Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midaves
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-01 19:10
Mijn vraag
Zojuist een nieuwe PC gebouwd, alles mooi gemonteerd en W10 succesvol geïnstalleerd. Echter herkende W10 tijdens de installatie de netwerk adapter niet met de ethernet kabel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • In de BIOS staat de netwerk adapter aan (ASUS BIOS v1616)
  • RAM eruit gehaald voor een kwartier en de BIOS gereset met een schroevendraaier
  • Drivers van ASUS gedownload op laptop en naar nieuwe PC overgezet, tevergeefs want ik kreeg de volgende error: "The Realtek Network Controller was not found if Deep Sleep Mode is enabled please plug the cable"
  • In device managers kan ik uberhaupt de netwerk network controller niet vinden.
Heb ik gewoon een faulty network card? Alles zit nu lekker op zn plek en lijkt het te doen, dus ik neig naar simpelweg een USB-C naar ethernet adapter te kopen en het daarmee even te proberen. Of is het: als dit stuk is, kan er nog veel meer aan de hand zijn? Ik ben van plan om vanmiddag even een stress test te draaien om te kijken hoe het systeem onder load draait.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:54

Thomg

Aww yiss

Voor je dat doet, waarom tetter je niet even met je telefoon? Word vaak vergeten dat dat ook een optie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-05 22:23
Op welke Bios draait je moederbord? Lees hier en daar problemen met een bepaalde versie. En vanwaar de keuze Windows 10 i.p.v. Windows 11? Wellicht dat het wel werkt op Windows 11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:39

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Je zou het ook nog eens met een Ubuntu usb-stick kunnen proberen?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midaves
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-01 19:10
Thomg schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:42:
Voor je dat doet, waarom tetter je niet even met je telefoon? Word vaak vergeten dat dat ook een optie is...
Werkt dit op deze manier: link? Dit kan ik eventueel nog even proberen, kijken of het met internetconnectie misschien wel werkt/ Ik wist niet dat deze mogelijkheid er was, bedankt voor het wijzen erop.
corporalnl schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:47:
Op welke Bios draait je moederbord? Lees hier en daar problemen met een bepaalde versie. En vanwaar de keuze Windows 10 i.p.v. Windows 11? Wellicht dat het wel werkt op Windows 11?
ATM is de BIOS versie 1616, ik zou nog eventueel kunnen proberen de BIOS te updaten. Zou dat in dit geval zin hebben?
W11 is iets wat ik ook nog zou kunnen proberen. ATM is mijn SSD nog helemaal leeg, dus nu is wel het beste moment.
thunder7 schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:55:
Je zou het ook nog eens met een Ubuntu usb-stick kunnen proberen?
Thanks, dit wilde ik vanochtend nog doen met Linux mint, maar het lukte niet en moest door naar werk voor een afspraak. Dus dit wilde ik vanmiddag nog even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:54

Thomg

Aww yiss

Dat is inderdaad hoe je kan tetheren.
Sommige schillen hebben andere manieren om tetteren aan te zetten, maar je vind het meestal onder netwerk & internet en dan hotspot & tethering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:52
Staat de netwerk adapter helemaal niet onder apparaatbeheer?
Misschien als onbekend apparaat of bij verborgen apparaten?

Volledig bios reset met (langdurig) stekker eruit, batterij eruit en ook jumper kortsluiten?

Hier staan nog de drivers van Realtek zelf?
Realtek PCIe FE / GBE / 2.5G / 5G Ethernet Family Controller Software

Anders inderdaad Windows laten zoeken naar drivers via tethering of USB/Wifi adapter
Pagina: 1