Xiaomi laptop reparatie: usbC poort kapot..laad niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterplannerXL
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-07 02:42
Besten,

Wie heeft verstand van reparatie Xiaomi Laptops? Ik heb een hele mooie van 4 jaar oud met i7 proc en voldoende geheugen en opslag. Deze gekocht toen ik in Shanghai woonde.

Apparaat werkte helemaal perfect en ziet er gaaf uit (geen merkjes erop en metalen hardbody).

helaas ging op een maandagochtend de USBC poort stuk en kan ik het ding niet meer opladen. ik vermoed dat de laad functie gekoppeld aan de usb c poort kaduuk is. accu was nog top, lader en snoertje zijn 100%.

Vanuit duurzxaamheids overwegening wil ik liever repareren bovendien als ik 1000 uitgeef aan een nieuwe zal deze niet veel meer te bieden hebben!

Wie weet raad?

Best JOost

Dit is de review van het betreffende exemplaar

https://www.techradar.com...mi-mi-laptop-air-133-2018

[ Voor 8% gewijzigd door masterplannerXL op 04-11-2023 15:17 . Reden: aanvulling info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voer je typenummer in op YouTube, dan vind je waarschijnlijk wel video’s met reparatie instructie. Of check Ifixit.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterplannerXL
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-07 02:42
Goeie tip! Had ik reeds gedaan!
Ik zoek gewoon even reparateur die voor max 100E de boel fixt.

Repareren is duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Bestel een nieuwe USB-C port via AliExpress (voor nog geen euro) en vraag een lokale computer reparateur om het te vervangen.

Laatst ook gedaan met een toetsenbord voor mijn Xiaomi Notebook Pro. Was in totaal voor onder de 100 euro klaar (en het toetsenbord was veel duurder dan een USB-C port).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02:15
Ik ken iemand die dit soort reparaties professioneel uitvoert en zal hem dinsdag even vragen wat ie er voor vraagt.