A7V266 - Athlon 1333 wil alleen op 1000

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vigory
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 10:26
Hoi,

Ik heb een A7V266 mb gekocht met een Athlon 1333. Windows (zowel 2000 als XP) wil hier echter niet mee opstarten (meteen een blue screen, met steeds een andere foutmelding. Op 1000Mhz werkt alles prima.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt!

Vigory

Verwijderd

Hoe staat je fsb op 1000Mhz?

• Vigory
op 100, bij 1333 op 133. Ik heb net 100 x 12 geprobeerd en dat gaat wel. Het probleem lijkt dus de fbs te zijn.

Waar zou dat aan kunnen liggen? Ook zonder PCI kaarten (dus met alleen mijn Kyro-2 AGP kaart) gaat het al fout.

Verwijderd

Ik heb laatst ook een TB1333 gekocht en had een soort gelijk probleem (wel op 1000 (100x10) mhz en niet op 1333 (133x10) ). Toen bleek de koeler er niet goed op te zitten. Opnieuw erop plaatsen en vanaf dat moment heb ik geen problemen meer gehad.

• Vigory
De cooler heb ik al gechecked en zit goed, dus bij mij moet het iets anders zijn.

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Op woensdag 05 september 2001 23:08 schreef Vigory het volgende:
De cooler heb ik al gechecked en zit goed, dus bij mij moet het iets anders zijn.
Heb je al je jumper-settings van je plankje gecontroleerd..? Het wil nog wel eens voorkomen dat er eentje verkeerd zit..

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik weet niet hoe de bios van dat bord precies werkt, maar staat je geheugen wel goed? Bij 100MHz moet het op FSB+PCI staan (=100+33=133MHz), maar bij 133MHz moet ie dan op FSB staan want anders clock je je geheugen op 133+33=166MHz ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

LOL, een FSB van 1000MHZ... Dat wil ik ook... :9~ :+

Maar serieus, he has a point.

Als de FSB ipv 133MHz op 100MHz (dat bedoelde hij waarschijnlijk) ingesteld staat, dan zou dat het heel goed kunnen verklaren. Die moet je vaak toch handmatig via jumpers instellen. Bij mijn Epox 8K7A+ moest ik de jumper ook eerst handmatig verzetten. Die stond standaard ook op 100MHz.

• Vigory
Mijn DDR geheugen is standaard geclocked op 266. Maar ook op 200 gaat het fout. Ook dat kan het probleem dus niet zijn.

ZOu het iets met de harde schijf te maken kunnen hebben? Dat is het enige onderdeel wat ik nog niet heb vervangen door een ander om te testen. Of de Kyro-2 AGP kaart? Die heb ik als test vervangen voor een Asus V3800, maar daarmee ging het ook mis.

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om FSB op 133 en MP bv op 8x ?

blijft hij dan wel stabiel ?

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 17:17
Ik heb hetzelfde moederbord, maar dan met een 1400. Hij had eerst besloten dattie op 750 MHz moest runnen (weetnie waarom) en toen heb ik em op 133/33 gezet met multiplier 10.5, alles werkt nou (ook win2k)....

• Vigory
Op donderdag 06 september 2001 13:04 schreef Munpak het volgende:
Heb je al geprobeerd om FSB op 133 en MP bv op 8x ?
Ik heb het nu geprobeerd en vreemd genoeg werkt dit wel goed (en stabiel). Betekent dit dat de koeling niet goed is? Tot 9,5 x 133 werkt alles goed, vanaf 10x gaat het fout. Mijn CPU is daarna 72 graden. Is dat teveel?

Verwijderd

lijkt idd koeling...evt dat je voeding niet genoeg spanning leverd, maar dat lijkt me een stuk sterker...welke temp geeft ie in de BIOS aan dan...

En welke koeler heb je? (zeg niet superorb :))

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

misscien nog een oude bios?

Niet?
[Specs]

• Vigory
Ik heb een Iceberg cooler. Er zzat geen coolpasta bij dus dat moet ik misschien nog maar kopen.

Ik vraag me alleen af of het plaatje aan de onderkant er misschien af moet voordat de cooler erop geplaatst wordt (heeft iemand misschien ervaring met deze cooler???).

Een nieuw bios voor de A7V266 bestaat helaas nog niet :'(.

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 19:45 schreef Vigory het volgende:

[..]

Ik heb het nu geprobeerd en vreemd genoeg werkt dit wel goed (en stabiel). Betekent dit dat de koeling niet goed is? Tot 9,5 x 133 werkt alles goed, vanaf 10x gaat het fout. Mijn CPU is daarna 72 graden. Is dat teveel?
Ja,
boven de 70 is teveel, TBirdjes lopen dan vast. Zoals al eerder opgemerkr, zal je naar de koeling moeten kijken. Of hij maakt geen goed contact, of je hebt de core beshadigd, of de koelpasta tussen de koeler en cpu zit niet goed.

Of je hebt gewoon een te lichte koeler....
Wat heb je er nu op zitten??

• Vigory
Een Iceberg cooler (ruim 40 piek bij Funprice).

Coolpasta moet toch altijd een flinterdun laagje zijn? Of moet dit juist zorgen voor het contact met de cooler?

Verwijderd

AAAAAAAAAAH geen koelpasta ???? Nou lijkt me opgelost >:)

Je MOET gewoon koelpasta gebruiken, anders is de warmtegeleiding klote naar je heatsink !!!

edit:
ja dun laagje, anders gaat het isolerend werken. maar zorg dat je goed spul gebruikt (Arctic 2) want dat scheelt ook nog eens flink, en dat weet ik uit eigen ervaring ....

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:12
Op vrijdag 07 september 2001 09:54 schreef Vigory het volgende:
Ik heb een Iceberg cooler. Er zzat geen coolpasta bij dus dat moet ik misschien nog maar kopen.

Ik vraag me alleen af of het plaatje aan de onderkant er misschien af moet voordat de cooler erop geplaatst wordt (heeft iemand misschien ervaring met deze cooler???).

Een nieuw bios voor de A7V266 bestaat helaas nog niet :'(.
ehm, dit is toch niet zo'n nep orb?

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 13:52 schreef weareborg het volgende:

[..]

ehm, dit is toch niet zo'n nep orb?
Nou,
een nep Orb is niet het grootste probleem. Meestal zijn het dan ook nog SLECHTE nep Orbs ;)

Ik zou een Coolermaster EP 6I11 aanraden, en als je persé veel verder wilt kun je daar een sterkere fan op zetten te zijnertijd.
Want die nieuwe Coolermasters zijn echte Giant Killers geworden ! ;)

• Vigory
It works!!!!!!!!

Ik heb coolpasta gebruikt en dat scheelt meteen 20 graden!!

I'm happy!!! :):):):):)

Bedankt voor alle hulp!

• Sadhu
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 22:55
Hummm ben eigenlijk niet zo kapot van coolermaster op een athlon 1000+. Toch vrij hoge temperaturen die je er mee krijgt.
Ben een trouwe installer van Orbs en superOrbs en die hebben mij nog nooit laten zitten.

Maar inderdaad koelpasta erop en je probleem zal pleite zijn.
Pagina: 1