Freesco probleem.. :(

Pagina: 1
Acties:

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Topicstarter
Ik heb een probleem met 't opzetten van Freesco.. Systeem is een P90, 48MB ram en twee PCI netwerkkaarten. Ene is een Realtek, ander is een Trust (maar wordt volgens mij ook gewoon als Realtek gezien.. is misschien ook wel een Realtek in Trust doos geweest :))

Ene netwerkkaartje erin: geen probleem, eth0 krijgt keurig een IP adres toegewezen van @home.

Andere netwerkkaartje erin (dus die andere er weer uit!): idem.. krijg ip toegewezen, geen vuiltje aan de lucht.

Nu met beide kaartjes erin.. eth0 krijgt keurig z'n ip toegewezen, bij eth1 zegt ie "done" en daarna blijft 't errug stil, en hangt 't systeem volledig, ook op het toetsenbord komt geen enkele reactie meer.

'k heb al van alles geprobeerd, kwam in de search een soort FreeSco-how-to tegen, aan de hand daarvan wat geprobeerd (eerste netwerk op eth1 zetten en tweede op eth0, kabels wisselen etc.. ) maar ook dat heeft niet geholpen.. :'(

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• Oeth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Oeth

knapste van de klas

Heb je wel een IP en Netmask toegewezen aan je tweede netwerkkaart (eth1).

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Topicstarter
Ja, da's ingesteld..

INTNAME1=eth1
IPADDR1=10.0.0.1
NETMASK1=255.255.255.0
NETWORK1=10.0.0.0
BRDCAST1=10.0.0.255
IPRANGE1="192.168.168.100 192.168.168.200"

• Oeth
  • Niet online

Oeth

knapste van de klas

Op woensdag 05 september 2001 23:02 schreef krietjur het volgende:
Ja, da's ingesteld..

INTNAME1=eth1
IPADDR1=10.0.0.1
NETMASK1=255.255.255.0
NETWORK1=10.0.0.0
BRDCAST1=10.0.0.255
IPRANGE1="192.168.168.100 192.168.168.200"
IP-range moet binnen het bereik van het van het IP-adres liggen, dus IPrange="10.0.0.100 10.0.0.150" oid.

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Topicstarter
'k heb 't aangepast, maar dat heeft 't probleem niet opgelost. Ben nog even wat verder aan het uitproberen geweest:
IP-adres van @home statisch ingesteld -> Als 't kabeltje van @home er niet in zit, dan is er niks aan de hand. Systeem start keurig op, kan inloggen etc.. prima.
Zodra ik dan echter 't @home kabeltje erin steek dan hangt 't systeem direct (bij beide netwerkkaarten is dit 't geval, 't is dus niet zo dat ik maar gewoon de kabel in de verkeerde kaart steek).
Als ik boot met 't @home kabeltje in de ene kaart dan hangt 't systeem direct na Initializing interface eth0...Done, als ik de kabel in de andere kaart steek en 't systeem boot, dan komt ie tot de login-prompt, maar dan hangt ie daar..

Iemand enig idee?? :'( :( :?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

het ouderwetse irq conflict?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Topicstarter
Zijn beide PCI kaartjes, dus volgens hem kon ik bij de configuratie gewoon op <enter> drukken als om de IRQ en poort wordt gevraagd. Staat nu in elk geval dit in de system.cfg:

# [Hardware]
IO0=0
IRQ0=0
IO1=0
IRQ1=0
IO2=0
IRQ2=0

Alles dus op 0, omdat 't PCI kaarten zijn..

edit:

Ik ga dadelijk maar eens 1 van de kaarten vervangen door een kaart uit deze computer.. da's een 3Com, misschien dat dat 't probleem oplost.. :?

* krietjur denkt: je kan maar nooit weten...

• Oeth
  • Niet online

Oeth

knapste van de klas

Op Freesco support staat een pracht van een howto en hier is nog meer te vinden.
Deze link staat ook gewoon op de FreeSCO site.

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Topicstarter
Probleem opgelost!
't verwisselen van netwerkkaartjes heeft dus geholpen..
zaten twee kaarten in met een chip "RTL8029AS", heb er 1 uitgehaald en omgewisseld met de netwerkkaart uit deze computer (3Com) en nu werkt 't allemaal perfect!
Pagina: 1