Beste Tweakers,
ik zit voor eind 2024 of 2025 al te kijken voor een thuisaccu. Wellicht word de salderingsregeling uitgesteld des te beter, maar prijzen zijn op dit moment flink gedaald daarom de onderstaande vraag:
Ik wil twee systemen tot een brengen en wat is hierbij handig ?
Opstelling is al volgt :
Wij hebben een vrijstaand huis met linker en rechter dakvlak. Rechter is met 16 Zonnepanelen a 310 watt omvormer Goodwe 5000 d-NS (2015) 400 volt systeem met 2 strings.
Aan de ander kant heb ik 20 SUNPOWER Zonnepanelen MAXEON MAX6 435W IQ7A 220 volt (2021).
De vraag is hoe krijg ik deze 2 verschillende systemen in toekomst gekoppeld voor een thuisaccu?
1. 16 zonnepanelen voorzien van een micro omvormer van Empfase?
2. 16 panelen vervangen voor iets nieuws ?
3 . Thuisaccu die allebei kan ?
Heeft iemand een advies of tip voor me
Alvast bedankt !
ik zit voor eind 2024 of 2025 al te kijken voor een thuisaccu. Wellicht word de salderingsregeling uitgesteld des te beter, maar prijzen zijn op dit moment flink gedaald daarom de onderstaande vraag:
Ik wil twee systemen tot een brengen en wat is hierbij handig ?
Opstelling is al volgt :
Wij hebben een vrijstaand huis met linker en rechter dakvlak. Rechter is met 16 Zonnepanelen a 310 watt omvormer Goodwe 5000 d-NS (2015) 400 volt systeem met 2 strings.
Aan de ander kant heb ik 20 SUNPOWER Zonnepanelen MAXEON MAX6 435W IQ7A 220 volt (2021).
De vraag is hoe krijg ik deze 2 verschillende systemen in toekomst gekoppeld voor een thuisaccu?
1. 16 zonnepanelen voorzien van een micro omvormer van Empfase?
2. 16 panelen vervangen voor iets nieuws ?
3 . Thuisaccu die allebei kan ?
Heeft iemand een advies of tip voor me
Alvast bedankt !