hebben waar meer dan 90% tevreden mee is.

En mensen zelf budget geven is lastig. Er zijn meerdere business units en die betalen allemaal voor IT op basis van headcount. Om de mensen zo'n eigen budget te geven zou elke business unit dat zelf moeten regelen, buiten IT om, terwijl ze voor de standaard IT-apparatuur dus al een vast bedrag per werknemer betalen. En dat is dus ook de reden waarom ik niet al te veel wil uitgeven voor de standaardmuis.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 13:32

Ursamajor

Astrofotograaf

Zelf heb ik oom een m500 bedrade muis. Geen gezeur met batterijen en altijd verbinding. Ik zou gebruikers ook een budget geven om een muis aan te schaffen. Een verkeerde muis kan ook voor rsi of andere ongemakken zorgen. Dan ben je nog verder van huis.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:41:
Rond dat prijspunt zou ik de M500s (bedraad) of de M705 (draadloos) pakken, maar ook dat zijn vrij generieke muisjes welke in sommige handen na een jaar alweer op zijn.

Ik zou mij iig niet vastpinnen op 1 'universele' muis voor iedereen. ~10% van de bevolking is linkshandig, het aanbod van fatsoenlijke muizen voor rechtshandigen is dan ook vele malen groter.
Die zijn helaas allebei rechtshandig. Ik muis zelf linkshandig dus ben gevoelig voor het niet vergeten van den linkshandigen mensch. ;)
Ursamajor schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:45:
Zelf heb ik oom een m500 bedrade muis. Geen gezeur met batterijen en altijd verbinding. Ik zou gebruikers ook een budget geven om een muis aan te schaffen. Een verkeerde muis kan ook voor rsi of andere ongemakken zorgen. Dan ben je nog verder van huis.
Draadloos is prima op een vaste werkplek. Maar de meeste mensen werken op flexplekken of mobiel of thuis; een draadloze muis is dan wel zo prettig. Trouwens ook vor werkplekken thuis voor mensen die vaak thuis werken bied ik ook de keuze tussen een draadloze of bedrade desktopset en vrijwel iedereen gaat voor de draadloze variant. Op kantoor zet ik overigens wel uitsluitend bedrade sets neer. Inderdaad veel minder gedoe en ook minder "verdwijngevoelig". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 15:42
Ik snap het wel: als rechtshandige wissel ik regelmatig af tussen beide kanten, dus voor mij ook altijd een universele muis ;)

Vanwaar eigenlijk de voorkeur voor een dongel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mx. Alba schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:50:
Die zijn helaas allebei rechtshandig. Ik muis zelf linkshandig dus ben gevoelig voor het niet vergeten van den linkshandigen mensch. ;)
Die moet je ook zeker niet vergeten, maar als je in beginsel ~90% van de mensen van een goede ergonomische muis kan voorzien kan je daarna verder kijken voor de overige 10%.

Nu scheep je 100% van de gebruikers op met een méh muis. :P

Bij mijn vorige werkgever (~180 werkplekken) werd er voor gekozen om mensen te laten kiezen tussen een drietal muisjes en twee typen toetsenborden. (een 'normale' en eentje met platte [laptop] toetsen)

Het probleem is dat iedereen andere klauwen heeft, een muis welke voor persoon A prettig is werkt afschuwelijk voor persoon B. Voor apparatuur welke je 5 dagen in de week meerdere uren per dag in de handen hebt, en welke nare problemen als RSI kunnen opleveren, wil je wel iets hebben wat een beetje past. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Stalensnuitje schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:52:
Ik snap het wel: als rechtshandige wissel ik regelmatig af tussen beide kanten, dus voor mij ook altijd een universele muis ;)

Vanwaar eigenlijk de voorkeur voor een dongel?
Bluetoothmuizen zijn nogal gevoelig voor storingen. Kan aan de muis liggen, aan de laptop, of aan andere draadloos schreeuwende apparatuur in de buurt. Een muis met een dedicated dongel werkt in mijn ervaring gewoon beter dan bluetooth. En tegenwoordig zijn die dongeltjes zo klein dat men ze in de laptop kan laten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bluetooth is tegenwoordig prima te doen, iig heb ik er zelf nooit problemen mee ondervonden zowel met een goedkope M705* als m'n huidige flink duurdere MX Master 3.

Eigenlijk de enige reden waarom ik bij die laatste nog de (Bolt) dongle gebruik op m'n werkplek is omdat de polling rate met BT maar 125 is en ik op een vrij hoog DPI (3200) werk, dat is niet iets waar de gemiddelde gebruiker last van heeft. De muis stottert daardoor lichtelijk over het scherm heen.

Edit: * Was niet de M705, vergelijkbaar Logitech muisje maar dan met BT ingebouwd. De M720 denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 07-11-2023 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10 13:39

Echt niet.

Gewoon niet.

Maar waarom inderdaad voor iedereen dezelfde muis? Je kan toch ook voor alle rechtshandigen muis A nemen en voor de linkshandigen muis B? En dan van beide wat op voorraad hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Ernemmer schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:32:
Waarom zo'n laag budget?

Omdat het anders flink in de papieren kan lopen en iedereen verschillend is gewoon lastig bij defecten/problemen.

Mijn werkgever heeft als standaard muis een HP X500, heel standaard bedraad muisje als onderdeel van de standaard werkplek. Relatief weinig problemen, links en rechts te gebruiken, draad want geen geklooi met ontvangers die kwijt raken batterijen die leeg raken.

Is het het meest gebruiksvriendelijke, nee maar is wel de keuze geweest omdat het anders qua volume en ondersteuning niet meer te doen is.
Overigens hebben we wel standaard apparatuur voor mensen die bv draadloos willen maar dat is een Logitech MK270 en ben ik ook niet bijster enthousiast over.

Ik kijk geïnteresseerd mee met @Mx. Alba want ik zou ook zoiets als de Logitech gekozen hebben.

Zelf wel gecharmeerd van de M705 marathon. Verkrijgbaar voor zo'n €25 gemiddeld, lange batterijduur, Unifyning dongle en dacht ook infinity scroll :)
Hier na ruim 2 jaar zeer intensief gebruik vervangen omdat het rubber los liet maar functioneel nog prima!

[ Voor 10% gewijzigd door sapphire op 06-11-2023 11:06 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Ik had de vraag ook aan onze leverancier voorgelegd en die raadt de Logitech M650 aan. Iets duurder, beschikbaar in maat M rechts of maat L links of rechts... Als ik voor die ga denk ik dat ik standaard zorg voor een flinke voorraad van de maat L rechts, en een paar M rechts en L Links om mensen die dat fijner vinden die keuze te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De standaard M650 is wel echt een but-ding als je wat grotere handen hebt, maar ik ben niet bekend met de grotere uitvoering dus wellicht dat dat meevalt.

Mja ik pak m'n muizen normaliter dan ook vast met de hele palm, dus al die standaard (kleine) office muisjes zijn een beetje meh. :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BlUEF3HnAOSYSivMlntXL0Gi1wU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SpsBgfGp3y0iKujeyTLs0Y6A.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:15:
De standaard M650 is wel echt een but-ding als je wat grotere handen hebt, maar ik ben niet bekend met de grotere uitvoering dus wellicht dat dat meevalt.

Mja ik pak m'n muizen normaliter dan ook vast met de hele palm, dus al die standaard (kleine) office muisjes zijn een beetje meh. :')

[Afbeelding]
Ja klopt, die kleine "mobiele" muisjes zijn echt horrordingen waar je kramp van krijgt. Vandaar ook dat ik "full size" muizen wil leveren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05:41

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Besloten om voor de komende maand 10x M650 large rechts, 3x M650 large links en 3x M650 medium rechts te bestellen en dan kijken hoe dat bevalt. Als ik het niet vergeet zal ik mijn bevindingen hier weer posten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:17

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik hecht tegenwoordig veel meer aan mijn invoerapparatuur - het is waar ik mijn werk mee doe en dat mag wat kosten.

Mag iemand die bij jullie werkt zijn eigen spulletjes (tobo/muis) meenemen, @Mx. Alba ?

Verder zou ik een bedrade versie nemen, en dan geen al te dure, als er elke maand 10 vervangen moeten worden...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
pjottum schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:22:
Ik hecht tegenwoordig veel meer aan mijn invoerapparatuur - het is waar ik mijn werk mee doe en dat mag wat kosten.

Mag iemand die bij jullie werkt zijn eigen spulletjes (tobo/muis) meenemen, @Mx. Alba ?

Verder zou ik een bedrade versie nemen, en dan geen al te dure, als er elke maand 10 vervangen moeten worden...
Ja hoor, natuurlijk mogen mensen eigen spullen gebruiken als ze willen. En als er om bijvoorbeeld ergonomische redenen speciale invoerapparatuur nodig is zoals ergonomische toetsenborden etc dan bestellen we dat ook gewoon ookal kost dat meer dan €100 per stuk.

En de keuze voor draadloos voor de standaard muis is vooral omdat de gebruikers dat over het algemeen het fijnste vinden. Maar toevallig vanmorgen nog iemand een muis met een draadje gegeven want dat had hij liever. Dus we zijn wel heel flexibel, maar een goede standaard is ook wel heel handig natuurlijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Bij mijn vorige, en huidige werkgever is de Logitech M705 de standaard. Blij mee, want ik gebruik zelf eigenlijk al 10 jaar niet anders dan deze muis. Note: ik ben linkshandig, maar ik muis altijd met rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
dennisfr schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:27:
Bij mijn vorige, en huidige werkgever is de Logitech M705 de standaard. Blij mee, want ik gebruik zelf eigenlijk al 10 jaar niet anders dan deze muis. Note: ik ben linkshandig, maar ik muis altijd met rechts.
Ah, precies omgekeerd als ik dus... Ik ben rechtshandig maar muis altijd met links. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:17

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

dennisfr schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:27:
Same here, al gebruik ik een trackball. Wel handig, kan je wat opschrijven tijdens het muizen. 🤣

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Waarom geen BT? Die piepkleine dongles lijken mij een recept voor voortdurend zoekraken van die dingen wat jij weer mag oplossen. BT lijkt me een stuk makkelijker.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:23

Blokker_1999

Full steam ahead

En ook het feit dat men relatief goedkope muizen gebruikt snap ik wel. Bij ons op kantoor is de randapparatuur niet aan te slepen, en dat is zelfs erger geworden sinds we flexplekken hebben geintroduceerd. Muizen, toetsenborden, schermen, ... ze verdwijnen aan de lopende band. Heb zelfs gehoord dat er zelfs al stoelen verdwenen zijn. Wacht nog op het eerste rapport dat er een tafel weg is.

Het is dan ook gewoon standaardspul van de OEM bij ons. Wil je iets beter, zal je het zelf moeten aankopen. Ik heb voor mezelf dan ook een Logitech MX Master voorzien en een mechanisch toetsenbord, al durf ik geen blauwe switches aan op de werkvloer :+

Het grote probleem met die zeer goedkope randapparatuur is dat je inderdaad continue met defecte exemplaren zult zitten. Ze gaan geen 10 jaar mee. Dan moet je echt naar een ander budget beginnen kijken.

En voor hen die een M500 aanraden, je moet eens kijken hoe die er na heel wat jaren uitzien, dat rubber wordt helemaal plakkerig, ondanks dat de M500 duurder is dan vele draadloze alternatieven.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-10 15:59
Blokker_1999 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:13:
En ook het feit dat men relatief goedkope muizen gebruikt snap ik wel. Bij ons op kantoor is de randapparatuur niet aan te slepen, en dat is zelfs erger geworden sinds we flexplekken hebben geintroduceerd. Muizen, toetsenborden, schermen, ... ze verdwijnen aan de lopende band. Heb zelfs gehoord dat er zelfs al stoelen verdwenen zijn. Wacht nog op het eerste rapport dat er een tafel weg is.

Het is dan ook gewoon standaardspul van de OEM bij ons. Wil je iets beter, zal je het zelf moeten aankopen. Ik heb voor mezelf dan ook een Logitech MX Master voorzien en een mechanisch toetsenbord, al durf ik geen blauwe switches aan op de werkvloer :+

Het grote probleem met die zeer goedkope randapparatuur is dat je inderdaad continue met defecte exemplaren zult zitten. Ze gaan geen 10 jaar mee. Dan moet je echt naar een ander budget beginnen kijken.

En voor hen die een M500 aanraden, je moet eens kijken hoe die er na heel wat jaren uitzien, dat rubber wordt helemaal plakkerig, ondanks dat de M500 duurder is dan vele draadloze alternatieven.
jep hier hetzelfde, alles nemen ze mee om nooit meer terug te leggen. Je mag het niet jatten noemen maar.... :+

wij leveren gewoon standaardsetjes zoals hierboven, als je wat beters wilt, zelf meenemen en bij vertrek in je kluis ofzo als je zeker wilt weten dat ie blijft liggen. schaamteloos hoe mensen dingen zo meenemen, maarja het gebeurt eenmaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Blokker_1999 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:13:
De opvolger heeft daar, in mijn ervaring, geen last van: uitvoering: Logitech Advanced Corded M500s

Rond dat bedrag (€25-30) heb ik iig nooit een BT alternatief gevonden welke en ergonomisch is, en ook zo'n lekker scrollwiel heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 08-11-2023 08:31 ]

Pagina: 1