Nieuwe oordopjes (in ear) ter vervanging van mijn Sennheiser

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondjemetbotje
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik zoek een?
In ear oordopjes ter vervanging van mijn Sennheiser CX300II. Ik vind het heel moeilijk om hier een vervanger voor te vinden omdat deze oordopjes dermate klein zijn dat ik er comfortabel mee kan slapen. Daarnaast wil ik voor de nieuwe oordopjes ook een geintegreerde microfoon en volume control zoals Apple oordopjes dat hebben.

Wat is je budget?
Ik heb geen budget. Als het maar aan mijn eisen voldoen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek luisteren, telefoneren, etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb bijv. de CX300S gevonden en de CX80S en de CX400II maar die voldoen niet allemaal aan mijn eisen (of geen microfoon, of geen volume control). Het liefst wil ik daadwerkelijke volume control die de volume op het apparaat daadwerkelijk aanpast. De CX400II heeft wel volume control maar die past niet het volume van het apparaat aan helaas.

Ik heb wel eens andere oordopjes van andere merken gehad maar op de een of andere manier is alleen Sennheiser diegene die kleine form factor oordopjes maken. Ik heb dus ook al echt jaren, misschien al een decennia lang, deze CX300.. Maar ik mis toch echt wel een microfoon en volume control. Ik hoop dat de Tweakers gang mij kan helpen. Ander merk vind ik echt totaal geen probleem. Het belangrijkste is toch ermee kunnen slapen (dus kleine form factor) en dan microfoon en als laatste volume control. Ik zit sterk te overwegen om volume control maar te laten en dan kom ik dus uit op een CX300S of CX80S maar het liefst wil ik wel (dedicated!) volume control.

Alvast bedankt! Mocht ik iets niet goed doen hoor ik het graag :)

[ Voor 8% gewijzigd door hondjemetbotje op 05-11-2023 12:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-09 15:41
Zelf heb ik de momentum true wireless 3 gekocht 4 maand geleden.
Ik had de 2e ook gehad, en bevielen zeer goed.
De oordopjes die jij noemt kosten 32 euro.... met kabel zelfs.. wil je niet naar draadloos?

Na veel proberen van verschillende merken, zoals B&W - B&O - Sony
Waren deze sennheisers het beste voor het geld.
180 euro, in plaats van 340 euro bij de B&W.
(wat ze nu kosten geen idee)

Zit volume control op, microfoon.
Krijgen daarnaast ook goeie reviews, dus ik denk dat je die zoekt!
Of je er mee kan slapen weet ik niet, maar dat is ook niet het main/sec doel van de mtw 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondjemetbotje
Eskimoo schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:24:
Zelf heb ik de momentum true wireless 3 gekocht 4 maand geleden.
Ik had de 2e ook gehad, en bevielen zeer goed.
De oordopjes die jij noemt kosten 32 euro.... met kabel zelfs.. wil je niet naar draadloos?

Na veel proberen van verschillende merken, zoals B&W - B&O - Sony
Waren deze sennheisers het beste voor het geld.
180 euro, in plaats van 340 euro bij de B&W.
(wat ze nu kosten geen idee)

Zit volume control op, microfoon.
Krijgen daarnaast ook goeie reviews, dus ik denk dat je die zoekt!
Of je er mee kan slapen weet ik niet, maar dat is ook niet het main/sec doel van de mtw 3.
Dank voor je reactie. Ik zou inderdaad graag bij bedraad blijven. Ook omdat vrijwel alle draadloze oordopjes te groot zijn om comfortabel mee te kunnen slapen.

De oordopjes die jij noemt zijn te groot om mee te kunnen slapen helaas. Maar ik waardeer je reactie! Nogmaals dank daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-09 15:41
Dus jij slaapt met in ears met kabel eraan?
kans is dus dat jij op een dag niet wakker wordt? lijkt mij meer gevaarlijk.

maar in dat geval, voldoet elk oordopje toch? zoek alleen in pricewatch met volume control
Anders check hier eens:
https://www.zdnet.com/article/best-headphones-for-sleeping/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hondjemetbotje
Eskimoo schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:50:
Dus jij slaapt met in ears met kabel eraan?
kans is dus dat jij op een dag niet wakker wordt? lijkt mij meer gevaarlijk.

maar in dat geval, voldoet elk oordopje toch? zoek alleen in pricewatch met volume control
Anders check hier eens:
https://www.zdnet.com/article/best-headphones-for-sleeping/
Jazeker. Haha dat lijkt me wat overdreven. Slaap al meer dan 20 jaar met in ears / oordopjes met kabel. De kans dat ik gewurgd wordt door het draad lijkt me 0. De draad breekt veel eerder, en je wordt ook wakker. Maar ik waardeer je zorgen :D

Nee ik heb meerdere merken geprobeerd, veel oordopjes hebben een soort van kastje die ontzettend groot is waardoor het niet natuurljk in mijn oor valt. De oordopjes van Sennheiser zijn heel klein en hebben een mooie ronde form factor waardoor het niet drukt als ik op mijn zij lig.

Dank voor de link, ik heb nog niet gezien dat je in de Pricewatch met Volume Control en met Microfoon kon aanvinken. Dat ga ik dan nu doen! Thanks!

EDIT: Na wat rondscrollen in de pricewatch lijkt het er simpelweg op dat ik de oordopjes die ik zoek niet (meer) gemaakt worden of nooit gemaakt zijn. Jammer. Dan maar de volume control skippen en ga ik voor de Sennheiser CX80S of de CX300S. Dank voor de hulp in ieder geval!

[ Voor 10% gewijzigd door hondjemetbotje op 06-11-2023 12:22 ]