Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:21
Ik zoek een?
Tablet ter vervanging van iPar Air2, maar nu Android.

Wat is je budget?
500,- Inc accesoires (keyboard hoes) maar er zit wat rek in.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik de tablet meestal om aantekeningen te maken tijdens lezingen, nu zonder keyboard. Daarnaast wat eenvoudige app's.
Voor de nieuwe tablet wil daarnaast ook stukken/lezingen schrijven, dan zou split screen wel heel handig zijn (tekst document naast bronmateriaal).
Gebruik momenteel daar een desktop voor, maar die moet plaats maken voor andere dingen, verder gebruik ik die niet.
Voorkeur gaat uit naar tablet met keyboard, pen zou mooie extra zijn.
Eventueel als extra nog een externe monitor kunnen aansluiten.
Langer tijd security updates zou fijn zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Als ik m'n voorkeuren invoer, kom ik meestal op de Lenovo of de Xiaomi uit,beide Android.
Lenovo heeft ook de Duet,een ChromeOS tablet.
Die kan(!) Android apps draaien, maar als ik diverse reviews lees, niet altijd even soepel, en door de afwijkende beeld verhouding ziet het er niet fraai uit.
Uit ervaringen van vrienden sla ik Samsung over.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zij er mede Tweakers die deze tablets gebruiken voor vergelijkbare toepassing?
Zie ik merken/uitvoeringen over het hoofd?

Live from Denmark

Beste antwoord (via hansie_k op 05-11-2023 16:51)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:14

MaDLiVe

.-Observer-.

Zou zelf niet voor een chromebook gaan. Het is bagger traag op snapdragon 7c. Heb zelf een HP X2 met een 7c en 8GB.als chromebook prima maar android apps zijn niet vooruit te branden.

Zat dus met hetzelfde dilemma. Ook de S9 FE in de vergelijking meegenomen maar uiteindelijk voor een mipad 6 (256/8gb) gegaan. Snelste van allemaal, zeer goed scherm. De FE is wat outdated qua cpu vond ik. Ook zeer blij met de mipad. (jammer dat niet alle bloat eraf kan). Lenovo buiten beschouwingen gelaten vanwege slecht update beleid.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:48
Wat is er met samsung ? Anders zou ook de S9 Fe+ wat zijn i.v.m. p12

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Zou zelf niet voor een chromebook gaan. Het is bagger traag op snapdragon 7c. Heb zelf een HP X2 met een 7c en 8GB.als chromebook prima maar android apps zijn niet vooruit te branden.

Zat dus met hetzelfde dilemma. Ook de S9 FE in de vergelijking meegenomen maar uiteindelijk voor een mipad 6 (256/8gb) gegaan. Snelste van allemaal, zeer goed scherm. De FE is wat outdated qua cpu vond ik. Ook zeer blij met de mipad. (jammer dat niet alle bloat eraf kan). Lenovo buiten beschouwingen gelaten vanwege slecht update beleid.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
MaDLiVe schreef op zondag 5 november 2023 @ 07:40:
De S9 FE cpu is dan wel wat minder snel dan de Xiaomi Pad 6 cpu, het is wel een veel nieuwere cpu. Dus zeker niet outdated. Het grootste voordeel van de S9 FE is de integratie van de S-Pen in het OS (S-Pen is ook inbegrepen i.t.t. de Xiaomi Pad 6). Verder is de Xiaomi Pad 6 zeker de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
@belmonde De nieuwe Samsung is langzamer dan mijn iPad uit 2016. En de UI staat me niet aan.

@MaDLiVe bedankt voor je uitgebreide reply. Ik neigde.meer naar Lenovo vanwege de schone Android versie, maar ben wel gewiaan MiUI. Heb op diverse telefoons met ADB de boel opgeschoond.
Gebruik jij er een keyboard case bij, of misschien een los toetsenbord?

@RepareerDroid denk inderdaad dat de Xiaomi de beste optie is. Extra uitgave voor een pen of keyboard is geen probleem.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

hansie_k schreef op zondag 5 november 2023 @ 16:50:
@belmonde De nieuwe Samsung is langzamer dan mijn iPad uit 2016. En de UI staat me niet aan.

@MaDLiVe bedankt voor je uitgebreide reply. Ik neigde.meer naar Lenovo vanwege de schone Android versie, maar ben wel gewiaan MiUI. Heb op diverse telefoons met ADB de boel opgeschoond.
Gebruik jij er een keyboard case bij, of misschien een los toetsenbord?

@RepareerDroid denk inderdaad dat de Xiaomi de beste optie is. Extra uitgave voor een pen of keyboard is geen probleem.
Heb zelf een S23u als telefoon dus wou een Samsung tablet maar vond de S9 te duur (prachtig scherm) en de S9 FE een gemiste kans (de pad 6 vorige week binnen gekregen). Proberen helemaal te debloaten maar nog niet echt aan toegekomen (tips welkom :)).

Gebruik er zelf een Microsoft foldable keyboard bij. Voor mij voornamelijk voor browsen en streamen. Doe er verder niet bijzonder mee dus héb geen attachable keyboard cover nodig (de paar keren dat ik tablets had met zo een cover gebruikte ik het amper en voegde het veel bulk toe).

Lenovos zijn dus vaak niet goed met updates (weet ik uit ervaring) en de community eromheen is kleiner dus vaak minder custom roms te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansie_k
@MaDLiVe enige 'voordeel' is dat de Lenovo een groter scherm heeft, de Xiaomi dan weer een betere refresh...is weer beter voor het pennetje.

Ik heb diverse Xiaomi telefoons met XiaomiADBfastboot app schoon gemaakt.
Is een Java programma, werkte altijd goed, maar wordt niet meer bijgehouden.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mintberry
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-11-2023
Ik ben zelf ook opzoek naar een tablet in dezelfde categorie. Wel voor een iets andere toepassing (vooral entertainment). Uit nieuwsgierigheid waarom is de OnePlus pad geen optie? Zit in dezelfde prijsklasse heeft een krachtigere chip en goede software ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-09 21:37
Mintberry schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:37:
Ik ben zelf ook opzoek naar een tablet in dezelfde categorie. Wel voor een iets andere toepassing (vooral entertainment). Uit nieuwsgierigheid waarom is de OnePlus pad geen optie? Zit in dezelfde prijsklasse heeft een krachtigere chip en goede software ondersteuning.
Zit wat mij betreft niet in dezelfde prijsklasse. De OnePlus is €499, de Pad6 afhankelijk van de uitvoering tussen de €349 en €399. Misschien iets mindere chipset, verder vergelijkbaar.
Pagina: 1