Voor de websites van mijn bedrijfje heb ik momenteel een VPS bij Transip.
Mijn sites draaien op Windows en bestaan uit een mix van Classic ASP, PHP en .NET code.
Vrijwel al mijn omzet verloopt via de websites, dus het is belangrijk dat de boel betrouwbaar blijft draaien.
Ik loop echter tegen de limieten aan van mijn huidige VPS, zowel qua geheugen als CPU gebruik.
Momenteel heb ik een VPS met 4 vCPU's, 8 GB en 300 GB SSD voor 80 euro per maand.
Een upgrade naar 16 GB RAM (rest hetzelfde) zou me 133 euro per maand kosten.
Een alternatief zou een nieuwe PerformanceVPS C8 (8 CPU's, 16 GB RAM, 400 GB NVMe) kunnen zijn, maar dan heb je het al over 224 euro per maand.
Dat vind ik stevige prijzen voor een minimale upgrade.
Dus ik ben ook naar alternatieven aan het kijken.
Daarbij kom ik bijvoorbeeld het Duitse Contabo.com tegen. Wat ik begreep uit reviews en hier in Tweaker topics zijn ze volgens mij ook een behoorlijk betrouwbare host.
In dezelfde prijsklasse zie ik twee opties:
Cloud VPS XL: 10 vCPU, 60 GB RAM, 400 GB NVMe.
Prijs: 91,33 euro / maand
Cloud VDS M: 4 CPU, 32 GB RAM, 240 GB NVMe
Prijs: 122,19 / maand
Zo op het eerste gezicht lijkt me de VPS interessanter, veel hogere resources.
Maar uiteraard moet je deze delen bij een VPS en bij een VDS heb je de resources dedicated.
Wat zouden jullie kiezen? En waarom?
Of is het verstandiger om bij TransIP te blijven?
Elja
Mijn sites draaien op Windows en bestaan uit een mix van Classic ASP, PHP en .NET code.
Vrijwel al mijn omzet verloopt via de websites, dus het is belangrijk dat de boel betrouwbaar blijft draaien.
Ik loop echter tegen de limieten aan van mijn huidige VPS, zowel qua geheugen als CPU gebruik.
Momenteel heb ik een VPS met 4 vCPU's, 8 GB en 300 GB SSD voor 80 euro per maand.
Een upgrade naar 16 GB RAM (rest hetzelfde) zou me 133 euro per maand kosten.
Een alternatief zou een nieuwe PerformanceVPS C8 (8 CPU's, 16 GB RAM, 400 GB NVMe) kunnen zijn, maar dan heb je het al over 224 euro per maand.
Dat vind ik stevige prijzen voor een minimale upgrade.
Dus ik ben ook naar alternatieven aan het kijken.
Daarbij kom ik bijvoorbeeld het Duitse Contabo.com tegen. Wat ik begreep uit reviews en hier in Tweaker topics zijn ze volgens mij ook een behoorlijk betrouwbare host.
In dezelfde prijsklasse zie ik twee opties:
Cloud VPS XL: 10 vCPU, 60 GB RAM, 400 GB NVMe.
Prijs: 91,33 euro / maand
Cloud VDS M: 4 CPU, 32 GB RAM, 240 GB NVMe
Prijs: 122,19 / maand
Zo op het eerste gezicht lijkt me de VPS interessanter, veel hogere resources.
Maar uiteraard moet je deze delen bij een VPS en bij een VDS heb je de resources dedicated.
Wat zouden jullie kiezen? En waarom?
Of is het verstandiger om bij TransIP te blijven?
Elja
Photofacts; weblog over fotografie..