Hallo,
Gisteren na lange tijd nog eens een game willen draaien, alleen kort na het opstarten van het spel viel plots pc uit en herstartte deze. Alleen krijgt sindsdien mijn monitor geen beeldsignaal meer.
Na wat rondzoeken zou het dus aan de videokaart (Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G) zelf kunnen liggen of aan mijn voeding.
De pc werkt wel nog perfect als ik de hdmi van het moederbord gebruik en dus de intel HD graphics 530 op de cpu.
Als ik dan bij apparaatbeheer ga kijken in windows is er geen spoor te vinden van mijn videokaart.
De leds op de videokaart branden wel nog.
Ik moet wel zeggen dat er wel wat stof in de pc zat, de videokaart ook al terug 6 jaar oud is, lange tijd geleden dat ik ze echt zwaar belast had. Misschien allemaal factoren die meespelen in het plots crashen van de kaart.
Dus mijn vragen:
Eerst en vooral, hoe weet ik zeker of mijn videokaart kapot is of er toch een andere oorzaak is?
En als ze kapot is, welke videokaart zouden jullie aanraden als vervanging.
Het is niet dat ik regelmatig game maar af en toe wel eens. Dus zou in prijs niet te hoog willen gaan.
De huidige kaart draaide eigenlijk nog alles wat ik wou draaien, maar deze gaat niet meer te koop zijn.
Maar vooral, welke kaarten zijn nog compatible met mijn systeem.
Volgens mij zijn volgende kaarten een optie:
Radeon RX550 (4GB)
Sapphire 11268-01-20G Radeon RX 550 (deze zag ik rond de 110 euro)
Asus Radeon RX 550 PH-RX550-4G-EVO Phoenix (rond de 110 euro)
ASUS Radeon RX 560 DUAL-RX560-4G (rond de 120 euro)
Radeon RX6400
Radeon RX6500 XT
Radeon RX6600
Voor de sommige ga ik wel een zwaardere voeding nodig hebben.
Of zijn er nog andere die jullie aanraden?
Mijn huidige systeem is het volgende:
Gisteren na lange tijd nog eens een game willen draaien, alleen kort na het opstarten van het spel viel plots pc uit en herstartte deze. Alleen krijgt sindsdien mijn monitor geen beeldsignaal meer.
Na wat rondzoeken zou het dus aan de videokaart (Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G) zelf kunnen liggen of aan mijn voeding.
De pc werkt wel nog perfect als ik de hdmi van het moederbord gebruik en dus de intel HD graphics 530 op de cpu.
Als ik dan bij apparaatbeheer ga kijken in windows is er geen spoor te vinden van mijn videokaart.
De leds op de videokaart branden wel nog.
Ik moet wel zeggen dat er wel wat stof in de pc zat, de videokaart ook al terug 6 jaar oud is, lange tijd geleden dat ik ze echt zwaar belast had. Misschien allemaal factoren die meespelen in het plots crashen van de kaart.
Dus mijn vragen:
Eerst en vooral, hoe weet ik zeker of mijn videokaart kapot is of er toch een andere oorzaak is?
En als ze kapot is, welke videokaart zouden jullie aanraden als vervanging.
Het is niet dat ik regelmatig game maar af en toe wel eens. Dus zou in prijs niet te hoog willen gaan.
De huidige kaart draaide eigenlijk nog alles wat ik wou draaien, maar deze gaat niet meer te koop zijn.
Maar vooral, welke kaarten zijn nog compatible met mijn systeem.
Volgens mij zijn volgende kaarten een optie:
Radeon RX550 (4GB)
Sapphire 11268-01-20G Radeon RX 550 (deze zag ik rond de 110 euro)
Asus Radeon RX 550 PH-RX550-4G-EVO Phoenix (rond de 110 euro)
ASUS Radeon RX 560 DUAL-RX560-4G (rond de 120 euro)
Radeon RX6400
Radeon RX6500 XT
Radeon RX6600
Voor de sommige ga ik wel een zwaardere voeding nodig hebben.
Of zijn er nog andere die jullie aanraden?
Mijn huidige systeem is het volgende:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-6500 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 45,73 | € 45,73 |
1 | Geheugen intern | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 750 EVO (retail) 500GB | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 45,73 |