Headset op USB audio-interface aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 22:30

kwaakie

GoT Milk ?

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een vreemd probleem bij het aansluiten van mijn headset op een USB audio-interface, de Mackie Artist 1-2. Ik hoop dat iemand met meer kennis van audio mij verder kan helpen/dit helpen begrijpen.

Ik wil graag mijn Beyerdynamic MMX-300 headset met microfoon aansluiten op de hoofdtelefooningang en de lijn voor de microfoon. De headset heeft twee 3,5mm TRS-stekkers. Voor beide gebruik ik een 3.5mm naar 6.3mm TRS-adapter.

Wanneer alleen de hoofdtelefoon is aangesloten is het geluid prima. Maar zodra ik de microfoonplug ook aansluit is het geluid nog steeds hoorbaar maar van zeer slechte kwaliteit. Het klinkt erg dof, minder range.

Bij aansluiten op de on-board audio van mijn PC heb ik dit probleem niet.

Na een hoop zoeken en lezen denk ik dat dit komt doordat de microfoon een ongebalanceerde output is. In de handleiding van Mackie staat dat in het geval van een ongebalanceerde TRS-ingang ik ervoor moet zorgen dat de ring verbonden is met de sleeve. Maar ik heb geen idee hoe ik dit praktisch kan doen. Ik kan geen adapters vinden, en krijg ook de adapters die ik heb niet uit elkaar.

Ik kan me voorstellen dat je zelf zo'n kabel of adapter kan maken/solderen, maar dat gaat wel erg ver voor het aansluiten van een headset :?

Dit zijn de specs van de headset mic:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MdmplaL2YSrwCsM_nMSMtZcMwv4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JQnyDSfama8NHcnGzMmyL3QO.png?f=user_large

En dit staat er in die Mackie manual:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22WyGoKmaKs4AHgnDE4GG9zEn0k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HRsiGuPYK6FkZncbkRaSyn0y.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3LDY_p4JlEzLKT8_Vq8EPH82AU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gCkyQSKydrwPNr4o2SP60kzs.png?f=user_large

Weet iemand wat ik over het hoofd zie of wat ik kan doen om dit goed te laten functioneren?

*YIKES*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:40
Volgens mij is het gewoon een kwestie van een ts verloopstuk gebruiken, daar zijn de ring en sleeve een geheel, dus met elkaar verbonden.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De meeste externe audio interfaces hebben geen bias (spanning) voor de microfoon via de 6,35 mm jack*. Daardoor werkt de microfoon niet. Bij een pc is dat anders: daar is dit wel aanwezig.

Om dit op te lossen, moet je dus de bias bij de microfoon zien te krijgen. Je kan zelf iets in elkaar solderen met een weerstand van 2,2 kΩ, 9V-batterij en een condensator van 10 µF / 16 V (zoek op 'electret microphone bias' als je wilt weten hoe) of een kant-en-klaar apparaat kopen, zoals de Monacor EMA-20. Bij de Monacor zijn de ring en sleeve al met elkaar verbonden.

*Via XLR is er vaak wel fantoomvoeding, maar dat is volgens een andere standaard. Als ik het schema bekijk is de Rode VXLR+ (alleen de plusversie!) geschikt om dit om te vormen naar wat je microfoon nodig heeft, maar dat is op eigen risico.

[ Voor 142% gewijzigd door TBTL op 06-11-2023 20:07 ]