Overgang Tweak -> Odido icm vooruitbetaald abonnement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 10:44
Ik ben klant van Tweak en heb afgelopen oktober voor een jaar vooruitbetaald (ik krijg hierbij 2 maanden gratis). Helpdesk van Tweak heeft dit keurig geregeld. Nu heb ik een situatie dat Tweak wordt overgenomen door Odido, en is mij aangekondigd dat de constructie "jaar vooruitbetaald = 2 maanden gratis" zal worden opgeheven. Ook voor bestaande reeds lopende contracten.

En er dus uitsluitend nog per maand kan worden betaald.

Het voorstel dat ik nu heb gekregen is dat de reeds betaald factuur (voor 1 jaar) zal worden gecrediteerd en ik dus vanaf volgende maand maandelijks dien te betalen.

Vraag: is dit zomaar toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:44

DataGhost

iPL dev

Wordt de gehele factuur gecrediteerd? Dan heb je in principe al de twee maanden gratis gekregen, en is er verder geen verschil met wat je verder betaalt voor de 10 maanden daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
DataGhost schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:40:
Wordt de gehele factuur gecrediteerd? Dan heb je in principe al de twee maanden gratis gekregen, en is er verder geen verschil met wat je verder betaalt voor de 10 maanden daarna.
Dat weet ik nog niet. Er is nog geen specificatie gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:44

DataGhost

iPL dev

Dan zou ik dat even afwachten of de helpdesk om opheldering vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mari_eu
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 16-09 19:41
Je geeft aan: "en is mij aangekondigd dat de constructie "jaar vooruitbetaald = 2 maanden gratis" zal worden opgeheven. Ook voor bestaande reeds lopende contracten."

Ik heb ook zo'n contract tot maart 2024. Uiteraard hebben ze mij ook benaderd om over te stappen naar Odido. Ik heb aangegeven dat ik dat in overweging wil nemen als mijn jaar erop zit. Dat was oke gaf ze aan. Al betwijfel ik of zo'n callcenter medewerker wel goed op de hoogte is van de verschillende situaties en contracten. Ze vertelde niet dat de stekker er eerder uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Mari_eu schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:14:
Je geeft aan: "en is mij aangekondigd dat de constructie "jaar vooruitbetaald = 2 maanden gratis" zal worden opgeheven. Ook voor bestaande reeds lopende contracten."

Ik heb ook zo'n contract tot maart 2024. Uiteraard hebben ze mij ook benaderd om over te stappen naar Odido. Ik heb aangegeven dat ik dat in overweging wil nemen als mijn jaar erop zit. Dat was oke gaf ze aan. Al betwijfel ik of zo'n callcenter medewerker wel goed op de hoogte is van de verschillende situaties en contracten. Ze vertelde niet dat de stekker er eerder uit gaat.
Helder. Afwachten maar dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Is er sprake van een jaarcontract of enkel een jaarbetaling? En wat zeggen de algemene voorwaarden hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Jay-B schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:30:
Is er sprake van een jaarcontract of enkel een jaarbetaling? En wat zeggen de algemene voorwaarden hierover?
Vast contract, de AV zeggen er weinig over in mijn ogen.. kan deze eens bijvoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
In principe kan een provider de voorwaarden aanpassen en als deze in het nadeel zijn van de klant dan kan je per die datum opzeggen. Je kan niet eisen bepaalde voorwaarden in stand te houden. Het is alleen niet helemaal duidelijk of deze aanpassing nu overduidelijk nadelig zijn voor jou als klant of niet. Heb je al wat meer info ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
@Jay-B nee nog niets ontvangen, ik wacht af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 10:25
Ik begrijp dat je een overeenkomst hebt gesloten met Tweak en deze ook betaald hebt. Daarmee is dit bij mijn weten bindend. Odido heeft dat volgens mij maar te resprecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
HansMij schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:25:
Ik begrijp dat je een overeenkomst hebt gesloten met Tweak en deze ook betaald hebt. Daarmee is dit bij mijn weten bindend. Odido heeft dat volgens mij maar te resprecteren.
Ja, dat lijkt mij ook. Maar zijn aannames he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
HansMij schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:25:
Dat hangt natuurlijk van de overeenkomst af en de daarbijbehorende voorwaarden.
Pagina: 1