https://fgheysels.github.io/
Je hebt het over een ‘piek’ van 0.05m3 gas, ik denk dat je gewoon tegen de ondergrens van het meetbereik aan zit, waardoor hij de ene keer naar boven en de andere keer naar beneden afrondt.
Die HomeWizard leest gewoon de digitale meter uit. Ik mag veronderstellen dat die meter toch wel nauwkeuriger kan meten dan 0.05m3 gas.
Daarnaast gaat het over meer dan 0.05m3 verbruik. Die eerste piek bv, gaat over 0.15m3 gas. (Ik heb het nl. over die 'dunne lijntjes').
De ketel staat afaik niet op een comfort stand.
Daarnaast gaat het over meer dan 0.05m3 verbruik. Die eerste piek bv, gaat over 0.15m3 gas. (Ik heb het nl. over die 'dunne lijntjes').
De ketel staat afaik niet op een comfort stand.
https://fgheysels.github.io/
@whoami Het meet/rapportageinterval bij een moderne gasmeter met P1 poort is een keer in de 5 minuten.
Afhankelijk van wanneer en hoe vaak de ketel meestal voor een paar minuten gaat branden
(trefwoord: lowload - zie o.a. de cv-tuning topics)
krijg je een soort interferentie tussen beide frequenties en dat zie je terug in de pieken.
Deze pieken zijn dan ook eigenlijk gemiddelden binnen de 5 minuten meetintervallen.
Je bent trouwens niet de eerste die iets ziet wat er in werkelijkheid zo niet bestaat.
De grafische presentatie van HomeWizard is ook niet zo denderend is mijn mening.
P.S.: De eerste P1-gasmeters rapporteerden minder vaak - 1 keer per 30 minuten?
Afhankelijk van wanneer en hoe vaak de ketel meestal voor een paar minuten gaat branden
(trefwoord: lowload - zie o.a. de cv-tuning topics)
krijg je een soort interferentie tussen beide frequenties en dat zie je terug in de pieken.
Deze pieken zijn dan ook eigenlijk gemiddelden binnen de 5 minuten meetintervallen.
Je bent trouwens niet de eerste die iets ziet wat er in werkelijkheid zo niet bestaat.
De grafische presentatie van HomeWizard is ook niet zo denderend is mijn mening.
P.S.: De eerste P1-gasmeters rapporteerden minder vaak - 1 keer per 30 minuten?
[ Voor 4% gewijzigd door dunklefaser op 05-11-2023 21:03 ]
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
:fill(white):strip_exif()/f/image/nPU3lUhlZkc7gd1xDKWLSXKA.png?f=user_large)