Monitor uit garantie en teleplan

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 16:57
Ik heb al zo'n 3 en half jaar een LG Studioworks 55i monitor en dat ding begint de laatste paar dagen een beetje vreemd te doen, gele waas over het scherm. Slecht gesoldeerde contactpuntjes waarschijnlijk, want na een paar klappen gaat het over.

Maar aangezien ik niet het lef/kunnen heb om dat ding van binnen even opnieuw door te solderen heb ik eerst maar is geprobeerd om te kijken wat LG ervan vond.

Dus ik heb even een mailtje gestuurd naar teleplan en gezegt dat de monitor uit garantie is maar aangezien dit toch wel duidelijk een fabricagefout is wat ze er aan doen :)

Dus ik kreeg daarnet een mailtje dat de monitor niet meer in voorraad was en dat wanneer dit het geval was er contact wordt opgenomen voor een afspraak.

Nou vraag ik me af hoe dit geregeld worden (mochten ze al contact opnemen natuurlijk). Zullen ze kosten doorberekenen, of het nog volgens garantie doen, en wat zou dat geintje dan gaan kosten? Want ik ben niet van plan veel aan deze monitor uit te geven.

maw, redelijk lang verhaal maar wat kan ik verwachten?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Je mag van een monitor verwachten dat hij het langer dan 3.5 jaar uithoudt, dus het zou redelijk zijn als ze je tegenmoet komen. Het zou kunnen zijn dat ze hem proberen te repareren voor 50% van de kosten (coulance), of dat ze het voor niets doen. Als je veel geluk hebt, krijg je een andere (gelijkwaardige?) monitor.
Maar aangezien de service van Teleplan niet al te goed bekend staat, moet je niet het beste verwachten.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:22

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb net een mailtje terug gehad van Teleplan betreft mijn kapotte monitor (zie icon bovenschrift). Ze hadden er geen op voorraad om te ruilen!!

Dus, ik roep iedereen met een LG 915ft+ op om hem zo snel mogelijk kapot te maken zodat ik een gerepareerde kan krijgen :)

Ik ben benieuwd hoe Teleplan deze 2 problemen aan gaat pakken. (Of dat we ook bij het topic kunnen (gezellig genaaid door LG))

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Koen_R
Op donderdag 06 september 2001 08:27 schreef Tweakertje het volgende:
.... Het zou kunnen zijn dat ze hem proberen te repareren voor 50% van de kosten (coulance), .....
Wat zouden de kosten daarvan ongeveer kunnen zijn (waarschijnlijk hoeven ze alleen de printplaat opnieuwe te solderen?)?

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 16:43 schreef Koen Rotteveel het volgende:

[..]

Wat zouden de kosten daarvan ongeveer kunnen zijn (waarschijnlijk hoeven ze alleen de printplaat opnieuwe te solderen?)?
Ik denk aan de kosten van het soldeer prut (0,000001 cent) + de werktijd (500 piek ;) ) en de service (200 piek).

Nee, geen idee, maar ze zullen er best wel een leuk naaierig prijsje van maken!

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Praat me niet over teleplan...

Kwamen ooit hier een monitor halen, ok hun transportservice dan, tilden de monitor op, kantelen hem en zetten hem OP DE BEELDBUIS! weer op de grond, en niet zachtzinnig ook...

De leenmonitor die ik terugkreeg, was een vissekom, i.p.v. eenzelfde trinitron model, maar ok, was toch maar lener...dus over de vele krassen en deuken in die beeldbuis kon ik niet echt zeuren..

Binnen 10 dagen zo ik de monitor terug krijgen, wel na 12 dagen maar eens gebeld waarom niks gehoord, tja was vertraging vanwege drukte maar ook de onderdelen voor mijn monitor waren nog niet te krijgen...
Na 3 weken nog maar eens gebeld..."wij hebben u 2 dagen geleden een prijsopgave gefaxt, deze nog niet ondertekend door u ontvangen" Vreemd, aan het nummer (het ENIGE) nummer dat teleplan van mij gehad heeft hangt geen fax, nooit gehangen ook, en faxnummer geef ik nooit door...afgezien daarvan was er nooit gebeld/gefaxt door hun op dat nummer..

Komt er nog bij dat de onderdelen en wat nog gewoon onder de garantie vielen, dus weer terug naar fabrikant en zeuren daarover.

Weer week later gebeld door teleplan, graag afspraak maken voor monitor terugruil..(en meteen hoop gezeur dat zij wel eens bepaalden op welke dag en tijd ze kwamen).
Dag aangekomen...om 16:00 maar eens gebeld met transport bedrijf(zouden tussen 09:00 en 17:00 komen, met voorkeur voor tussen 11 en 14 uur)..Wij weten niets van een afspraak voor vandaag, hebben uw monitor ook niet hier staan/gehad.

teleplan weer gebeld, eerst, "monitor zegt u? kan hier niets over uw monitor vinden, bel u terug....uur later...u heeft de afspraak niet bevestigd (!?) wij zullen nieuwe afspraak moeten maken...
Afspraak gemaakt voor later in de week, 2 dagen later, meneer wat betreft de afspraak voor de monitor omruil deze week, moet ik u mededelen dat wij uw monitor op dit moment niet kunnen localiseren, indien wij hem later vandaag nog niet hebben zullen wij een nieuwe afspraak met u maken.
Dag later, monitor gevonden, u heeft geluk de monitor kan nog mee met het transport van morgen dus afspraak gaat door.

Meteen erbij laten vermelden dat wegens omstandig heden er niemand aanwezig is voor 12:00, daar kon wel rekening mee gehouden worden...
Dag van afspraak....om 11:00 staat de dienst voor de deur..gelukkig had ik al wat kunnen regelen en kwam ik net om 11:15 aangereden...zag de gast een ontbijt ofzo naar binnenwerken...

De persoon die 't ding kwam omruilen bleek ergens tegen de 50 te zijn....in z'n uppie zou hij dus 2 monitoren van toch al gauw 25 kilo uit de respectievelijke dozen moeten halen en verslepen...liep ook dik te klagen over teleplan..

Monitor afgeleverd, half uur later telefoon "teleplan hier, meneer ik heb hier een monitor van u staan, kan ik een afspraak maken voor de omruil? Ja dat model, ?? u heeft hem vandaag al ontvangen on omgeruild? oh dan zal het wel ok zijn dan, goedendag" (had eigenlijk moeten zeggen stuur maar hier heen dat ding >:)

Monitor gecheckt, was wel het zelfde model/serienummer als ik ingeleverd had...en gerepareerd....is helaas later door ongelukje overleden, dus heb geen idee hoe lang hij het na de teleplan-behandeling uitgehouden zou hebben.....

En zo heb ik veel meer verhalen gehoord van teleplan...

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

• Koen_R
Op donderdag 06 september 2001 23:07 schreef Dragon_Lee het volgende:
Praat me niet over teleplan...

[.....]

En zo heb ik veel meer verhalen gehoord van teleplan...
Niet echt om vrolijk van te worden, mijn nieuwe monitor wordt geen LG geen Iiyama vrees ik.

Naja, mocht hier nog wat netjes uitkomen dan laat ik het wel weten.

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Even voor de duidelijkheid, de problemen lagen dus echt bij teleplan, had niks direct met de fabrikant te maken, die losten alles netjes op...

En och, ik moet zeggen dat het lang niet zeker is dat je met een nieuwe monitor meteen met teleplan te maken hebt..
Vaak kan je dealer veel oplossen volgens mij, als 't probleem zich vroeg voor doet dus..

LG ken ik niet zo heel erg, weet wel dat het hele nette monitoren zijn, maar Iiyama kan ik toch wel aanraden, zou ik zeker voor gaan en de kans nemen dat er ooit iets aan kaduuk gaat..wie weet hebben de fabrikanten tegen die tijd teleplan wel afgezworen ofzo :)

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Pagina: 1