plaatsen van replies buiten reactie-thread

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Het valt me op dat het in de reacties op bijna ieder frontpage artikel meerdere keren voorkomt dat reacties op reacties buiten de goede reactiethread geplaatst worden.

Ik vermoed dat het vaak gaat om mensen die "nieuw" zijn op Tnet. Zij weten wellicht nog niet dat het mogelijk is op een reactie te reageren door op het betreffende poppetje-plaatje te klikken.

De effecten zijn welbekend neem ik aan:
- de discussie wordt moeilijker navolgbaar, zeker als je een andere sorteervolgorde handhaaft
- de threads splitsen, waardoor dubbelpost situaties ontstaan
- de originele posters reageren dmv edit's op reacties op hun posts. (maar dit probleem staat er eigenlijk los van)

Ik denk dat het mogelijk is hier wat aan te doen, bijvoorbeeld door bij iedere post een linkje "reageer op <XXX>" toe te voegen, ofzo.

Wat zijn jullie gedachten hierover?
Just my $ 0.02..

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:05
Ik zie dit ook best wel eens voorkomen maar dat kan komen door n00bs maar ook door mensen die ervaren zijn maar een "glitch" in het systeem mee maken (of gewoon naast klikken).

Ik ben er voor dat reacties die dat niet duidelijk aangeven of reactie waaruit niet af te leiden is dat ze daarop bedoeld zijn dat ze als off-topic beschouwd moeten worden. Ze zijn het in feite ook want ze reageren in de hoofddraad waar ze dus niet moesten zijn. Aan de andere kant is het ook wel zo dat ze toch een eerlijke mod verdienen maar dat komt neit altijd goed. Hoe dan ook een fout is een fout. In tweakers of in zijn gedrag. Het komt wel goed. :)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je zo'n reactie ziet kun je ook ff een t.net adje vragen of 'ie de reactie ff op de goeie plek wil zetten. Voor de rest zal het de nieuwe mensen best wel opvallen dat andere mensen 'nested' kunnen reageren -> ff in de FAQ kijken hoe dat werkt. Bij elke reactie een linkje maakt de boel onoverzichtelijk IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Dat is waar, teveel extra text is weer verkeerd, dat maakt het een beetje te druk.

Wat dan ook kan is het toevoegen van een icoontje naast het poppetje met een "reply-icoontje" ofzo. een reply icoontje kan eruit zien als zo'n pijltje dat naar links gedraaid is, bijv. in e-mail pakketten.
Ikzelf ben er aan gewend, maar het poppetje icoontje is eigenlijk niet echt logisch ofzo, je zou meer verwachten dat het het profiel van de user laat zien oid. Of ben ik daar teveel systeembeheerder voor?

Of.... als je met je muispijltje boven het poppetje gaat staan dan zie je in de statusbalk "Javascript: void(null)" staan en er is geen tooltip. Als je een tooltip maakt met "Reageer op deze post" dan helpt dat misschien ook?

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

mischien kun je dit beter in LA gooien bedenke ik me net :)
daar zitten vaker t.net crewleden dan hier in TMF

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 00:06 schreef gellie het volgende:
mischien kun je dit beter in LA gooien bedenke ik me net :)
daar zitten vaker t.net crewleden dan hier in TMF
Maar mischien na mijn oproep in LA aan de tnet crew om eens naar onze verzameldraden te kijken wordt het binnenkort wel anders :)

Wacht maar tot ze de smaak van TMF te pakken hebben >:)

Serieus:

Hij zou beter op LA kunnen denk ik... Jaymz?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:29

Jaymz

Keep on moving !

Het 'probleem' is dat er redelijk wat 'hidden linkjes' zijn op de frontpage.

Reageren op een persoontje, het profiel van een persoontje, de modhistory.

Verder staan er een aantal "I's". Ik wist bijvoorbeeld lange tijd gewoonweg niet dat "Je hebt nog ### moderator punten in je broekzak zitten" ook clickable was, en naar je persoonlijk modpunten overzicht (gebruikt enzo) leidde.

De modfaq staat in elk artikel gelinkt. Alleen niemand weet het (de "I-tjes")

De eerste keren dat je op T.net komt, reageer je dus feitelijk in het wilde weg. De enigste manier (voor de newbie, die je wat dat betreft vrij lang blijft)is op "Reageer" te klikken.

Ik denk dat als je de linkjes en de 'verborgen' mogenlijkheden wat makkelijker toegankelijk maakt, er dingen veranderen, waarschijnlijk ten goede :)

Ps. dit topic blijft (voorlopig) lekker op TMF, de ervaring leert dat dit een contructiever topic oplevert, dan als dit op LA gebeurd :)

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmmm, ik denk dat het probleem niet al te groot is: het gaat er vooral om dat nieuwe mensen niet weten hoe ze genest moeten reageren. De verborgen linkjes boeien verder helemaal niet: als mensen willen weten hoeveel modpunten ze hebben, willen weten hoe ze moeten modden, dan kunnen ze dat in de FAQ vanzelf wel vinden. Willen ze die FAQ niet lezen, dan moeten ze niet eens aan het modden beginnen.

Het hoofdprobleem is dus gewoon het reageren en volgens mij is daar een belachelijk simpele oplossing voor:
verander de link 'reageer' in 'reageer in hoofdthread' en zet er in een kleiner lettertype achter: 'druk op Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/r2/2m.gif voor subreacties'.
Ik denk dat het probleem dan al bijna helemaal is opgelost. :)
Op donderdag 06 september 2001 00:38 schreef Jaymz het volgende:
Verder staan er een aantal "I's". Ik wist bijvoorbeeld lange tijd gewoonweg niet dat "Je hebt nog ### moderator punten in je broekzak zitten" ook clickable was, en naar je persoonlijk modpunten overzicht (gebruikt enzo) leidde.
Waarde collega, wellicht zou dat kunnen komen door het onontkoombare feit, dat dat ook niet altijd zo geweest is. :P

Changelog maart 2001:
10-03: "Je hebt nog x moderator punten over" op moderatie submit pagina linkt nu naar je persoonlijke modpoint overzicht

Never stop seeking what seems unobtainable...

• mr_a
De oplossing van Thor is ook goed en simpel.
Kunnen we dan concluderen dat het in ieder geval wenselijk/nodig is dat er iets mee gedaan wordt? Dan zou het fijn zijn als de Tnet crew in de persoon van Femme zijn licht er ook eens over laat schijnen...

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:05
Het hoofdprobleem is dus gewoon het reageren en volgens mij is daar een belachelijk simpele oplossing voor:
verander de link 'reageer' in 'reageer in hoofdthread' en zet er in een kleiner lettertype achter: 'druk op voor subreacties'.
Ik denk dat het probleem dan al bijna helemaal is opgelost.
Ik denk als je het in kleine letters doet dat het dus gewoon niet opvalt. Omdat veel mensen snel willen reageren dan doen ze het dus daar maar zien vaak die kleine letters gewoon niet.

Ik denk dat je gewoon onderin waar "reageer" staat moet zetten "reageer in hoofd draad". Ik denk dat dat ook wel wat verwarring weg neemt :)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Pagina: 1