Vervangen MoBo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChemoNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 12:37
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vervangend moederbord.

Wat is je budget?
vrij

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Kast:
Be Quiet Pure Base 500 FX
CPU:
Intel I9 11900K (Intel Z590 chipset)
RAM:
2x 16 GB DDR4 (Kingston)
GPU:
Nvidia RTX 3080 TI
CPU Koeling:
Artic Freezer Liquid II 360
SSD:
2x NVMe M2 drives

Graag zou ik een vervangend moederbord willen aanschaffen omdat degene die ik nu heb een Custom HP is.

Ik zou graag alle ARGB fan features van de kast + de USB-C port voor functioneel willen.
Daarnaast een goede ondersteuning voor de rest van de hardware.

Wat voor keuzes heb ik? ik wordt niet veel wijzer uit de filters op de Pricewatch (ontwetendheid)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:05
Verkoop het moederbord inclusief cpu en haal een 13600K/14600K/13700K/14700K/7800X3D met moederbord. Dan ga je er prestaties ook nog flink op vooruit. Kijk in diverse topics welke moederborden bij de betreffende cpu's wordt aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChemoNL
Uszka schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 16:37:
Verkoop het moederbord inclusief cpu en haal een 13600K/14600K/13700K/14700K/7800X3D met moederbord. Dan ga je er prestaties ook nog flink op vooruit. Kijk in diverse topics welke moederborden bij de betreffende cpu's wordt aanbevolen.
Ik ben erg tevreden met de CPU, deze zou ik graag houden momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:21
Zoek op bijvoorbeeld de site van megekko naar componenten, moederborden, socket 1200.

Krijg je een lijst en als je dan een z590 bord uitkiest (omdat je een K cpu hebt is dat het meest logisch) met de opties die jij wilt dan moet het lukken.

Nagenoeg iedere webshop heeft zon keuze menu.

Goedkopere chipsets/bordjes zijn niet altijd goed genoeg voor de high end cpu zoals de 11900k. De z590 voldoet altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En niet onbelangrijk: je Windows installatie ie aan je moederbord gekoppeld via het bios. Dus oude niet wegdoen voor je de boel over hebt gezet (nieuw moederbord is sowieso een nieuwe installatie sterk aan te raden, zo niet onontkoombaar) :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:05
ChemoNL schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 16:38:
[...]

Ik ben erg tevreden met de CPU, deze zou ik graag houden momenteel
11e gen is zo'n beetje de slechtste Intel serie. Presteerde soms zelfs slechter dan de 10e gen.

uitvoering: MSI MPG Z590 Gaming Plus kan een vervangend moederbord zijn. Is nog enigszins betaalbaar en voldoet aan je wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChemoNL
Dank jullie allen voor de informatie!
Pagina: 1