Slimme meter apps - tarief inbrengen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• already
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17-01 14:11
Hallo, graag had ik mijn verbruik willen monitoren via een slimme meter app en dit niet alleen in kwh maar ook in Euro.
Maar welke tarieven moet ik hier inbrengen? Indien ik mijn afrekening bekijk heb ik een prijs dag en nacht maar hier komen verschillende extra kosten (energie/transport/distributie en heffingen) bij. Idem voor het tarief voor injectie. (ter info mijn leverancier is Luminus (comfy + dag/nacht) en ik gebruik de homewizard p1 app als monitor

Alvast bedankt voor jullie feedback

Groeten
Al
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:18
Ik weet niet hoe het gaat bij de Homewizard P1 maar bij de mijne,
Variabele kosten dag bij elkaar optellen --> piek kWh prijs
Variabele kosten nacht bij elkaar optellen --> dal kWh prijs

Vaste kosten per dag bij elkaar optellen --> Vaste kostren per dag

Bij ziet het er dus zo uit:

Contractprijzen
Daltarief tarief 1 €0,307540
Normaaltarief tarief 2 €0,307540
Gas €1,357499
Daltarief teruglevering tarief 1 €0,307540
Normaaltarief teruglevering tarief 2 €0,307540
Vaste kosten per dag €0,431246

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• already
Hallo Pendora,
Bedankt voor je feedback. Alleen zijn bij mij alleen de energiekosten en een deel van de distributie kosten gesplitst in dag/nacht. De overige kosten/heffingen niet. Zie bijlage. Wat doe jij hiermee?

Groeten

Al

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dW5fG2QxLA8T2fnz8xDeRNU6jE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lv6BE1XI0S1miohCY3rPaYHD.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 20:18
Staat er geen totaal tarief op de website voor dag en nacht?. Vattenfall doet dat namelijk wel. Daarna specificeren ze het met alle heffingen.

dingen zoals een vaste vergoeding kun je niet meenemen in de app per kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• already
Ok bedankt voor de tips. ik heb wat gevonden op de site van luminus. Natuurlijk blijft het dan ver van nauwkeurig en zeker met de berekening van de verbruikspiek.

Groeten

Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• already
Hallo,

Ik kom nog even terug op bovenstaande post. Bij home wizard (p1) kennen ze geen weekend of feestdag tarief (= nachtarief) (en is dus ook niet voorzien in de app). Spijtige zaak vermits de tarieven dan helemaal niet meer juist zijn. Nochtans werken heel wat (Belgische?) energieleveranciers met dit tarief.

Groeten

Al

[ Voor 1% gewijzigd door already op 10-11-2023 08:15 . Reden: verkeerde info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KweNi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08:31
already schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:10:
Hallo,

Ik kom nog even terug op bovenstaande post. Bij home wizard (p1) kennen ze geen weekend of feestdag tarief (= nachtarief) (en is dus ook niet voorzien in de app). Spijtige zaak vermits de tarieven dan helemaal niet meer juist zijn. Nochtans werken heel wat (Belgische?) energieleveranciers met dit tarief.

Groeten

Al
Feestdagen die in de week vallen hebben gewoon dagtarief in België.
Normaal gezien geeft de P1 meter een aparte teller voor dagtarief en een aparte teller voor nachttarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• already
Hallo KweNi,

Klopt feestdagen zijn aan het gewone tarief. Zal misschien ooit in een ver verleden geweest zijn vandaar :-)

(Post aangepast)

Groeten

Al
Pagina: 1