Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Zonneboiler systeem defect?Gegevens v. medetweakers gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11 10:51
In de laatste 5 dagen is de temperatuur in het boilervat van 35 graden naar (gisteren 23 graden) vanochtend 18 graden gedaald.
Het systeem is geplaatst door de vorige bewoner ca. 10 jaar geleden, wij maken hier nu ca. 2,5 jaar gebruik van.
Wij hebben het idee dat we voorgaande jaren veel langer plezier hebben gehad van ons systeem.
We gebruiken het alleen voor warm water (niet voor verwarming) , het vat is volgens mij 200 liter en heeft volgens mij geen elektrische verwarmingsspiraal.
Er staan 2 grote zonnecollectoren op het zuiden gericht in de buurt van Eindhoven.

Kunnen jullie aangeven wat de temperatuur in jullie vaten zijn, zodat ik een idee krijg of er inderdaad iets mis is met mijn installatie?

Alvast bedankt voor de moeite, Patrick.

Alle reacties

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-11 15:44

Onbekend

...

De laatste paar dagen heeft de zon heel weinig geschenen, dus zoveel is de temperatuur niet gestegen in de boiler.

Maar in de badkamer gebruik je natuurlijk wel warm water. Dus komt het 35 graden warme water door de cv-ketel die er weer 60 graden van maakt, uit jouw kraan. Maar tegelijkertijd wordt de boiler weer bijgevuld met koud water van 12 graden.

Dus kijk er helemaal niet van op dat die temperatuur zo laag is.
(Je zou even de stekker eruit en erin kunnen doen. Als je bij het starten de pomp hoort en je hoort water lopen, dan werkt hij nog prima.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Toevallig net in bad geweest en gedoucht (en dus aangevuld met koud water), staat nu op 20.2 graden.

• djkolk
"Toevallig net in bad geweest en gedoucht (en dus aangevuld met koud water), staat nu op 20.2 graden."
Het zal aan mij liggen, maar deze begrijp ik dus niet goed,
Ik douche met een temperatuur rond de 35 graden,
Mocht het water in het vat dus 20,2 zijn zou ik het aan. Moeten vullen met warm warmer,
Maw, de verwarmingsketel zou het verder moeten verwarmen, of mis ik iets?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
djkolk schreef op zondag 5 november 2023 @ 16:22:
"Toevallig net in bad geweest en gedoucht (en dus aangevuld met koud water), staat nu op 20.2 graden."
Het zal aan mij liggen, maar deze begrijp ik dus niet goed,
Ik douche met een temperatuur rond de 35 graden,
Mocht het water in het vat dus 20,2 zijn zou ik het aan. Moeten vullen met warm warmer,
Maw, de verwarmingsketel zou het verder moeten verwarmen, of mis ik iets?
Ik heb het over het vat zelf.
Het vat was vóór het douchen waarschijnlijk wat warmer, maar na het badderen niet meer.
(warm water eruit voor het bad, koud water erin om aan te vullen)

• djkolk
Het zou dus kunnen dat er niet veel aande hand is ?
Pagina: 1