Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:10

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Op het aanbiedingenforum kwam ik deze aanbieding tegen en het lijkt mij een zeer scherpe deal.

Ik ben in de markt voor een nieuwe laptop voor 'standaard' gebruik. Dat betekent bij mij: gewoon alledaagse zaken PLUS af en toe een foto of video bewerken (op laag niveau hoor ;)).

Maar ik wil vooral een soepele gebruikerservaring. Dat alles soepel loopt. Mijn zoon heeft een basislaptop van 300-400 euro die een jaar oud is. Prima laptop, maar bij teveel tabbladen open, teveel word/excel-documenten, Teams, enz, enz... gaat het op een gegeven moment echt traag en is de enige oplossing opnieuw opstarten.

Dat wil ik dus niet :)

Ik neig nu toch wel om deze aan te schaffen... Enig minpuntje is het ontbreken van een touchscreen. Ik ben dat vanuit mijn werk gewend en werkt toch wel fijn. Aangezien ik de laptop vooral thuis zal gebruiken, vind ik zo'n 16 inch wel fijn. Accuduur beïnvloedt de gebruikservaring wel positief, maar of de accu nu 4 of 8 uur meegaat, vind ik niet het belangrijkste.
(mijn budget is tot 1000 euro, ook omdat ik er wel 5 jaar mee zal doen verwacht ik)

Deze laptop is dan wel al wat ouder (uit juli 22) en was toentertijd 1300 euro. Een laptop dat net uit is, met deze specs, zal ook wel rond die prijs kosten... en lijkt deze aanbieding dus erg mooi.

Iemand aanvullende meningen, tips of ideeën? Of even Black Friday deals afwachten?

EDIT:
ik snap niet veel van de subtiele verschillen. Bij Coolblue heb je deze laptop ook, maar dan met net een ander typenummer: 82L500VGMH ipv 82L500VKMH bij bol.com.

Maar dan is het verschil wel een Ryzen 5 ipv een Ryzen 7 en 500 GB hdd ipv 1000? Gek toch? Alleen vanwege die G/K? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Galois op 04-11-2023 16:07 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:34

Thomg

Aww yiss

Ryzen 5 komt met 6 cores, Ryzen 7 met 8.
Beiden zijn allebei wel vrij outdated en zou ik liever wel vermijden.

Ik zie dubbel 16 inch, dus ik ga ook even uit dat je 16 inch wilt.

Dan zou je kunnen kijken naar iets als dit.
https://www.lenovo.com/nl...&Program=3787&pid=1398965
Touchscreen, 16', moderne 13th gen Intel CPU, 1TB SSD (selecteren voor 10 euro) en schappelijke prijs.
Je boet hier echter wel in op resolutie en batterij grootte.

Als je touchscreen of 16inch eis laat vallen zijn er wel wat meer opties, alle andere aanbiedingen van Lenovo zijn erg "meh" verder.