advies gevraagd voor aan te schaffen Switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 00:37
Hallo ben op zoek naar een switch die ik wil gebruiken om meerdere apparaten te gaan koppelen aan mijn TP link Archer AX6000.

Ik heb de AX 6000 nu op mijn bureau staan met o.a Tado hub KAKU hub en Cozy touch hub en de Solar edge omvormer hierop aangesloten wat natuurlijk een rommeltje geeft.

Ik wil nu in de meterkast nast het glasvezelmodem een switch plaatsen die de hubs van data voorziet.
Ook wil hierop een simpele Thin cliënt plaatsen voor Home assistant.
Ik ga dan vanaf het glasvezelmodem met een cat 7 naar de Archer vanaf de Archer met een Cat 5 naar de Switch.

Voorkeur gaat uit naar een 8 poort, welke adviseren jullie?

Alvast bedankt !

[ Voor 5% gewijzigd door Activate op 06-11-2023 08:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:37
Kijk naar de goedkoopste switch die je kan vinden als je geen bijzondere wensen hebt. En als ik zo lees heb je dat niet. Het meeste spul wat je aangeeft heeft toch niet meer dan 1 Gbit/s-verbinding nodig. Trouwens CAT7-kabel is nergens voor nodig. Je gaat toch geen 100 meter of meer aanleggen aan netwerkkabels. Dan zou ik de CAT5 (is in theorie maximaal 100 Mbit/s) vervangen door een CAT5e of eventueel een CAT6 als je toch "op de toekomst voorbereid wil zijn".

Zelf hier alle switches (4 stuks zowel managed als unmaneged) van TP-link. Zelf ook al wel Netgear en andere merken gehad. Bij vervanging in de loop van de tijd naar TP-link gegaan.

[ Voor 19% gewijzigd door RonnieKo op 06-11-2023 09:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k-janssen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-09 20:22
Klinkt alsof je weinig speciaals gaat doen. zaken waar je even over na kan denken:
- IGMP snooping voor IP TV
- POE voor een camera, accesspoint enz.

Als ik dit zo lees denk ik dat VLAN functionaliteit al te veel is. Een goedkope unmanaged lijkt mij in dit geval voldoende. Deze switches hebben over het algemeen ook niet zo'n grote energie behoefte.
een goedkope uit deze lijst kom je een heel eind mee:
categorie: Netwerk switches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 00:37
Dank jullie voor adviezen!

Het hoeft niet zo spannend ik gebruik geen Camera's en geen POE.
IGMP voor de switch ben ik ook niet nodig denk ik, de TV zit rechtstreeks aan de Archer.

Kan ik met bijvoorbeeld de TL-SG108S nog steeds een vast IPadres voor de Thin client instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:37
Activate schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:32:
Kan ik met bijvoorbeeld de TL-SG108S nog steeds een vast IPadres voor de Thin client instellen?
Dat doe je niet in je switch maar in het apparaat zelf (IP-adres buiten de DHCP-range) of In je DHCP-server een oneindige lease voor het MAC-adres van het apparaat met bij horende IP-adres.

In principe zet een switch zet een netwerkpakketje van de ene poort naar de andere poort van het apparaat. Voor de rest doet zo'n ding niet veel.

[ Voor 15% gewijzigd door RonnieKo op 06-11-2023 09:36 ]