Het gebeurt niet vaak, maar ergens gaat het met het internet mis bij mij.
Sinds gisteravond 22:17 deden een aantal websites het niet meer. Ik was bezig met wat planning in Teamleader en ineens deed deze het niet. Ik verdacht dus die website. Mijn administratiepakket wat op mijn eigen domein draait idem.
Mailersend (wat wij voor transactional mails gebruiken) doet het ook niet is de enige met een duidelijke foutmelding.
'Cloudflare Error 1015'
Het lijkt dat deze error voor desbetreffende website geldt, echter, pak ik een andere internetverbinding, bijv. mijn eigen telefoon, dan doen alle sites het.
Mijn buurman met dezelfde verbinding (ook SKV) heeft geen issues.
Ik lijk ergens geblokkeerd te worden met als gevolg dat ik (ondertussen vind ik er steeds meer) websites niet kan benaderen.
Ik heb dus een SKV glas verbinding. Een Unifi UDM SE. Uiteraard alles opnieuw gestart. Alternatieve DNS geprobeerd. Mijn eigen IP adres door een blacklist check gehaald, alles nogmaals gereset, in de UDM gekeken of er uitgaande verbindingen worden geblokkeerd.
Maar nergens iets bijzonders.
Ook van buiten mijn netwerk naar mijn netwerk werken niet. Zoals bijv. UDM protect kan geen verbinding maken, mijn Synology is niet van buitenaf benaderbaar etc.
Een tracert naar de niet werkende websites geeft het volgende:
1 <1 ms <1 ms <1 ms unifi.localdomain [192.168.178.1]
2 1 ms 1 ms 1 ms gateway-46-244-60-1.netvisit.nl [** mijn ip **]
3 4 ms 4 ms 4 ms tr4-199.cr1a.nkhf-asd.h2b.nl [185.185.244.248]
4 4 ms 4 ms 4 ms ixp-member-36-32-1-185.lsix.net [185.1.32.36]
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
etc
Als ik Nordvpn aanzet dan werkt alles. De enige conclusie die ik nog kan trekken is dat het dus iets met mijn ip vandoen heeft, maar wat en hoe ik het op kan lossen? Geen idee.
Iemand misschien nog een richting waar ik het kan zoeken?
Sinds gisteravond 22:17 deden een aantal websites het niet meer. Ik was bezig met wat planning in Teamleader en ineens deed deze het niet. Ik verdacht dus die website. Mijn administratiepakket wat op mijn eigen domein draait idem.
Mailersend (wat wij voor transactional mails gebruiken) doet het ook niet is de enige met een duidelijke foutmelding.
'Cloudflare Error 1015'
Het lijkt dat deze error voor desbetreffende website geldt, echter, pak ik een andere internetverbinding, bijv. mijn eigen telefoon, dan doen alle sites het.
Mijn buurman met dezelfde verbinding (ook SKV) heeft geen issues.
Ik lijk ergens geblokkeerd te worden met als gevolg dat ik (ondertussen vind ik er steeds meer) websites niet kan benaderen.
Ik heb dus een SKV glas verbinding. Een Unifi UDM SE. Uiteraard alles opnieuw gestart. Alternatieve DNS geprobeerd. Mijn eigen IP adres door een blacklist check gehaald, alles nogmaals gereset, in de UDM gekeken of er uitgaande verbindingen worden geblokkeerd.
Maar nergens iets bijzonders.
Ook van buiten mijn netwerk naar mijn netwerk werken niet. Zoals bijv. UDM protect kan geen verbinding maken, mijn Synology is niet van buitenaf benaderbaar etc.
Een tracert naar de niet werkende websites geeft het volgende:
1 <1 ms <1 ms <1 ms unifi.localdomain [192.168.178.1]
2 1 ms 1 ms 1 ms gateway-46-244-60-1.netvisit.nl [** mijn ip **]
3 4 ms 4 ms 4 ms tr4-199.cr1a.nkhf-asd.h2b.nl [185.185.244.248]
4 4 ms 4 ms 4 ms ixp-member-36-32-1-185.lsix.net [185.1.32.36]
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
etc
Als ik Nordvpn aanzet dan werkt alles. De enige conclusie die ik nog kan trekken is dat het dus iets met mijn ip vandoen heeft, maar wat en hoe ik het op kan lossen? Geen idee.
Iemand misschien nog een richting waar ik het kan zoeken?
Walk without Rythm, and you won't attract the worm!