Kachelglas deurtje aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 573 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hallo allen,

Mijn deurtje van de kachel is kapot gegaan. dit deurtje bestaat uit (kachel)glas met een gelijmd stukje metaal. Door middel van schroefjes tegen dit stukje metaal wordt het deurtje vastgezet.

Nu heb ik nieuw glas op maat laten maken. Echter kan geen enkele kachel en/of glas leverancier mij helpen aan dit stukje metaal.

Heeft iemand een idee wat voor soort metaal (en eventueel lijm) ik hiervoor het beste zou kunnen gebruiken?
Ik zit nu te denken om een stalen plaatje te bestellen en deze zonder lijm te bevestigingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qe04vtbuCA-zX6e6vFScxyAafTA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LCkXAe3BCfULnyP3xYYrjZb0.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6U0NKU6IL_iaxebzJzoY6bBVB0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HLkKXyA1GUsNVEPjKKcDKUd4.jpg?f=user_large

Beste antwoord (via MuSeLive op 08-11-2023 09:18)

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06:22
Kun je niet gewoon even naar de bouwmarkt gaan, kijken wat er daar in de schappen ligt van dun metaal en dat gebruiken? Lijmen is wellicht idd niet nodig.

Iets online bestellen klinkt meteen alsof het duur en met veel verzendkosten gepaard kan gaan, voor zoiets “niche”.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06:22
Kun je niet gewoon even naar de bouwmarkt gaan, kijken wat er daar in de schappen ligt van dun metaal en dat gebruiken? Lijmen is wellicht idd niet nodig.

Iets online bestellen klinkt meteen alsof het duur en met veel verzendkosten gepaard kan gaan, voor zoiets “niche”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne1234
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 27-09-2024
Dag,

Ik zou graag ook een kachelruit op maat bestellen. Waar heb je die van jou besteld en ben je er tevreden van?

Groetjes,

Arne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09 16:51

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Ik zou bij de bouwmarkt wel even nagaan (magneet) of je ijzer te pakken hebt, niet dat je een stuk aluminium meeneemt (wel metaal, maar smelt veel eerder en wordt dus al heel snel zachter)

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:10
Qua lijm moet je vuurvaste lijm gebruiken, om de kachelruit vast te zetten kun je ook keramisch koord proberen en dat klemmen met een stukje staal.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 16:38

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Kun je niet met een beitel een tik geven op dat plaatje zodat het loskomt van de oude ruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:26

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@Arne1234 welkom op Tweakers. Dit topic is al erg oud dus gaat nu dicht

Wil je zelf een topic openen voor je vraag dan kan dat. Maar kijk dan wel even naar de huisregels. We verwachten een bepaalde mate van eigen inzet: wat heb je al gevonden, wat zijn de specifieke vragen die je hebt na eigen onderzoek :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.