Oculus Rift S probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaiden
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 14:23
Goedenavond,

vraagje, ik heb een 2de hands Oculus Rift S gekocht. Helaas gaat het bij het installeren al mis.

Ik heb het apparaat aangesloten zoals het hoort (usb + displayport). Dit gaat goed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zr5Hh8vlPKWmt5DmFRGOa5wCkY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BGBI5M6OFAXCjXYpZRJBmFuE.png?f=fotoalbum_large

Bij de volgende stap moeten de sensors gecontroleerd worden en hier loopt het mis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tog0afmqqu9ZCSbMDNVqRWQffU0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4NreM0RwDwzC2UmmzyYDlrdv.png?f=fotoalbum_large

Ik kan er niet achter komen wat er mis gaat. Ik heb het internet afgezocht en daar kom ik verschillende mogelijke oplossingen tegen, zoals:

- Ander USB poort geprobeerd (ik heb er 8, allen getest, ook alle andere apparaten uit de usb poorten gehaald)
- Eerst de USB kabel in de pc, even wachten en dan de DP kabel
- In apparaatbeheer het usb apparaat verwijderen, pc opnieuw opstarten
- In apparaatbeheer bij het usb apparaat de energieinstellingen aanpassen
- In de instellingen van de PC de rechten voor de camera en microfoon controleren
- Drivers geupdate
- Windows updates uitgevoerd

Alles heeft geen enkel effect gehad.

Het enige wat er wel gebeurt op de pc, is dat na een poosje (en dan voornamelijk tijdens het installeren van de Oculus) de melding komt dat het USB apparaat niet herkend wordt. Dan komt er ook een apparaat bij in de apparaatbeheer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VnENcsdoQ-bvd0sHikUx7LJxm4Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hPUreT4sc81rt0hkldU3yM6u.png?f=user_large

Heeft er iemand nog een idee wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-09 12:29
Als je op windows 11 zit kan het daar mee te maken hebben. Bij mij werkte dezelfde headset prima maar sinds windows 11 niet meer met dezelfde problemen als jij zegt. Al heeeeeeel veel geprobeerd maar het lijkt er op dat we pech hebben...

“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Waarschijnlijk een probleem met de USB3 verbinding.
"Koppeling in nalevingsmodus" is in het Engels "Link in compliance mode".
Als je daar op zoekt kom je meerdere mensen tegen met dit probleem.
In de meeste gevallen lijkt het vervangen van de kabel het probleem op te lossen.
Voor de zekerheid ook even controleren of je de headset op een USB3.0 poort aansluit (en niet op een poort die alleen USB2.0 ondersteunt).

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaiden
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 14:23
Oculus heeft inmiddels een mooie plek op de vuilnisbelt gekregen en is er een nieuwe Quest 2 voor in de plaats gekomen :)

Topic mag wat mij betreft gesloten worden.
Modbreak:Hou het aub on-topic: verzoeken aan moderatoren doe je via direct message, niet in-topic.

Komt bij: alleen 'foute' topics worden gesloten op GoT. Als er geen verdere discussie in een topic is zakt het anders gewoon weg. Deze gaat dus niet op slot.

[ Voor 44% gewijzigd door dion_b op 25-06-2025 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
smaiden schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:22:
Oculus heeft inmiddels een mooie plek op de vuilnisbelt gekregen en is er een nieuwe Quest 2 voor in de plaats gekomen :)

Topic mag wat mij betreft gesloten worden.
[modbreak]Hou het aub on-topic: verzoeken aan moderatoren doe je via direct message, niet in-topic.

Komt bij: alleen 'foute' topics worden gesloten op GoT. Als er geen verdere discussie in een topic is zakt het anders gewoon weg. Deze gaat dus niet op slot.[/]
Toch wel benieuwd of jij op Windows 11 zit?

“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
DaWaN schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:21:
Waarschijnlijk een probleem met de USB3 verbinding.
"Koppeling in nalevingsmodus" is in het Engels "Link in compliance mode".
Als je daar op zoekt kom je meerdere mensen tegen met dit probleem.
In de meeste gevallen lijkt het vervangen van de kabel het probleem op te lossen.
Voor de zekerheid ook even controleren of je de headset op een USB3.0 poort aansluit (en niet op een poort die alleen USB2.0 ondersteunt).
Dank voor je hulp. Op Windows 10 werkte de headset bij mij prima, na de upgrade van hardware en naar Windows 11 niet meer, een defecte kabel lijkt het dus in mijn geval niet te zijn. Na online onderzoek lijk ik hierin niet de enigste te zijn.

Pagina: 1