Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kippenbout
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-01 10:01
Wil hierbij mijn ervaring met Google Garantie delen.

Pixel Pro 7 aangeschaft vanwege de goede camera + 5 jaar updates.
Paar weken in gebruik, zag ik stof onder mijn voorste camera lens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vErJjC69uMd-SRQlHRZvDwNN7Hw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9EDbjqsYbPNK7k4BpLkOYVTS.jpg?f=fotoalbum_large

Dus maar contact met Google gehad en een RMA pakket opgevraagd, netjes ingepakt in een zipbaar boterhamzakje en in een doos met schuim. Daarom heen dan nog noppenfolie gezet en dan ingepakt in een andere doos.
Ondanks de vele berichten online dat Google garantie erg slecht is, toch maar gestuurd.

Had voorheen erg goede ervaring met Samsung support. (1 dode pixel)
Samsung store binnengelopen en uur later weer er uit met nieuwe scherm + accu.

Terug naar Google, pakket verstuurd naar Google Polen en na 2 dagen kreeg ik een bevestiging dat het is aangekomen. Volgende werkdag kreeg ik het volgende terug van Google inspectie:
Waterschade
Camera Achter defect
Camera voor defect
Speaker defect
USB port defect

Terwijl alles het nog gewoon goed deed voordat het erheen ging.
Nou dacht ik, krijg vast de standaard "Refurbished optie" waar veel het over hebben.
Optie 1. Refurbished voor een kleine prijs van 640 Euro.
Optie 2. Telefoon terug met meer "schade" voor 7 euro.

Heb maar Optie 2 gekozen, na 4 werkdagen kwam het binnen.
Achterste camera werkt. (Macro, Groothoek,alles)
Voorste camera, nog steeds zand, maar kan nog wazige foto's maken.
Speakers werkt
USB C port werkt

Maar terug gestuurd naar de Belsimpel, en kreeg via hun een nieuwe in 2 werkdagen.

Gewoon kut. Lezer uit de toekomst. Stuur je telefoon niet terug naar Google!
Leef er nog even mee of ruil je telefoon in :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:09
Uh je zit al fout door het te sturen naar google i.p.v. KPN waar je de garantie hebt. ( je hebt zo te lezen een overeenkomst met KPN )

Daarnaast hoort dit thuis bij reviews. https://tweakers.net/shopreview/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

corporalnl schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 21:24:
Uh je zit al fout door het te sturen naar google i.p.v. KPN waar je de garantie hebt. ( je hebt zo te lezen een overeenkomst met KPN )
Als Google een commerciële garantie aanbiedt (fabrieksgarantie) dan mag je kiezen. Als je de garantie via de verkoper laat lopen dan heb je wettelijk allerlei zekerheden die je bij de fabrieksgarantie niet altijd hebt, dus is het aan te raden om de verkoper aan te spreken, maar het is zeker niet 'fout' om naar de fabrikant te gaan.

Op de website van de fabrikant staat:
Deze Beperkte Garantie is een vrijwillige garantie van de fabrikant. De garantie verschaft je rechten los van de bij wet vastgelegde rechten.
(...)
Als zich een defect voordoet dat onder deze Beperkte Garantie valt en je je Google-product aan Google retourneert gedurende de tweejarige periode van de Beperkte Garantie, zal Google naar eigen inzicht besluiten om (i) je Google-product te repareren met nieuwe of gereviseerde onderdelen om je een Google-product te bieden dat functioneel gezien ten minste gelijkwaardig is aan een nieuw Google-product; (ii) je Google-product te vervangen door een nieuw of gereviseerd Google-product dat functioneel ten minste gelijkwaardig is aan een nieuw Google-product; of (iii) de teruggave van je Google-product te aanvaarden in ruil voor een terugbetaling van de aankoopprijs die je voor je Google-product hebt betaald. Gedurende de volledige periode van twee jaar van je Beperkte Garantie hoef je niet aan te tonen dat het Google-product defect was bij aflevering (op voorwaarde dat het defect onder deze Beperkte Garantie valt).
Daar moet Google zich dan ook aan houden, en anders kun je naar de rechter. Punt (ii) is een voorbeeld waarbij je slechter af bent dan als je bij de verkoper aanklopt: de verkoper mag je niet afschepen met een gereviseerd product.
Daarnaast hoort dit thuis bij reviews. https://tweakers.net/shopreview/
Je kunt daar geen review plaatsen over een fabrikant.

[ Voor 5% gewijzigd door fopjurist op 03-11-2023 21:34 ]

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GoT is een discussieforum, het delen van reviews kan elders :)

Dit topic doe ik dus op slot.

Dit topic is gesloten.