Is 4000 netto genoeg om te leven?

Pagina: 1
Acties:
  • 9.181 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterplannerXL
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 23-03 13:35
Kan iemand mij eens uitleggen hoe het werkt?

Ik ben 51 en hoogopgeleid en topprofessional!

Mijn huur en energierekening van een klein flatje in een naoorlogse woonwijk (Buitenveldert Amsterdam) zijn ongeveer 2250E. Mijn lieve dochter kost na scheiding ca. 450E per maand. Verzekeringen en abbo's kosten ongeveer 225 E dan zitten we op vaste lasten van 2925 E in de maand.

Autorijden doe ik niet. Vanuit mijn onderneming betaal ik mijzelf 4000 netto (omzet ca. 10.000 per maand). Dat betekent dat ik ca 1000 leefgeld per maand kan besteden. Ik voel me echt heel arm!

Vakantie en extras gaan ten koste van spaargeld! Wat doe ik verkeerd?

Geef me Aub advies!

Groeten Joost, Buitenveldert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:00
Ten eerste, huur en energie is echt heel hoog. Zelfde voor verzekeringen en abbonementen. Kan je die nauwkeuriger specificeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:15
4000 is zat maar misschien niet in A'dam. Huur en energie is absurd hoog. Waarom heb je nooit een huis gekocht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-07 23:20
De tering naar de nering zetten, de broekriem aanhalen, nederland vakantieland en genieten van wat je hebt, niet van wat je extra koopt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-07 07:03
Je woont in Amsterdam. Dat is niet de goedkoopste regio. Waarom voel je je arm? Wat doe je allemaal doen van het "leefgeld"? Daar zit mogelijk ook wel iets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:14
Heel flauw, maar ik denk dat je te duur woont. Als single zonder kids kun je daar wel de helft van je inkomen aan uitgeven maar voor jou 1500 all in zou beter zijn. Ik ben Amsterdam al ontvlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:02

Onbekend

...

De huur en energierekening zijn samen erg hoog, en veel mensen hebben daar zelf al moeite mee.
Is de huur meer dan 2k per maand? Zoek dan hier iets anders voor. Op Funda vind ik in Amsterdam al ruim 100 appartementen van minder dan 1500 euro.

Heb je als alleenstaande een energierekening van meer dan 200 per maand voor een flat? Wat verbruik je allemaal?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou bijna zeggen: don't feed the troll.

Echt, wanneer je met €1000 per maand kunt leven, dus overhoudt na het betalen van de meeste rekeningen, is er geen centje pijn. Er zijn zat mensen die het met de helft minder moeten zien te rooien. Ook in Amsterdam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterplannerXL
sypie schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 20:21:
Ik zou bijna zeggen: don't feed the troll.

Echt, wanneer je met €1000 per maand kunt leven, dus overhoudt na het betalen van de meeste rekeningen, is er geen centje pijn. Er zijn zat mensen die het met de helft minder moeten zien te rooien. Ook in Amsterdam...
Sorry dit kan ik niet waarderen, klinkt misschien gek maar ik heb met een echt probleem te maken. Ik ben geen student maar een ouder van 51 en ik woon in de hoofdstad vooral om nabij mijn dochter te zijn. Flatjes van onder de 1900 E per maand bestaan hier niet.

Grt joost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:02

Onbekend

...

masterplannerXL schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 20:41:
Flatjes van onder de 1900 E per maand bestaan hier niet.
https://www.funda.nl/zoek...ype=%5B%22apartment%22%5D
Misschien enkele kilometers verder dan jouw huidige flat, maar wel ruim 100 resultaten.

Wat maakt jouw flat verder zo speciaal?

En betalen jouw buren exact hetzelfde? En waar doen zij het dan van?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techkeizer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 28-06 01:40
1000 euro is goed genoeg voor een maand hoor. Sparen zal waarschijnlijk niet optimaal lukken, maar je zal zeker comfortabel leven.
Maar vaste lasten 3000 is wel heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:25
Je vaste lasten zijn erg hoog, misschien die uitschrijven? dat geeft duidelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Onbekend schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 20:46:
[...]

https://www.funda.nl/zoek...ype=%5B%22apartment%22%5D
Misschien enkele kilometers verder dan jouw huidige flat, maar wel ruim 100 resultaten.

Wat maakt jouw flat verder zo speciaal?

En betalen jouw buren exact hetzelfde? En waar doen zij het dan van?
Verhuizen buiten de stad betekent mogelijk al snel dat er een auto nodig is, daar gaat je besparing. Verder zal het de TS sieren om wat gedetailleerde toe te lichten wat de lasten zijn. Inzicht is de eerst stap, of anders in ieder geval het doel van dit topic duidelijk maken.

Zelf onderhoud ik van dezelfde lasten 4 kinderen en een vrouw, maar niet in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:36

Barrycade

Through the...

Troll alarm gaat hier ook af, maar waarom keer je je 4000 per maand uit? je bent baas over je eigen geld. reserves hoef je bijna niet aan te houden denk ik. Dus zorg dat je je belastingen kan betalen dus stort 40% van je inkomsten weg naar een spaarrekening, zorg voor de BTW en de rest kan je lekker rijk door voelen.

Als je goedkoper wil:
Kan je niet gewoon lekker een huis ergens kopen (of huren) bij een stad / dorp met een leuke trein verbinding naar Amsterdam. Koop een hut in bv Hoofddorp en je kan je maandlasten voor wonen al door bijna de helft doen na aftrek HRA. Moet je wellicht nog even een fietsje kopen om naar station te fietsen.

Maar bijstand voor alleenstaanden is 1330 per maand dat is pas arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De algemeen gebruikelijke norm voor vaste lasten stelt dat je maximaal 30 procent van je salaris aan huur kan besteden en in totaal aan je vaste lasten 50 procent. Je zit qua huur al ruim boven de 50 procent en vaste lasten 75 procent. Dat betekent dus dat je scheef woont.

Er zijn dan simpelweg twee oplossingen: Goedkoper gaan wonen (prima OV-bereisbare locaties te vinden waar je een paar honderd euro van je huur afsnoept of zelfs 1k als je een simpel appartement koopt) of meer inkomen genereren. Dat laatste moet als topprofessional wel lukken.

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 04-11-2023 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterplannerXL
Philip Ross schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 20:18:
Ten eerste, huur en energie is echt heel hoog. Zelfde voor verzekeringen en abbonementen. Kan je die nauwkeuriger specificeren?
Nauwkeuriger specificeren doe ik graag...

Huur 1975 E ( best laag voor 80 m2 appartement kijk maar op pararius)
Energie 180 maandelijks exclusief jaarafrekening en additionele kosten

Zorgverzekering 145 E
Ziggo 50 E
NRC Abbo 35 E
Spotify 10 E
Netflix 10 E
Prime 3 E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:26

Sabbi

je denkt aan mij.

Gemiddeld geven mensen tussen 40 en 60 procent van hun nettoloon uit aan vaste lasten, dus daar loop je erg uit de pas.

Maar het interressantse is om het andersom te berekenen: De gemiddelde Nederlander die 1000 euro overhoudt na aftrek vaste lasten, verdient netto 2000, dat is maar 100 euro boven het minimumloon.
Dus ja, het is niet raar dat je je dan arm voelt. Qua vrije uitgaven is het geen vetpot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:54

Honesty

kattenneus!

Ga je vaak uit eten of in de bedrijfskantine?
250 euro per week om te eten en kleding te kopen moet wel kunnen lukken maar je ket het wel willen natuurlijk.
Ik hou van lekker eten, een ander houdt van dure kleding etc etc
Als je luxe belangrijk vind en je komt niet rond moet je je salaris ophogen.
Inzicht helpt wel om uit te schrijven waar die 1000 euro per maand aan opgaat.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-07 20:57
Als je rookt, stop je daar maar mee...

En zoals ik het tot nu toe uitgerekend heb hou je nog 1400 over om van te eten en kleding te kopen.
Ik mis nog 400 euro aan vaste uitgaven of zit dat meer in de pilletjes.

Verder denk ik ook dat dit een troll is, account is speciaal hiervoor aangemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:39

FreakNL

Well do ya punk?

Ik vind 1000 euro niet heel veel om als “handgeld” te hebben per maand. Maar als je geen auto hebt en niet rookt moet het kunnen.

Maar je moet hem inderdaad wel even uitspecificeren. Laten we zeggen dat je nog eens 300 tot 400 euro aan boodschappen uitgeeft (zeker als je dochter nog vaak bij je is) heb je nog 600 a 700 over. Spaar er dan nog eens 250 en je hebt nog 350 a 450 “handgeld” voor leuke dingen, wat me prima lijkt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-07 22:33
Ik vind 1975 euro aan huur echt absurd. Koop een woning, of ga tenminste op zoek naar een goedkoper appartement ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterplannerXL
Uszka schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 20:18:
4000 is zat maar misschien niet in A'dam. Huur en energie is absurd hoog. Waarom heb je nooit een huis gekocht?
Ik heb in 2009 een huis gekocht in dezelfde buurt dat ik aan mijn ex gelaten heb in 2020. Daar heb ik ca. 100k aan overgehouden dat is het spaargeld waarmee ik me veilig genoeg voelde om een eigen firma te openen.

Een huis kopen kan of lukt niet voor een ondernemer in de eerste 3/4 jaar.

Grt Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
masterplannerXL schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 20:57:
[...]

Nauwkeuriger specificeren doe ik graag...

Huur 1975 E ( best laag voor 80 m2 appartement kijk maar op pararius)
Energie 180 maandelijks exclusief jaarafrekening en additionele kosten

Zorgverzekering 145 E
Ziggo 50 E
NRC Abbo 35 E
Spotify 10 E
Netflix 10 E
Prime 3 E
Tjah, Amsterdam is gewoon duur. Daar zitten je meeste lasten in.

Daarnaast heb je waarschijnlijk nog woonverzekeringen en andere zaken waar je voor verzekerd bent. Je lijst is is bij lange na niet compleet.

En als je wil besparen, kijk dan naar je lopende abbo's.

Ziggo, kan goedkoper.
NRC Heb je dat echt nodig?

etc.

Dus als je het wil weten. Moet je elke pin betaling bekijken. Elk uitje etc. ( niet om hier te posten, maar om voor je zelf te bekijken waar gaat al dat geld naar toe )

Juist die kleine bedragen die gepint worden, lopen erg op.

[ Voor 13% gewijzigd door corporalnl op 04-11-2023 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterplannerXL
stijnos1991 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:05:
Ik vind 1975 euro aan huur echt absurd. Koop een woning, of ga tenminste op zoek naar een goedkoper appartement ergens.
*knip*
Probeer eens constructief te reageren.

Grt Joost

[ Voor 26% gewijzigd door tweakduke op 04-11-2023 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Dit zijn altijd van die typische topics die op niks eindigen. Wat is exact je vraag? Is het normaal dat je 1000 euro leefgeld overhoudt? Of waar je op kan besparen? Zijn mijn uitgaven normaal voor de regio Amsterdam? etc.

Wat doe ik verkeerd is een hele open vraag waar je niets en alles op kant antwoorden.

[ Voor 10% gewijzigd door SirMemeAlot op 04-11-2023 21:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:30
Als bijna 2000 van de 4000 Euro vast zit in alleen de huur, dan valt er eigenlijk weinig te analyseren. Probeer buiten A'dam wat te vinden? Scheelt je zo 700 Euro per maand, mocht er iets beschikbaar zijn. Zo niet..sjah..dan wordt het een lastig verhaal natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
masterplannerXL schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:08:
[...]

Je bent een echte slimbo! Waar vindt je dan een appartement voor minder? Moet je me echt uitleggen! Kopen kan ik niet want mijn onderneming is minder dan 3 jaar oud!

Grt Joost
https://www.funda.nl/huur...703-rademakersstraat-207/

Ken voor de rest de gehele omgeving niet. Maar ja ze zijn te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herremolog
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:03
masterplannerXL schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:08:
[...]

Je bent een echte slimbo! Waar vindt je dan een appartement voor minder? Moet je me echt uitleggen! Kopen kan ik niet want mijn onderneming is minder dan 3 jaar oud!

Grt Joost
Om heel precies te zijn .. zoekopdracht funda

https://www.funda.nl/huur...2353797-meermontkade-238/

I support anyone's right to be who they want to be. My question is: to what extent do I have to participate in your self-image? -Dave Chapelle-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Kan iemand Joost eens uitleggen dat er ook een wereld buiten de A10 is? Van 1000 euro niet rond kunnen komen, maar wel in zo'n heerlijk betaalbaar appartementje zitten. Schiet mij maar lek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterplannerXL
roches schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:03:
Als je rookt, stop je daar maar mee...

En zoals ik het tot nu toe uitgerekend heb hou je nog 1400 over om van te eten en kleding te kopen.
Ik mis nog 400 euro aan vaste uitgaven of zit dat meer in de pilletjes.

Verder denk ik ook dat dit een troll is, account is speciaal hiervoor aangemaakt...
Sorry echt belachelijk dat je dat zegt!
Ik ben geen student!

Grt Joost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Nu online
masterplannerXL schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:14:
[...]

Ik ben geen student!

Grt Joost
*knip*
Dan maak je een topic report aub.

[ Voor 30% gewijzigd door tweakduke op 04-11-2023 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Wat ben je grofgebekt tegen mensen die serieus met je meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
TwingyTwingy schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:13:
Kan iemand Joost eens uitleggen dat er ook een wereld buiten de A10 is? Van 1000 euro niet rond kunnen komen, maar wel in zo'n heerlijk betaalbaar appartementje zitten. Schiet mij maar lek 8)7
Buitenveldert is buiten de ring A10. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:43
masterplannerXL schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:14:
[...]

Ik ben geen student!

Grt Joost
Hoogleraar ook niet in ieder geval ;).
1000,- per maand in je eentje moet toch echt zat zijn om ook leuke dingen van te kunnen doen.
Zelfs als je elke dag verse maaltijden laat aanrukken dan zit je met een bekende partij op 120,- per week aan eten. Dat is 500,- per maand en dan zit je buik dus al vol elke dag.

Maar als je de wijsheid zo in pacht hebt, wat doet je vraag dan hier? :+

Binnen de ring wonen betekend gewoon de hoofdprijs betalen. Er is in Amsterdam prima OV dus je kan ook een flat buiten de ring nemen en die 5-700,- in je zak steken.

[ Voor 18% gewijzigd door GeeMoney op 04-11-2023 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterplannerXL
Perfecte reactie! Kan jij voor mij een flatje van 80m2 regelen op fietsafstand van mijn kantoor en mijn klanten voor zeg 1000 per maand?

Dan ben je een echte tovenaar!

Grt Joost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
4000 is makkelijk van te leven, er zijn zelfs mensen die het met 1216,62 per maand moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Honesty schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:00:
Ga je vaak uit eten of in de bedrijfskantine?
250 euro per week om te eten en kleding te kopen moet wel kunnen lukken maar je ket het wel willen natuurlijk.
Ik hou van lekker eten, een ander houdt van dure kleding etc etc
Als je luxe belangrijk vind en je komt niet rond moet je je salaris ophogen.
Inzicht helpt wel om uit te schrijven waar die 1000 euro per maand aan opgaat.
Dat is toch geen leven dan als je alleen dat kan bekostigen met 4k netto?
Aan uitgaan, drankjes doen, uit eten gaan geef ik al zo een 600 per maand uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Laatst online: 10:16
Ernemmer schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:18:
4000 is makkelijk van te leven, er zijn zelfs mensen die het met 1216,62 per maand moeten doen.
Beetje beter je huiswerk doen voordat je wat post. Je bedoeld de bijstand met die 1216,62. Die krijgen nog huursubsidie, zorgtoeslag, gemeentelijke subsidies, bijzondere bijstand, energietoeslag enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterplannerXL
eric.1 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:10:
Als bijna 2000 van de 4000 Euro vast zit in alleen de huur, dan valt er eigenlijk weinig te analyseren. Probeer buiten A'dam wat te vinden? Scheelt je zo 700 Euro per maand, mocht er iets beschikbaar zijn. Zo niet..sjah..dan wordt het een lastig verhaal natuurlijk.
Dit vind ik wel een goede reactie!
Kan jij voor mij een flatje regelen van 80 m2 op fietsafstand van mijn kantoor en mijn klanten voor onder de 1250 E?

Hoor het graag

Grt Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Nu online
masterplannerXL schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:17:
[...]

Perfecte reactie! Kan jij voor mij een flatje van 80m2 regelen op fietsafstand van mijn kantoor en mijn klanten voor zeg 1000 per maand?

Dan ben je een echte tovenaar!

Grt Joost!
Kantoor kan ook verplaatst worden. Bedrijf aan huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
aljooge schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:19:
[...]

Beetje beter je huiswerk doen voordat je wat post. Je bedoeld de bijstand met die 1216,62. Die krijgen nog huursubsidie, zorgtoeslag, gemeentelijke subsidies, bijzondere bijstand, energietoeslag enzovoort.
Het netto inkomen is dan nog steeds maar 1216,62.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:43
masterplannerXL schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:19:
[...]

Dit vind ik wel een goede reactie!
Kan jij voor mij een flatje regelen van 80 m2 op fietsafstand van mijn kantoor en mijn klanten voor onder de 1250 E?

Hoor het graag

Grt Joost
Wat moet je in je eentje met 80m2? Dat kan prima op 40-60m2 of bekt dat niet lekker in je vrienden kring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Laatst online: 10:16
Ernemmer schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:21:
[...]

Hoe kom je daar nou weer bij? Alleen al die bijzondere bijstand heeft geen limiet. Dit is precies wat er mis is in dit land. Werken loont niet.

[ Voor 10% gewijzigd door aljooge op 04-11-2023 21:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Wat een kut reacties geef je Joost. Je vraagt zelf wat je verkeerd doet en dat is in Amsterdam wonen en 2000 aan huur betalen. Je bent toch eigen baas dan kan je prima je woning en werk ergens anders heen verplaatsen.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterplannerXL
SirMemeAlot schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:16:
[...]

Joost is inderdaad een troll account speciaal gemaakt om hier onzin te verkondigen, gaat op geen 1 vraag of goede raadt in maar enkel op posts waar hij stennis kan schoppen
Sorry dit klopt gewoon niet, mijn vraag is echt oprecht, anders Zou ik ik niet de moeite nemen om me hier te begeven.

Ik kijk al tweakers sinds 2000 maar opende nooit een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat uiteraard je goed recht is.

Als jij stelt dat je na je vaste lasten nog €1000 overhoudt dan gaat het toch prima? Eten en drinken, kleding, wat kleine extra’s… dat kost nog geen €1000 per maand. Dan is er toch helemaal geen reden tot zorgen? Als dat geld wel iedere maand schoon op gaat moet je eerst eens goed inzichtelijk maken waaraan.

Mocht je kleding wel een aardige hap uit het budget zijn dan kun je het beter zakelijk opvoeren als “representatiekosten”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterplannerXL
Ik woon buiten de ring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
@masterplannerXL

Je reageert selectief?

Heb je al naar de eerdere adviezen gekeken? Daarnaast dat er ook appartementen zijn gevonden voor lager dan wat je nu betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Grootste punt is natuurlijk dat je woningkosten meer dan 50% van je netto inkomen zijn. Ik werk zelf ook in Amsterdam, maar woon in Nijmegen. Kan gelukkig veel thuiswerken, maar forenzen hoort er voor mij bij.

Voordeel is wel dat ik een ruim, modern huis heb en daar netto incl. energiekosten en verzekeringen 800 euro per maand voor betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Ernemmer schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:21:
[...]

Vrijbesteedbaar inkomen ligt alsnog rond de 800 per maand.
Huur 200
Zorg 0
Ziggo 50
Energie 100
Verzekeringen 15(?)

Simpel voorbeeldje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• appel-tje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-07 11:57
Als jij 10000 omzet per maand binnen harkt, lijkt mij dat je slim genoeg bent om je eigen financiele situatie te managen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterplannerXL
corporalnl schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:10:
[...]

https://www.funda.nl/huur...703-rademakersstraat-207/

Ken voor de rest de gehele omgeving niet. Maar ja ze zijn te vinden.
Dank voor je suggestie maar het is heel duidelijk dat je niet in Amsterdam verblijft.
Wat je oproept in funda zijn lokkertjes die niet bestaan of betrekking hebben op een studentenkamer.

Grt Joost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-06 00:43

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Kommop joh, even een beetje meedenken hier. Zo gaat niemand je serieus (meer) nemen.

Het probleem is duidelijk je exorbitante woonkosten (locatie locatie locatie) en anders je royale uitgave patroon als je niet rond kan komen van duizend euro.

Ga daar dan ook mee aan de slag ipv bijdehand reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Nu online
masterplannerXL schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:25:
[...]

Sorry dit klopt gewoon niet, mijn vraag is echt oprecht, anders Zou ik ik niet de moeite nemen om me hier te begeven.

Ik kijk al tweakers sinds 2000 maar opende nooit een account.
Ga dan in op mijn andere post, wat is exact je vraag en wat wil je uit dit topic halen. I.p.v. enkel op reacties die niks toevoegen aan het topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterplannerXL
appel-tje schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:27:
Als jij 10000 omzet per maand binnen harkt, lijkt mij dat je slim genoeg bent om je eigen financiele situatie te managen…
Dat valt dus heel erg tegen.. 10.000E is helemaal niks, ik huur een werkplek en wat assistentie. Met wat overblijft kan je niet eens auto van rijden. Ik Neem altijd greenwheels.
Ik begrijp helemaal niet waar NL auto van rijd!

Grt Joost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
*knip*
Dan maak je een topic report aub.

[ Voor 68% gewijzigd door tweakduke op 04-11-2023 21:35 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Hippocampus schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:30:
[...]

Zo gaat niemand je serieus (meer) nemen.
Ik mag toch aannemen dat er al niemand was die dat wel deed, na het lezen van de topictitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:We doen elkaar niet de groetjes, maken elkaar niet voor troll uit en mogen wel iets meer inzet verwachten dan dit verhaal.

Wat bovendien helemaal nergens heen gaat op deze niet constructieve manier. Tijd voor een slotje dus.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.