Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Convector put afstorten: vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-11 20:16
Beste allemaal,

Over vloerverwarming sleuven dichtmaken is al een hoop geschreven op tweakers, maar deze situatie is iets anders. In onze woning heeft de aannemer onlangs een grote convectorput (circa 5 meter bij 40cm) voor het eerste gedeelte afgestort met snelbeton. Ze hebben hier een laagje tempex in gelegd, wat metaalgaas en vervolgens heeft de vloerverwarmings infrezer hier de buizen opgebonden, zodat dit ineens afgestort kan worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQecTVg7DFm4LZOSxY4F_5xLJaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PoUL0uo8Ry7LpsRgSXMSsFg8.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag heb ik samen met een kameraad (die in de vloeren zit) de sleuven in het hele huis dichtgezet met reparatiemortel. Nu moet deze put nog, maar ik zit met wat afwegingen:

- de aannemer adviseert zandcement (eerst beetje aanbranden met cement)
- mijn kameraad adviseert afstorten met reparatiemortel, dat spul is echter 40 euro per zak en hier gaan wel 8/9 zakjes in.
- bij voorkeur moeten zaken snel droog zijn. Ik lees dat ik opstookprotocol niet kan starten totdat alle mortel droog is. En ivm planning moet dit snel van start
- Het af te storten gedeelte in de put is circa 5cm hoog. Met zandcement zou volledige uitharding dus zo’n 5 weken kunnen kosten. Dat lijkt me te lang om te opstookprotocol te wachten
- vloerverwarming aanvoertemp wordt 35c, vloer wordt geegaliseerd en komt een plak pvc op.

Kortom: ik denk aan afstorten met snelcement (zandcement snel van hornbach) of snelbeton.
Die zakjes zijn maar 8/9 e per stuk en het spul droogt snel.
Ik wil natuurlijk geen risico lopen dat de vv buizen kapot gaan wanneer het spul krimpt of scheurt.

Wat zouden jullie doen?

Eén post is genoeg

[ Voor 3% gewijzigd door Septillion op 04-11-2023 22:11 ]

Dit topic is gesloten.