Bluesound sounbar puls, galm in geluid via de KPN + box

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abze
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18-01 09:13
Mijn vraag
Ik heb een bluesound soundbar pulse. Sinds een paar dagen zit er een soort van galm in het geluid dat via mijn kpn tv+ ontvanger loopt. Zodra ik apps van mijn smart tv gebruik is de galm verdwenen.
Het wordt dus kennelijk door de kpn tv box veroorzaakt. Ik heb de geluidsinstelling van de kpn box standaard op stereo (PCM) staan.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Inmiddels diverse geluidsinstellingen van de kpn box geprobeerd maar dit heeft geen effect.

Iemand een oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:20
Gaat de KPN box wel direct naar de tv, en niet via de soundbar? Dus KPN-box --> TV HDMI in, TV HDMI ARC --> soundbar.
Kan me voorstellen dat de galm optreedt als tegelijk de tv-speakers en de soundbar geluid geven. Onderscheid tussen apps van de tv en KPN-box zou erin kunnen zitten dat niet alles via dezelfde route loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abze
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18-01 09:13
KPN box staat op de tv en de soundbar inderdaad op arc van de TV. Het probleem is sinds enkele dagen. Kan door een recente update van kpn komen maar Bluesound heeft net een update doorgevoerd. Zoals aangegeven als ik via de TV apps als Netflix of YouTube afspeel heb ik geen geluidsgalm. Eerst had ik het vermoeden dat het geluid van de TV zelf ook aan stond. Maar dat was niet het geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Abze op 04-11-2023 20:35 ]