Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-11 21:13
Beste Tweakers,

ik zit voor eind 2024 of 2025 al te kijken voor een thuisaccu. Wellicht word de salderingsregeling uitgesteld des te beter, maar prijzen zijn op dit moment flink gedaald daarom de onderstaande vraag:

Ik wil twee systemen tot een brengen en wat is hierbij handig ?

Opstelling is al volgt :

Wij hebben een vrijstaand huis met linker en rechter dakvlak. Rechter is met 16 Zonnepanelen a 310 watt omvormer Goodwe 5000 d-NS (2015) 400 volt systeem met 2 strings.

Aan de ander kant heb ik 20 SUNPOWER Zonnepanelen MAXEON MAX6 435W IQ7A 220 volt (2021).

De vraag is hoe krijg ik deze 2 verschillende systemen in toekomst gekoppeld voor een thuisaccu?

1. 16 zonnepanelen voorzien van een micro omvormer van Empfase?
2. 16 panelen vervangen voor iets nieuws ?
3 . Thuisaccu die allebei kan ?

Heeft iemand een advies of tip voor me

Alvast bedankt !

Alle reacties

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Enphase is niet te koppelen met een Accu...

Tenminste niet beter dan je huidige systemen... De "koppeling" die ze aanbieden is gewoon een AC gekoppeld systeem wat geen enkel voordeel heeft boven elk ander AC systeem...

Die SunPower's zijn zeker de AC modellen?
Dan kun je de IQ7A's wellicht niet eens er onder uit halen en verkopen.

Anders had je alle 36 panelen aan een Growatt XH 3-fase omvormer kunnen hangen gekoppeld aan een XH accu.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@Ronald
Houdt de Growatt geen rekening met laden en ontladen, met opwek van de enphase via de kWh meter?
https://www.stralendgroen...owatt-smart-meter-3-fase/

(tip: probeer geen draadjes met modbus aan te sluiten, met deze kwh meter onder spanning, de schroeven steken gevaarlijk uit)

[ Voor 9% gewijzigd door AUijtdehaag op 06-11-2023 08:38 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek