Goedenavond,
vraagje, ik heb een 2de hands Oculus Rift S gekocht. Helaas gaat het bij het installeren al mis.
Ik heb het apparaat aangesloten zoals het hoort (usb + displayport). Dit gaat goed:
/f/image/BGBI5M6OFAXCjXYpZRJBmFuE.png?f=fotoalbum_large)
Bij de volgende stap moeten de sensors gecontroleerd worden en hier loopt het mis:
/f/image/4NreM0RwDwzC2UmmzyYDlrdv.png?f=fotoalbum_large)
Ik kan er niet achter komen wat er mis gaat. Ik heb het internet afgezocht en daar kom ik verschillende mogelijke oplossingen tegen, zoals:
- Ander USB poort geprobeerd (ik heb er 8, allen getest, ook alle andere apparaten uit de usb poorten gehaald)
- Eerst de USB kabel in de pc, even wachten en dan de DP kabel
- In apparaatbeheer het usb apparaat verwijderen, pc opnieuw opstarten
- In apparaatbeheer bij het usb apparaat de energieinstellingen aanpassen
- In de instellingen van de PC de rechten voor de camera en microfoon controleren
- Drivers geupdate
- Windows updates uitgevoerd
Alles heeft geen enkel effect gehad.
Het enige wat er wel gebeurt op de pc, is dat na een poosje (en dan voornamelijk tijdens het installeren van de Oculus) de melding komt dat het USB apparaat niet herkend wordt. Dan komt er ook een apparaat bij in de apparaatbeheer:
:fill(white):strip_exif()/f/image/hPUreT4sc81rt0hkldU3yM6u.png?f=user_large)
Heeft er iemand nog een idee wat ik kan proberen?
vraagje, ik heb een 2de hands Oculus Rift S gekocht. Helaas gaat het bij het installeren al mis.
Ik heb het apparaat aangesloten zoals het hoort (usb + displayport). Dit gaat goed:
/f/image/BGBI5M6OFAXCjXYpZRJBmFuE.png?f=fotoalbum_large)
Bij de volgende stap moeten de sensors gecontroleerd worden en hier loopt het mis:
/f/image/4NreM0RwDwzC2UmmzyYDlrdv.png?f=fotoalbum_large)
Ik kan er niet achter komen wat er mis gaat. Ik heb het internet afgezocht en daar kom ik verschillende mogelijke oplossingen tegen, zoals:
- Ander USB poort geprobeerd (ik heb er 8, allen getest, ook alle andere apparaten uit de usb poorten gehaald)
- Eerst de USB kabel in de pc, even wachten en dan de DP kabel
- In apparaatbeheer het usb apparaat verwijderen, pc opnieuw opstarten
- In apparaatbeheer bij het usb apparaat de energieinstellingen aanpassen
- In de instellingen van de PC de rechten voor de camera en microfoon controleren
- Drivers geupdate
- Windows updates uitgevoerd
Alles heeft geen enkel effect gehad.
Het enige wat er wel gebeurt op de pc, is dat na een poosje (en dan voornamelijk tijdens het installeren van de Oculus) de melding komt dat het USB apparaat niet herkend wordt. Dan komt er ook een apparaat bij in de apparaatbeheer:
:fill(white):strip_exif()/f/image/hPUreT4sc81rt0hkldU3yM6u.png?f=user_large)
Heeft er iemand nog een idee wat ik kan proberen?