Wasmachine met custom programma of Wifi besturing?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dota
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-05-2024
Beste Tweakers!

Ik ben op zoek naar een wasmachine waarbij ik:

- zelf een custom programma kan instellen (ik wil dat hij twee keer een complete wasbeurt draait, achter elkaar),

of:

-via Wifi de wasmachine een tweede keer kan laten draaien op afstand, zonder hem eerst met een knop uit of aan te moeten zetten.

Deze twee functies leveren voor mij uiteindelijk hetzelfde op.

Heeft iemand een idee voor een wasmachine? Ik zie dat er Mieles, Siemens en Samsungs zijn die een Wifi-besturing hebben. Maar bij vele machines kun je de wasmachine niet starten op afstand. Je kunt wel een melding krijgen als hij klaar is.

Als ik mag kiezen, is het helemaal fijn als de machine ook nog eens stil is bij het centrifugeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:49

ricardo246

Life's what you make it!

dota schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 20:24:
Beste Tweakers!

Ik ben op zoek naar een wasmachine waarbij ik:

- zelf een custom programma kan instellen (ik wil dat hij twee keer een complete wasbeurt draait, achter elkaar),

of:

-via Wifi de wasmachine een tweede keer kan laten draaien op afstand, zonder hem eerst met een knop uit of aan te moeten zetten.

Deze twee functies leveren voor mij uiteindelijk hetzelfde op.

Heeft iemand een idee voor een wasmachine? Ik zie dat er Mieles, Siemens en Samsungs zijn die een Wifi-besturing hebben. Maar bij vele machines kun je de wasmachine niet starten op afstand. Je kunt wel een melding krijgen als hij klaar is.

Als ik mag kiezen, is het helemaal fijn als de machine ook nog eens stil is bij het centrifugeren.
Het helpt misschien als je hier verteld welk probleem je probeert op te lossen.
Ik kan er geen bedenken bij 2 keer een wasbeurt achter elkaar draaien....

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik vraag me ook af wat je probeert te doen. bij je 2e wasbeurt heb je als je geen autodose functie hebt(die je niet als eis hebt opgegeven) gen wasmiddel of wasverzachter meer. dus wat wil je met die 2e cyclus bereiken?
als het je erom gaat al het sop uit de was te speoeln dan heb je meer aan een wasmachine waarbij je het aantal keren spoelen kan uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dota
als het je erom gaat al het sop uit de was te speoeln dan heb je meer aan een wasmachine waarbij je het aantal keren spoelen kan uitkiezen.
Gaat inderdaad hierom!
Ik merkte dat met warm water spoelen nog beter werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Wat heb je nu voor wasmachine?
en welk programma kies je dan om het sop uit je kleding te krijgen?
bijvoorbeeld wassen op het eco programma zal je nooit het maximale spoelresultaat geven. de meeste wasmachines hebben een alergie-programma, sosm zelfs met stoomfunctie en daarmee kan je dat wel heel goed doen. heeft jouw wasmachine geen knop om extra spoelcycli toe te voegen?
Om heel eerlijk te zijn zitten er tussen de wasmachinemerken die ik vaak adviseer geen machines met wifi. Het is wel zo dat wasmachines van Chiq, die je op bol.com kan krijgen een speciale knop hebben om het aantal speolcycli in te stellen. dit kan je,, in tegenstelling tot de meeste merken, met meerdere spoelcycli verhogen in plaats van maar met 1tje. en als je graag warmte wil gebruiken om het sop er extra uit te krijgen kan je ook de stoomfunctie activedren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-07 17:49
Gebruik je niet gewoon teveel wasmiddel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:20
Ik loop hier ook tegen aan.
Mijn nieuwe wasmachine gebruikt zo weinig water dat ik veel minder zeep moet gebruiken dan ik gewend was om niet met een zeperige was te blijven zitten.
Bovendien hebben veel wasprogramma's nog maar 1 spoelbeurt, dus ik heb nu extra spoelbeurt altijd ingeschakeld.

Als ik dit vooruit had geweten, dan had ik de oude wel laten repareren, ook al was dat economisch niet meer rendabel.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:02
Ik weet niet zeker of je twee programma's achter elkaar kunt draaien, maar wij hebben sinds kort een Hoover H-WASH&DRY 500 en die heeft wifi besturing. Dat vond ik aardig opvallend omdat dit de goedkoopste was-droogcombinatie was die ze bij de blauwe webwinkel hadden. Het onderliggende platform is hOn van Haier. Dus wellicht is dat de moeite waard voor je om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:40
Als ik het goed bereik zoek je een wasmachine met extra spoelbeurt, bedienen op afstand en je was best uitgebreid aanpassen.....
Ik heb zelf een soortgelijk zo als deze uit de Bosch Home Professional serie zo'n 5 jaar en je kan er alles meedoen van afstand en zowel tot extra 3 spoelbeurten etc.

https://www.bosch-home.nl/productoverzicht/WAXH2E91NL

Dus heb jij je al verdiept in vooral de 8 serie van Bosch dan?

[ Voor 7% gewijzigd door beezjeh op 05-11-2023 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
JukeboxBill schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:13:
Ik loop hier ook tegen aan.
Mijn nieuwe wasmachine gebruikt zo weinig water dat ik veel minder zeep moet gebruiken dan ik gewend was om niet met een zeperige was te blijven zitten.
Bovendien hebben veel wasprogramma's nog maar 1 spoelbeurt, dus ik heb nu extra spoelbeurt altijd ingeschakeld.

Als ik dit vooruit had geweten, dan had ik de oude wel laten repareren, ook al was dat economisch niet meer rendabel.
welke wasmachien heb je(merk/model)? dan weet ik in elk geval dat ik die nooit ga adviseren, 1 speolbeurt is echt te weinig. en ik ken uiteraardniet van alle merken de programma's uit m'n hoofd dus vind het wel handig om te weten.
heft jouw wasmachine geen alergie-programma? dat spoelt meestal vaker. als je het eco 40-60 programam gebruikt krijg je sowieso weinig van alels, weinig water, weinig speolbuerten en weinig warmte. ook weinig wasrestultaat trouwens. Kort geleden las ik nog een artikel warin wordt aangegeven dat dit programma in feite niet gemaakt is voor thisgebruik. het is enkel bedoeld als test-programma om alle merken wasmachines en modellen met elkaar e kunnen vergelijken qua energiezuinigheid. het eco-40-60 programma is het programma op basis waarvan het energielabel van een wasmachine wordt opgesteld. dit is dus vaak bedoeld om zo energiezuinig mogelijk te zijn, en niet zozeer gemaakt om de gebruiker goede wasresultaten te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:55
Josk79 schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:06:
Gebruik je niet gewoon teveel wasmiddel?
Dit, al helemaal met eco programma's waarbij veel minder water wordt gebruikt. De zeep lost niet volledig op en bij het spoelen komt er voldoende water om dat wel te doen en eindig je met een trommel vol schuim.

Wasmiddel halveren en wasverzachter achterwege laten lost al een heleboel op. Wasverzachter kan je evt vervangen door scheut azijn (en nee, tenzij je met een volgestampte trommel wast ruik je daar niks meer van na het spoelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-07 15:02
Ik heb een AEG 7000 serie daar heb je de optie ‘extra spoelen’
De handleiding zegt het volgende:

Extra Spoelen-optie
Deze optie voegt een paar koude spoelgangen toe aan het gekozen wasprogramma.
Gebruik deze optie voor personen die allergisch zijn voor wasmiddelresten en in gebieden waar het water erg zacht is.

Je kan dit af en toe gebruiken of permanent aanzetten voor elke wasbeurt.

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
_JGC_ schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:52:
[...]

Dit, al helemaal met eco programma's waarbij veel minder water wordt gebruikt. De zeep lost niet volledig op en bij het spoelen komt er voldoende water om dat wel te doen en eindig je met een trommel vol schuim.

Wasmiddel halveren en wasverzachter achterwege laten lost al een heleboel op. Wasverzachter kan je evt vervangen door scheut azijn (en nee, tenzij je met een volgestampte trommel wast ruik je daar niks meer van na het spoelen).
ik vraag me echt af als er metingen zouden worden gedaan op bacterién in kleding die bijvoorbeeld 2 jaar zo gewassen is, wat daar dan uitkomt. zo'n eco programma is een opsomming van te weinig. te weinig water: zelfs al om het wasmiddel op te lossen, laat staan om een trommel met 8kg vulgewicht van vezel tot vezel te doordrenken met water en sop, dat kan gewoon niet met zo weinig sop en water. Op deze manier kan je kleindi gopfrissen. dus heb je iets 1 dag gedragen en neit gezweet en geen vlekken gemaakt, dan kan je het vast wel 10 keer zo wassen al zou ik het hdarna alsnog een sop een niet-eco programma met wat meer wasmiddel wassen. maar dan nog, ik kan niet geloven dat als je zo wast en de was hangt aan de waslijn te drogen dat je dan een frisse wasmiddelgeur ruikt als je de kamer inloopt, of als je zo'n trui ove rje hoofd trekt. in het gunstigste gval heeft het helemala geen geur, maar ik kna me niet voorsteleln dat je een "lekker schoon"sensatie hebt doordat de wasmiddelgeur in je neus komt als je je pasgewassen trui aantrekt. en emt azijn in plaaats van wasverzachter heb je dus ook al geen lekkere geparfumeerde was meer.
het is vast wel zuinig maar het is niet zo schoon als vroeger en het ruikt ook nie tzo lekker als vroeger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:55
"Lekker schoon sensatie", waarbij de overvloed aangeurstoffen je bijna op de longen slaan. Nee dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:20
dicksterk schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:49:
[...]

welke wasmachien heb je(merk/model)? dan weet ik in elk geval dat ik die nooit ga adviseren, 1 speolbeurt is echt te weinig. en ik ken uiteraardniet van alle merken de programma's uit m'n hoofd dus vind het wel handig om te weten.
heft jouw wasmachine geen alergie-programma? dat spoelt meestal vaker. als je het eco 40-60 programam gebruikt krijg je sowieso weinig van alels, weinig water, weinig speolbuerten en weinig warmte. ook weinig wasrestultaat trouwens. Kort geleden las ik nog een artikel warin wordt aangegeven dat dit programma in feite niet gemaakt is voor thisgebruik. het is enkel bedoeld als test-programma om alle merken wasmachines en modellen met elkaar e kunnen vergelijken qua energiezuinigheid. het eco-40-60 programma is het programma op basis waarvan het energielabel van een wasmachine wordt opgesteld. dit is dus vaak bedoeld om zo energiezuinig mogelijk te zijn, en niet zozeer gemaakt om de gebruiker goede wasresultaten te bieden.
Het is een AEG LF628600.
Volgens de Consumentenbond scoort deze ook heel slecht bij spoelen van katoen. Had ik beter op moeten letten, want vrijwel al mijn wasgoed is katoen.

Maar ik weet niet meer hoe ik daar aan kom. In de handleiding kan ik het niet vinden.
Waarschijnlijk heb ik dat geconstateerd toen ik het ECO programma eens heb uitgeprobeerd. Maar dat gebruik ik niet meer, want dan staat het uren te draaien in een klein plasje vuil water.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
JukeboxBill schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:19:
[...]

Het is een AEG LF628600.
Volgens de Consumentenbond scoort deze ook heel slecht bij spoelen van katoen. Had ik beter op moeten letten, want vrijwel al mijn wasgoed is katoen.

Maar ik weet niet meer hoe ik daar aan kom. In de handleiding kan ik het niet vinden.
Waarschijnlijk heb ik dat geconstateerd toen ik het ECO programma eens heb uitgeprobeerd. Maar dat gebruik ik niet meer, want dan staat het uren te draaien in een klein plasje vuil water.
je kan proberen of je hem kan verkopen op marktplaats voro een prijs waarvoor je een chiq wasmachine of everglades wasmachien op bol.com kan kopen. die hebben alebei veel meer spoelgangen en je kan ze ook nog uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dota
dicksterk schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:02:
Wat heb je nu voor wasmachine?
en welk programma kies je dan om het sop uit je kleding te krijgen?
bijvoorbeeld wassen op het eco programma zal je nooit het maximale spoelresultaat geven. de meeste wasmachines hebben een alergie-programma, sosm zelfs met stoomfunctie en daarmee kan je dat wel heel goed doen. heeft jouw wasmachine geen knop om extra spoelcycli toe te voegen?
Om heel eerlijk te zijn zitten er tussen de wasmachinemerken die ik vaak adviseer geen machines met wifi. Het is wel zo dat wasmachines van Chiq, die je op bol.com kan krijgen een speciale knop hebben om het aantal speolcycli in te stellen. dit kan je,, in tegenstelling tot de meeste merken, met meerdere spoelcycli verhogen in plaats van maar met 1tje. en als je graag warmte wil gebruiken om het sop er extra uit te krijgen kan je ook de stoomfunctie activedren.
Ik heb nu een vrij oude Miele hier staan, en die werkt verder prima (ik gebruik nooit het eco-programma, maar gewoon het 40 of 60 graden katoenprogramma.) Ik moet alleen wel 2 keer het hele programma draaien (tweede keer zonder zeep) om de zeep eruit te krijgen.
Bedankt voor de tip over Chiq!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dota
beezjeh schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:16:
Als ik het goed bereik zoek je een wasmachine met extra spoelbeurt, bedienen op afstand en je was best uitgebreid aanpassen.....
Ik heb zelf een soortgelijk zo als deze uit de Bosch Home Professional serie zo'n 5 jaar en je kan er alles meedoen van afstand en zowel tot extra 3 spoelbeurten etc.

https://www.bosch-home.nl/productoverzicht/WAXH2E91NL

Dus heb jij je al verdiept in vooral de 8 serie van Bosch dan?
Hoi beezjuh! Ik zoek eigenlijk een wasmachine die ik gewoon twee keer een heel programma kan laten doen, het liefst dan vanaf op afstand te activeren. Want met warm water spoelt m.i. de zeep er veel beter uit dan met koud water (een extra spoelbeurt is met koud water). Ik denk toch wel dat die Bosch goed is, dus die ga ik zeker uitzoeken!
Vraag is alleen of hij op afstand aan kan worden gezet, als het oude programma klaar is. Dus niet dat de deur dan eerst open en dicht moet, o.i.d. M.a.w. twee programma's draaien vanaf afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dota
alex3305 schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:13:
Ik weet niet zeker of je twee programma's achter elkaar kunt draaien, maar wij hebben sinds kort een Hoover H-WASH&DRY 500 en die heeft wifi besturing. Dat vond ik aardig opvallend omdat dit de goedkoopste was-droogcombinatie was die ze bij de blauwe webwinkel hadden. Het onderliggende platform is hOn van Haier. Dus wellicht is dat de moeite waard voor je om naar te kijken.
Dank je Alex3305, ga ik uitzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
dota schreef op maandag 6 november 2023 @ 23:26:
[...]

Ik heb nu een vrij oude Miele hier staan, en die werkt verder prima (ik gebruik nooit het eco-programma, maar gewoon het 40 of 60 graden katoenprogramma.) Ik moet alleen wel 2 keer het hele programma draaien (tweede keer zonder zeep) om de zeep eruit te krijgen.
de meeste miele machines hebben toch ook wel een optie om extra speolbeurten toe te voegen? minimaal 1 extra spoelbeurt voor zover ik weet.
Wat voor wasmiddel gebruik je nu? doe je dat in het wasmiddelbakje of gewoon bij de was? probeer eens om een wasmiddelpod/wasmiddelcapsule(zo heten ze geloof ik bij lidl en aldi) toe te voegen aan je was. gewoon 1 pod, geen 2 ofzo. en dan een gewoon katoen programma met zoveel extra speolbuerten als je uit ej miele kan krijgen. en voordat je daaraan begint draai je machine eerst eens leeg op 90 graden met een beetje soda zodat al het oude wasmiddel uit het systeem gespoeld is.
die oude mieles zijn nameljik helemala niet slecht in sop uitspoeeln in feite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:04
Ik gebruik geen ECO programma's, want ik wil niet besparen op water.
Als ik wil besparen op stroomverbruik, selecteer ik wel een lagere temperatuur.
Idealiter, wil ik de wasmachine voeren met voorverwarmd water, bijvoorbeeld zonneboiler of warmtepompboiler, omdat deze efficienter warmwater kunnen maken dan een electrisch verwarmingselement in de wasmachine.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:12
Ik weet in ieder geval dat mijn Samsung AI Wash ingesteld kan worden van 0 tot 5 keer spoelen na de wasbeurt. Zowel op de machine als in de app. Zo kan je ook een aantal programma's zelf configureren en opslaan.
Op afstand kan je wel het programma inschieten, maar niet werkelijk starten.
Geluid bij centrifugeren valt mij mee, relatief stil te noemen, maar 1400 rpm zal je altijd horen. Moet wel zeggen dat zeker het 'bewolkte dag' programma de was bijzonder goed droogt zonder problemen te geven.

Ik gebruik het zelf dan niet zo uitgebreid, maar wellicht interessant.

[ Voor 34% gewijzigd door Suicyder op 07-11-2023 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:50
[...]

Ik heb nu een vrij oude Miele hier staan, en die werkt verder prima (ik gebruik nooit het eco-programma, maar gewoon het 40 of 60 graden katoenprogramma.)
Wanneer je huidige Miele goed bevalt is het erg onlogisch om een nieuwe wasmachine te kopen. De wasmiddelfabrikanten willen graag veel verkopen, de aanbevolen hoeveelheid wasmiddel is overkill. Gebruik 1/3 van de aanbevolen hoeveelheid wasmiddel en het probleem is opgelost. Wanneer je gebruik maakt van vloeibaar wasmiddel kun je een zeepdispenser gebruiken om precies te doseren (weeg de eerste keer af hoeveel gram zeep één keer drukken bevat).

Mocht je toch een nieuwe wasmachine willen kopen dan is een Bosch/ Siemens een goed keuze, de 'Hygiëne' wasprogramma gebruikt meer water en spoelt standaard 3 keer (+1 extra event. gewenst) en houdt de temperatuur gedurende de gehele wastijd vast. De overige wasprogramma's voeren standaard 2 spoelbeurten uit, je kan hier een derde aan toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
[...]

;-)ik lever niet graag half werk qua advies dus heb even bij iemand die ik een Chiq heb geadviseerd nagevraagd wat het maximaal aantal keer spoelen is dat je kan instellen. je kan maximaal 6 keer spoelen instellen. dat is dus zo ongever 2 keer zoveel als de meeste wasmachines. als je dan ook de stoomfunctie nog bijselecteerd kan je het sop dus ook met warmte laten verdwijnen. dit moet voldeonde zijn lijkt me. en in het ergste geval stuur je hem binnen 30 dagen weer terug als blijkt dat hij niet doet wat je had gehoopt. zoasl gezegd wel degene besteleln die bol.com levert waar voor 23:59 besteld morgen in huis bij staat, want die sluiten ze gratis aan. maar probeer misschine eerst mijn tip met waspods nog bij je huidige miele, als je dat al niet geprobeerd had tenminste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dota
Heel erg bedankt voor alle nuttige reacties! Schiet hier heel erg mee op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
dota schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:37:
Heel erg bedankt voor alle nuttige reacties! Schiet hier heel erg mee op!
wat ga je nu uiteindelijk doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dota
Ik ga wachten op Black Friday en dan waarschijnlijk een nieuwe Bosch of Siemens kopen. De Miele ga ik verkopen.

[ Voor 16% gewijzigd door dota op 17-11-2023 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
dota schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:10:
Ik ga wachten op Black Friday en dan waarschijnlijk een nieuwe Bosch of Siemens kopen. De Miele ga ik verkopen.
die ontgaat me even. je zocht naar zoveel mogeljik keer speoeln en bosch/siemens spoelt niet emer dan je huidgie miele. enkel de chiq speolt 6 keer bosch maar 3 of 4 keer. wat maakt dan dat je denkt dat de bosch het sop er beter uit kirjgt dan de miele, of de chiq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dota
Ik dacht dat ik met de Bosch op 40 graden anti-allergisch kon wassen (dus constant met heet water, waarbij ik hoopte dat dat al beter het sop eruit zou spoelen), en dan nog een extra keer spoelen. Zou ik met een ChiQ beter uitkomen? Misschien toch wel...
Wat meespeelt is dat de Bosch die nu in de aanbieding is, 71 decibel geluid maakt bij centrifugeren. Als het dan echt niet goed is gespoeld, draai ik nog wel een tweede keer een heel programma zonder dat dat last geeft. De Miele is vrij luid. Morgen hak ik de knoop door.

[ Voor 61% gewijzigd door dota op 22-11-2023 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
dota schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:22:
Ik dacht dat ik met de Bosch op 40 graden anti-allergisch kon wassen (dus constant met heet water, waarbij ik hoopte dat dat al beter het sop eruit zou spoelen), en dan nog een extra keer spoelen. Zou ik met een ChiQ beter uitkomen? Misschien toch wel...
Wat meespeelt is dat de Bosch die nu in de aanbieding is, 71 decibel geluid maakt bij centrifugeren. Als het dan echt niet goed is gespoeld, draai ik nog wel een tweede keer een heel programma zonder dat dat last geeft. De Miele is vrij luid. Morgen hak ik de knoop door.
Die bosch spoelt echt te weinig voor wat jij wilt bereiken. ded 6 keer die de chiq kan heeft momenteel geen ander merk, en je kan ook nog de stoomfunctie erbij kiezen wardoor je dus ook warmte blijjft gebruiken om het sop kwijt te raken. en 6 keer spoelen si beter dan 2 hele programma's moeten draaien.
Ik zie het zo: de chiq past zonder 2 programma's te hoeven draaien beter bij jouw specifieke vraag, namelijk veel meer spoelen dan een andere wasmachine doet. jij wilt warmte gebruiken tijdens het spoelen wat je kan doen met het stoomprogramma. daarnaast heb je 30 dagen bedenktijd dus als jij in die 30 dagen ontdekt dat de chiq je toch niet bevalt kan je er zelfs nog vanaf, je loopt dus geen risico op een miskoop. en dan het leuikste ook chiq is in de blackfriday aanbieding. het 8kg model kost 349 euro het 10kg model 389 euro op bol.com
let wel op als je zoekt op chiq wasmachine krijg ej er 4 te zien, 2 met 8kg en 2 met 10kg. neem van de e8kg of 10kg verise degene waarbijs taat: voor 23:50 besteld morgen in huis. want ide wordt door bol.com geleverd en daardoor gratis aangesloten, ook op een verdieping indien nodig.

• dota
Dank je Dick voor het goede advies. Gaan de Chiq uitproberen!

• dicksterk
Leuk! laat je weten hoe hij je bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dota
100%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Hoe bevalt je nieuwe chiq wasmachine? krijgt hij het sop uit je kleding gespoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:52
dicksterk schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 09:59:
[...]

Hoe bevalt je nieuwe chiq wasmachine? krijgt hij het sop uit je kleding gespoeld?
Hij bedoelde 100% niet ;)
Pagina: 1