Hoe krijg je je Iphone als stationsletter (bv F:) in Win11?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndredB
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 22:23
Vraag: Hoe kan je een Iphone in Windows 11 een stationsletter geven? Nu is het beestje in de verkenner alleen herkenbaar onder de naam "Apple Iphone".

Achtergrond: mijn zoon wil via mijn pc een backup van zijn foto's naar zijn eigen externe harde schijf schrijven. Nu heb ik wel diverse backup-softwarepakketten (o.a. Syncback) maar allemaal vragen ze als "bron" een schijfletter, in het gunstigste geval een netwerkadres. Maar de Iphone kan ik nooit als "bron" opgeven.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Niet. iPhones presenteren zich niet als storage device, ze zijn in pricipe alleen via iTunes benaderbaar. Er zijn sommige 3rd party apps die je wel meer inzicht geven in je iphone, maar standaard is het dus niet.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:07
Is camera uploads naar dropbox of icloud geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10 13:12

TommieW

Numa numa.

Als het goed is, kan je met iTunes de foto's overzetten.

Edit: Documentatie van Apple: https://support.apple.com/en-us/HT201302#importpc

[ Voor 42% gewijzigd door TommieW op 05-11-2023 12:34 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndredB
Nee, dank voor de suggesties, maar geen Dropbox, ITunes, etc . Dropbox: te klein. iTunes vind ik een rotprogramma. Het gaat om ~50GB. Mijn eigen backup-software ken ik het best en die wil ik graag gebruiken. Dit probleem moet toch al honderden keren eerder aangetroffen (en opgelost) zijn?!

[ Voor 3% gewijzigd door AndredB op 05-11-2023 12:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

AndredB schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:43:
Nee, dank voor de suggesties, maar geen Dropbox, ITunes, etc . Dropbox: te klein. iTunes vind ik een rotprogramma. Het gaat om ~50GB. Mijn eigen backup-software ken ik het best en die wil ik graag gebruiken. Dit probleem moet toch al honderden keren eerder aangetroffen (en opgelost) zijn?!
:?

Met iCloud for Windows koppel je gewoon je account aan Windows en kun je de foto's verplaatsen naar een externe disk of net wat. Uitstekende oplossing toch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43
iTunes vind ik een rotprogramma.
Mag ik vragen waarom je zo graag een Iphone aangeschaft hebt? :+

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndredB
N.a.v. de laatste twee reacties: zijn iCloud zit vol en 90% van zijn foto's zitten niet in de Cloud maar alleen op de Iphone en: ík heb de Iphone niet aangeschaft, maar híj.
Vraag blijft: hoe krijg je er een letter aan gehangen?!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
AndredB schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:07:
N.a.v. de laatste twee reacties: zijn iCloud zit vol en 90% van zijn foto's zitten niet in de Cloud maar alleen op de Iphone en: ík heb de Iphone niet aangeschaft, maar híj.
Niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

AndredB schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:07:
Zoals al aangegeven kun je er geen schijfletter aan hangen.

Makkelijkste en snelste:
Vergroot zijn iCloud voor een maandje naar 200GB a €3,- en laat het hem dan overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-09 12:26
Apple bied hiervoor iTunes aan als oplossing.
Ook al is het misschien voor jou een rotprogramma, als het gaat om even een backup te maken van de foto's een lijkt het me een prima en eenvoudige oplossing.

Een stationsletter aangeven gaat gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Het kan alleen met een tussenstap. Een externe opslag (SSD, USB-stick) aansluiten op de iPhone. De bestanden daar naar toe kopieren en daarna de opslag aansluiten op je Windows systeem met stationsletter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sluit aan, kopieer met de hand naar waar je het wilt hebben, stel de backup in vanaf die directory.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-09 11:43
Yaksa schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:55:
[...]

Mag ik vragen waarom je zo graag een Iphone aangeschaft hebt? :+
Ik moet zeggen als actief Apple spulletjes gebruiker: iTunes is ook een rotprogramma. En geïnstalleerde iCloud software buiten macOS is al helemaal een ramp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-09 11:43
Dit probleem moet toch al honderden keren eerder aangetroffen (en opgelost) zijn?!
Dat de iPhone niet als storage device wordt herkend is geen 'probleem' voor Apple maar een bewuste ontwerpkeuze. Dat geen ze ook niet oplossen. Hun antwoord zou zijn dat als dat het probleem is je de telefoon verkeerd gebruikt.

Wat trouwens wel een probbleem is waar Apple niks aan doet, is dat foto's backuppen gewoon slecht geregeld is. Cloud sync is namelijk geen back-up methode en foto's exporteren is een ramp, ook als je macOS gebruikt trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:05
Je kan Dropbox op je telefoon gebruiken om je iPhone foto's automatisch ook in je Dropbox te krijgen. Als je die dan ook op je PC geinstalleerd hebt staan duiken ze daar ook vanzelf op. Je gaf al aan dat de hoeveelheid niet binnen de marges van de gratis/betaalde opslag daar valt, maar wellicht kan je vanuit de Dropbox map op je PC wel weer een automatische move naar je gewenste backup map regelen waardoor die Dropbox map alleen maar de laatste week of zo bevat. Dan moet je alleen de eerste keer even via een andere route of via een tijdelijke betaalde optie je opslag groot genoeg maken. Daarna gebruik je het alleen als tussenstation.

Ik ben niet bekend met de backup software die je noemt, maar een applicatie die ik zelf regelmatig gebruik biedt tegenwoordig ontzettend veel opties aan naast de schijfletter en netwerkadres opties die je zelf al noemt. Ik kan me niet voorstellen dat er wellicht niet ook ergens een backup applicatie is die ook een iPhone kan herkennnen, als je persé een niet-Apple oplossing wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:10
QNAP aanwezig toevallig ? Daar kunnen je foto's volgens mij ook naar toe gebackupped worden

Runs everything...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

MacIsCool schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:15:
QNAP aanwezig toevallig ? Daar kunnen je foto's volgens mij ook naar toe gebackupped worden
Synology ook, maar TS wil alleen een antwoord waarbij een iPhone een drive letter krijgt en geen alternatieven. :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:33
Volgens google kan het met dit (Betaalde) tooltje:
https://macroplant.com/iexplorer

Afbeeldingslocatie: https://assets.macroplant.com/images/tutorial_images/tutorial_images/203/fd83818e19199ff9c1fe3e0cb75f8a6e141efe55/image-1492026449429-large.jpg?1492026449

[ Voor 51% gewijzigd door laurens0619 op 08-11-2023 20:38 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Dit probleem moet toch al honderden keren eerder aangetroffen (en opgelost) zijn?!
Nee hoor, want de gemiddeld Apple gebruiker ziet dit niet als een fout, maar als een briljante keus van Apple en is daar dankbaar voor.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:56
Sync naar OneDrive en dan van de OneDrive driveletter een backup maken naar de locatie van jouw keuze. (Werkt voor mij in ieder geval uitstekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:37
@AndredB
Geen idee hoe oud hij is anders voor die €3,- per maand een groter pakket nemen misschien een optie?
Eventueel van zijn zakgeld of als ie al een bijbaantje heeft van zijn verdiende geld?
Is het meteen leren omgaan met beperkingen van in dit geval de opslagruimte en dat niet alles gratis is.

In mijn geval was dat vroeger het meebetalen aan de telefoonrekening van de uren op internet zitten :+ .

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
Probeer 3uTools, daarmee kan je makkelijk er af copieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:23
I_am_akira schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:51:
Probeer 3uTools, daarmee kan je makkelijk er af copieren.
I'll vouch for this. Vergeet alsjeblieft de obsessie met de schijfletter. De iPhone heeft een foto bibliotheek en die indeling letterlijk overzetten gaat je meer hoofdpijn bezorgen dan nodig. iCloud for Windows maakt een mapje aan waarin je je foto's naartoe kak synchroniseren en vandaaruit kan je verder. Volstrekt automagisch, rest alleen nog het verwijderen van je telefoon (en daarmee ook uit je foto bibliotheek). 3uTools geeft je een voor jouw mindset iets herkenbare omgeving en kan je in 1 ruk een export maken. De applicatie is gratis en een fijne beheertool voor een iPhone op Windows.

De laatste, en naar mijn mening de beste optie is letterlijk stop being poor ( ;) ). iCloud maakt een perfecte kloon van het toestel dat mocht er iets onverhoopt misgaan je binnen 15 minuten verder kan nadat je een reparatie of vervanging hebt geregeld. Alles wordt identiek hersteld en je hebt voor die budgetmerk zal chips en fles cola per maand geen zorgen meer.
Pagina: 1