Hi medeTweakers,
Met het Unifi Design Center ben ik de plaats van access points aan het bepalen voor mijn nieuwbouw. Om een goede 5GHz dekking te hebben moet ik volgens de tool quasi in elke ruimte een AP voorzien. Misschien is dit overkill of zie ik bepaalde zaken over het hoofd? Ik ben benieuwd naar jullie input.
Informatie over de woning::fill(white):strip_exif()/f/image/AZFtltTNaP9OsVLJkvjHUaGX.png?f=user_large)
/f/image/LZLIhPwRd3rewy36iuaG7q9n.png?f=fotoalbum_large)
Met het Unifi Design Center ben ik de plaats van access points aan het bepalen voor mijn nieuwbouw. Om een goede 5GHz dekking te hebben moet ik volgens de tool quasi in elke ruimte een AP voorzien. Misschien is dit overkill of zie ik bepaalde zaken over het hoofd? Ik ben benieuwd naar jullie input.
Informatie over de woning:
- De kelder (110m²) zal gebruikt worden als berging, techniekenruimte en twee hobbyruimtes.
Op het gelijkvloers (130m²) is er een open woonkamer - keuken - eetruimte, de inkomhal strekt zich uit over twee verdiepingen.
Op de eerste verdieping (110m²) zijn er drie slaapkamers en twee badkamers. - Tussen elke verdieping zit een vloerplaat uit gewapend beton. De binnenmuren bestaan uit snelbouwsteen van 14cm dik.
- De access points die ik gekozen heb in de configurator zijn de Ubiquiti 'U6 in wall' en de 'U6 lite' waar het esthetisch aspect geen rol speelt.
- Uiteraard zal ik niet elk AP op dag één installeren maar het is eerder een lange termijn plan.
:fill(white):strip_exif()/f/image/AZFtltTNaP9OsVLJkvjHUaGX.png?f=user_large)
/f/image/LZLIhPwRd3rewy36iuaG7q9n.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xLqpXBAzTy1VCvooAImgPGSS.png?f=fotoalbum_large)