HP T620 thin client

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkie223
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-01 17:22
Mijn vraag

Ik heb een oude HP T620 thin client op de kop kunnen tikken om daar Debian 12 en Home Assistant op de plaatsen. Ik had zoiets nog nooit eerder gedaan en....het is mij gelukt. Maar....als ik binnen Home Assistant aan de slag ben dan valt het systeem na een kwartiertje in slaap. Dan kan ik de client ook niet meer met Putty bereiken. Dan moet ik naar en andere ruimte lopen. Als ik dan weer op de powerknop (knipperent) dan is het toestel weer voor een kwartiertje bereikbaar.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ondanks alle info die ik heb door gezocht kan ik het niet voorelkaar krijgen om het apparaat via mijn laptop weer "aan de praat" te krijgen.

Dus als het toestel in slaap valt.....hoe krijg ik hem dan weer wakker.

Ik heb het hele bios al doorgeworsteld. En ook weer terug gezet naar de defaults .....maar helaas...het probleem blijft bestaan.

Alsvast dank
...

Beste antwoord (via Linkie223 op 12-11-2023 07:49)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een guide hebt gevolgd, zal je vast ook een GUI hebben en iets dat automatisch inlogt. Dan kom de power manager van de desktopomgeving om de hoek kijken en die heeft voor je bepaald dat het systeem na x tijd idle moet gaan slapen. Zet die optie daar uit.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Weet je zeker dat het wel een hardware/firmware probleem is en niet gewoon Linux die na kwartiertje de boel op standby gooit?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkie223
Dat weet ik echt niet zeker........Linux heb ik met behulp van youtube geinstalleerd. Dat was voor mij de eerste keer dat ik met linuxheb gewerkt. Wat is dan de oplossing?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een guide hebt gevolgd, zal je vast ook een GUI hebben en iets dat automatisch inlogt. Dan kom de power manager van de desktopomgeving om de hoek kijken en die heeft voor je bepaald dat het systeem na x tijd idle moet gaan slapen. Zet die optie daar uit.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkie223
dank.....probleem opgelost....